Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Harddiskoptager til Stofas Zaptor-boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om man kan købe en Zaptor boks andre steder end hos Stofa.

Jeg har en lidt ældre harddiskoptager Sony RDR-HX1000, som jeg vil have udskiftet til en nyere model, men jeg er meget vanskelig med hensyn til kvaliteten af lyd og billeder. Jeg ved at man desværre ikke kan få en harddiskoptager med en MPEG-4 tuner, men hvad skal jeg så købe? Den skal optage fra Stofas Zaptor-boks.

Hvordan bliver kvaliteten på mit TV (Sony KDL 40D3000) når jeg optager signalet fra en Zaptor via et scarstik til en ny harddiskoptager og sender signalet derfra til TV'et via et HDMI kabel. Jeg er klar over at signalet bliver lavet om fra digital til analog via scarstikket, men i hvilken grad forringes mit billede i forhold til det digitale billede?

Det jeg er ude efter, er at finde den bedste løsning når det drejer sig om at optage og afspille.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 December 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarne og velkommen.

Jeg er selv i en lign. situation. Jeg har en Sony RDR-HX895 med MPEG2-tuner. Jeg håber da på at Sony (eller andre) kommer med en ny model med MPEG4, da jeg helst vil undgå en ekstra boks ( jeg modtager signalet fra en digital antenne på loftet ). Hvis du vil optage fra en boks via scart, får du jo et problem med timeroptagelser. Du kan jo ikke fortælle din optager hvilket program den skal optage hvis programvalget sker i en ekstern boks. Billedmæssigt vil du også få en forringelse ved at køre over scart.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

bjni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej Stanley

I alle mine 5 TV sidder der en kortlæse og et kort med det digitale spejl. Derfor kan jeg uden videre se hvad jeg vil uden om boxen. Hvis jeg vil optage noget skal jeg så blot sørge for at boxen står på det program der skal optages.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 December 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

bjni skrev:

Hvis jeg vil optage noget skal jeg så blot sørge for at boxen står på det program der skal optages.

Ja netop. Det er det jeg finder upraktisk. Det betyder jo at boksen skal være tændt hele tiden på den rigtige kanal, og man kan ikke optage flere programmer (fra forsk. kanaler) hvis man er væk i flere dage. Derfor foretrækker jeg at vente til der kommer en ny optager med MPEG4. Så optager man også direkte fra den indbyggede digitale tuner hvilket er bedre end scart.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

bjni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Staley

Jo det har du ret i, men set i lyset af at det nok kommer til at tage lang tid inden der kommer en ordentlig optager med MPEG4 til salg, så vil jeg ikke vente på det. Det er desuden mange år siden jeg har optaget noget når jeg er på ferie m.m., så dette problem er ikke så stort for mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes