Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2024 | 15:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: A-60 Hvem skal man bestikke ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

For at få mulighed for at lytte til en Accuphase A-60 i sin egen stue på Sjælland St.Kbh ??

Jeg har desværre ikke mulighed for at købe den her og nu, men det ville da være rart at få konstateret om det er FORSTÆRKEREN, man skal spare sammen til ! Har hørt den på hifi messe, men det kan man jo ikke bruge til noget !

Der bliver selvfølgelig disket op med kaffe,te,basser,øl,vand,vin osv osv !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Endnu bedre ville det vel være at kunne høre hele familien af pure class A forstærkere - startende med p-102 og frem til A-65 

Jeg er nysgerrig og stiller derfor gerne med min p-102.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Endnu bedre ville det vel være at kunne høre hele familien af pure class A forstærkere - startende med p-102 og frem til A-65 

Jeg er nysgerrig og stiller derfor gerne med min p-102.

Det er kun A-60 der har min interesse og  det skulle jo osse gerne kunne klares på en dags tid

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Er desværre noget tid siden jeg solgte min... Ellers kunne det da have været sjovt...

Men den kan bestemt anbefales. Det er helt klart blandt de bedste trin overhovedet! (IMO)


__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en, men vil du lytte, må du komme og besøge mig.
Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Jeg har en, men vil du lytte, må du komme og besøge mig.

 

Det er et fint tilbud, men ideen var netop at høre den i min egen stue, på mit eget setup ! Det er jo den eneste måde, hvorpå man kan vurdere om den er pengene værd ! Men endnu engang tak for tilbuddet

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber en, hvad skal den så spille sammen med?
Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

du kunne kontakte forhandleren, www.dynamax.dk og hører ad.

tlf: 40841115 eller e-mail: info@dynamax.dk

 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Hvis du køber en, hvad skal den så spille sammen med?

Indtil videre Copland CDA 289 ( sparer op til DP67) Bertram ref sølv signalkabel (bedste investring jeg har gjort )

 Holfi Thyra Charisma MKII HT.

Jeg spiller i øjeblikket på min Accuphase E-406V som spiller kanon og havde luret på at anvende den som pre amp , da der jo er den mulighed !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

du kunne kontakte forhandleren, www.dynamax.dk og hører ad.

tlf: 40841115 eller e-mail: info@dynamax.dk

 

Jeg vil ikke ulejlige dem, da jeg jo ikke er potientel køber ! Hvis jeg skal få råd til en A-60 bliver det på brugt markedet !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Forhandleren har så vidt jeg er orienteret også løbende adgang til, og kendskab til dem der kommer på brugt markedet, så det var måske ikke dumt at få sig en snak med ham eller høre lidt ad. det skader ikke at spørge. hvem ved, det kan være han kender en der vil have en A-65 i stedet for en A-60, og så har du muligheden for at købe den før alle andre

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Forhandleren har så vidt jeg er orienteret også løbende adgang til, og kendskab til dem der kommer på brugt markedet, så det var måske ikke dumt at få sig en snak med ham eller høre lidt ad. det skader ikke at spørge. hvem ved, det kan være han kender en der vil have en A-65 i stedet for en A-60, og så har du muligheden for at købe den før alle andre

Kan være at du har ret ,så det vil være en mulighed, hvis ikke det lykkedes at få kontakt direkte med en privatperson  via HIFI4ALL ! Sjovt nok har jeg selv tænkt tanken og nævnt det over for en bekendt ,så sent som i eftermiddags, at det at der er kommet en ny A-65 måske giver større mulighed for at købe en A-60 billigere ( alt er relativt)

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

kim olsen skrev:
Forhandleren har så vidt jeg er orienteret også løbende adgang til, og kendskab til dem der kommer på brugt markedet, så det var måske ikke dumt at få sig en snak med ham eller høre lidt ad. det skader ikke at spørge. hvem ved, det kan være han kender en der vil have en A-65 i stedet for en A-60, og så har du muligheden for at købe den før alle andre

Kan være at du har ret ,så det vil være en mulighed, hvis ikke det lykkedes at få kontakt direkte med en privatperson  via HIFI4ALL ! Sjovt nok har jeg selv tænkt tanken og nævnt det over for en bekendt ,så sent som i eftermiddags, at det at der er kommet en ny A-65 måske giver større mulighed for at købe en A-60 billigere ( alt er relativt)


JANILS her på forum havde en A60 til salg på et tidspunkt måske har han den endnu til et prøvelyt


__________________
Jeg så præstens ged inde i kirken
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

[JANILS her på forum havde en A60 til salg på et tidspunkt måske har han den endnu til et prøvelyt
[/QUOTE]

Jeg tror faktisk at JANILS har en E-406V magen til min istedet !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

[JANILS her på forum havde en A60 til salg på et tidspunkt måske har han den endnu til et prøvelyt

Jeg tror faktisk at JANILS har en E-406V magen til min istedet !

[/QUOTE]
Ok


__________________
Jeg så præstens ged inde i kirken
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

( sparer op til DP67)

Havde selv samme maskine sammen med min A60. Lækker afspiller, men man skal kunne lide dens spillestil. Minder mest om en "lav-watts-triode-forstærker" i sin spillestil. Det skal ikke misforstås som noget negativt (heller ikke mht. "triode-folkene), men den har masser af nærvær og intensitet i hele mellem registret. Det er dens helt klare force! Til gengæld er den ikke specielt god i frekvensekstremerne eller i dynamikken. Bassen er ikke så detaljeret og toppen en anelse tilbagetrukket. Den bruger med andre ord en noget bredere pensel i begge ender af frekvensspektret.

Hvis det er opløsning og dynamik der er én af dine kæpheste så kig et andet sted. Du kan få afspillere til godt 15k fra ny, som gør det bedre på de punkter! Til gengæld så skal du nok noget højere op når det gælder mellemregistret.

Jeg levede med den på godt og ondt i et par år, og var egentlig glad for den, men blev lidt træt af dens manglende alsidighed rent lydmæssigt (man havde tendens til primært kun og høre de plader og musikgenre som afspilleren var bedst til).




__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Gonz skrev:

( sparer op til DP67)

Havde selv samme maskine sammen med min A60. Lækker afspiller, men man skal kunne lide dens spillestil. Minder mest om en "lav-watts-triode-forstærker" i sin spillestil. Det skal ikke misforstås som noget negativt (heller ikke mht. "triode-folkene), men den har masser af nærvær og intensitet i hele mellem registret. Det er dens helt klare force! Til gengæld er den ikke specielt god i frekvensekstremerne eller i dynamikken. Bassen er ikke så detaljeret og toppen en anelse tilbagetrukket. Den bruger med andre ord en noget bredere pensel i begge ender af frekvensspektret.

Hvis det er opløsning og dynamik der er én af dine kæpheste så kig et andet sted. Du kan få afspillere til godt 15k fra ny, som gør det bedre på de punkter! Til gengæld så skal du nok noget højere op når det gælder mellemregistret.

Jeg levede med den på godt og ondt i et par år, og var egentlig glad for den, men blev lidt træt af dens manglende alsidighed rent lydmæssigt (man havde tendens til primært kun og høre de plader og musikgenre som afspilleren var bedst til).


Har hørt DP67 på mit eget setup og du har ret, den er lidt behage syg men det kan jeg godt lide !

Den lyder sikkert anderledes sammen med en A-60, som er mere afslørende end min E-406V !

Det må jo komme an på en prøve ! Men allerførst kunne jeg godt tænke mig at høre hvor stor forskel der på min E-406V og A-60 !

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Udover A60eren så har jeg hørt på E530, E350, E450, A30, og M8000.

Det er min helt klare opfattelse at A60eren er noget ganske særligt, og distancerer sig voldsomt fra sine mindre søskende... Med hensyn til storbrødrerne M8000, så synes jeg kun A60eren taber på greb og dynamik. Alt derudover mener jeg den er en bedre forstærker!

Men det finder du jo nok selv ud af....


__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Udover A60eren så har jeg hørt på E530, E350, E450, A30, og M8000.

Det er min helt klare opfattelse at A60eren er noget ganske særligt, og distancerer sig voldsomt fra sine mindre søskende... Med hensyn til storbrødrerne M8000, så synes jeg kun A60eren taber på greb og dynamik. Alt derudover mener jeg den er en bedre forstærker!

Men det finder du jo nok selv ud af....

Det er jo osse det jeg har hørt at den er helt speciel og det er jo osse derfor jeg gerne ville lytte til den !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Friman skrev:
Udover A60eren så har jeg hørt på E530, E350, E450, A30, og M8000.

Det er min helt klare opfattelse at A60eren er noget ganske særligt, og distancerer sig voldsomt fra sine mindre søskende... Med hensyn til storbrødrerne M8000, så synes jeg kun A60eren taber på greb og dynamik. Alt derudover mener jeg den er en bedre forstærker!

Men det finder du jo nok selv ud af....

Det er jo osse det jeg har hørt at den er helt speciel og det er jo osse derfor jeg gerne ville lytte til den !


Kan jeg bestemt godt forstå!

Det er klart den bedste forstærker jeg har haft, men der kom familieforøgelse og dermed huskøb til, hvilket gjorde at jeg måtte afhænde noget af alt det dyre grej for at frigøre kapital.

Det må vente et par år eller 10 før der skal rodes med noget af det rigtig tunge igen....


__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes