Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dit liv med HI FI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

hej

da jeg er ny her vil jeg lige spørge om det har interrerese om at jeg skriver om hvad jeg har haft i mit hifi liv mht. forst. ht. pl.spil.osv.

jeg har skrevet lidt under båndoptagerer og så tænkte jeg at jeg kunne fortælle lidt om alt det andet grej jeg har haft i mit liv.

da det jo handler om at høre noget musik vil jeg nu gå ind og høre jimmi scott  "holding back the years"

ps.  vi kunne jo alle sammen fortælle om vores hifi liv med vores grej eller er det en dårlig ide ?

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Absolut ikke! det kunne jo være nogen kunne lære noget

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

hej

tak for svaret,så vil jeg lægge hovedet i blød for jeg startede jo for mere end 40 år siden.

hilsen carsten

ps. skal jeg skrive i denne tråd eller skal ht.under højtalere forst.under analog cd under digitalt osv.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Syntes da det lige så godt kan ligge her samlet (hvis det må for Redaktionen) ?

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

hej

tak for hjælpen,så skriver jeg her og håber at der andre der også vil fortælle hvad i har haft af grej fra de første ht.til de sidste osv.

carsten

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

det lyder som en god ide carsten!
du kunne evt. oprette en tråd under kategorien "mit hifi/stereo" (eller hvad betegnelsen er).
Og så fortælle om dit hifi liv, og måske ligge billeder op af dit nuværende samtidigt. Det er der faktisk mange der gør!

Synes det er en spændende ide du har der.. hvis du samtidig kunne give et praj om "hvilken lyd" de forskellige produkter har ville det være rigtig brugbart for mange! specielt når dit grej må have bestået af i dag "vintage" grej?

mvh. krog
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

hej krog

jeg tror bare jeg fortsætter i den tråd.jeg kan ikke det der med billeder da jeg ikke har noget digital camera.

jeg skal nok prøve at fortælle om lyden så godt jeg nu kan.

carsten

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ja, så kan jeg godt se problemet.

glæder mig til at høre mere så
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Det glæder jeg mig til at læse om!
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

hej da jeg kan se at der ikke er andre der har skrevet om deres hi fi liv har jeg tænkt på at det nok bliver for omfatende at beskrive alt hvad man har haft  i sit liv mht.lyden i de forskellige anlæg.

jeg vil derfor blot opremse det grej jeg har haft og så kan i spørge ind til det mht. lyd osv.

som i kan se har jeg ikke haft så meget grej som mange andre da jeg altid har prøvet at få det optimale ud af det.perioden strækker sig fra jeg var 10 år til nu (56) og er vel nok nærmest vintage i dag.

well,here it comes:

FORSTÆRKERE :

mine forældres radio grammofon.

Phillips mono radio (lenco pladespiller)

Phillips stereo reciver (m.to ht.hvor man kan dreje/tilte front pladen)

Marantz 1030 (scan dyna A 25)

Sugden A 48 (lowther PM 7-mini arcusta)

Luxmann L 85 v (jbl med byg)

Luxmann C 120 a/M120 a begge mk.2 (senere en M 120 a mere da de kunne brokobles)

Yamaha Ca 2 a forforstærker (jbl 120 ti)

Nakamichi PA 5 mk.2

Rotel RA 970 bx (Audio Sonic)

Beomaster 1400 (CX 50)

TUNERE :

JVC ROGERS PIONEER LUXMANN (samme design som L 85 v) pioneer F 98 ? DENON

PLADESPILLERE OG CD MASKINER :

Mine forældres radio grammofon

Lenco (nr.ukendt)

B&O 1800 m. SP 10 guld

Micro MR 611 m. Stanton 681 oma.

Tecnichs SL 1200  

SME 3009 R

Record Interface Mat-Monster pl.strammer

Plinten er dæmpet med acryl fuge masse

Linn Asaga Ortofon MC 30 super Ortofon MC20 mk.2-Ortofon T 20 trafo

Phillips CD 100

Marantz CD 10

Marantz CD 16

Rotel RCD 950

HØJTALERE :

Phillips ht. der kan drejes i kabinettet

Stema

Scan Dyna A 25

Lowther PM 7 i mini arcusta.senere m.piezo diskant horn og div.modifikationer

JBL med byg.dansk byggede kabinetter i palisander m.jbl LE 14 A - LE 20 A - LX 8--169 ltr. senere 3 vejs m. først en Peerless KO 40 8 ohm senere to Peerless 4 ohm

JBL 120 ti

JBL L 100 (dansk model)

+ div kabler Cardash Kimper Ofcc Life line Monster phono stik og Supra ht.kabel.Mørk i SME arm

Det var det for denne gang men listen kan jo godt blive længere med tiden og så håber jeg at der er andre der gider skrive om sit hi fi liv  

hilsen carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

hey

er der virkelig ikke nogen der kan huske hvad i har haft i jeres hi fi liv og gider at skrive om det.eller skal vi lukke og slukke her

carsten

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 August 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hej cars10

tror nok du skal regne med alle "nørderne"  er i forummet med billeder. Mit hifi stereo, eller hvad det nu hedder.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 14 August 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

I min Hjemby (skjern) havde vi en fin lille radioforhandler der lod en købe på "afbetaling" det vil sig at det var uden renter, man mødte bare op med x antal kroner den første i mdr. og så blev beløbet trukket fra hvad man skyldte, sådan fik jeg mit første HiFi anlæg. Det bestod af Technics tuner, forstærker, båndoptager og en Thorens TD-320 pl.spiller. Som højtalere havde jeg et sæt Dali 202. Båndoptageren kan jeg stadig huske modelnavnet på, mest fordi af lågen var med motor, når man skulle lukke lågen trykkede man på en knap istedet for at lukke med hånden, syntes jeg var ret sejt.

http://www.vintagecassette.com/Technics/RS-BX727

Efter min HiFi-mødom var taget gik det stærkt, der kom en Cambrigde forstærker ind istedet, pl.spiller blev opgraderet med en Linn Basic arm, højtalere blev skiftet til Infinity RS-5001 

Infinity RS-5001

Så lå interessen stille et par år, da det så ud til at jeg skulle til at skrive professionel kontrakt som landevejsrytter, og alt min tid gik med træning (og med at sove)  Men et uheld, satte en stopper for den karriere da jeg mødte en kantsten med 55km i timen med knæet først

Efter ulykken sad jeg 18 mdr i kørestol, og havde da tid til interessen for HiFi igen, plus at forsikringen osse hjalp til. Så Copland og Elektrocompagniet holdt sit indtog (for og effekt) plus den første Cdafspiller kom til, en Sony ES-777. Højtalere kom og gik meget., bla. blev Sonus Faber, Martin Logan og Quad prøvet. Men efter lang tid med at søge efter den perfekte lyd (og uden at finde den) solgte jeg det hele og gik Vintagevejen, så jeg idag har: Sansui AU/TU-919 tuner og forstærker, Sansui SE-9 Equalizer, Sansui SC-1110 båndoptager, Sansui AX-audiomixer, ca 9 stk cdafspillere hvoraf de fleste er 1.gen Philips, JVC QL-Y5F pl.spiller og JBL L-86 Decade og L-110 højtalere.

EAS will rise again...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

hej EDGE

dejligt indlæg og rigtigt interesant at læse om.  

da jeg selv har kørt cykelløb i mine yngre dage gør det mig ondt at høre det skulle ende sådan for dig.så galt går det dog sjældent indenfor hi fi verdenen.

carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

DK soulman

kom endelig med billeder her lige som EDGE lige har gjort.alle gode historier og billeder er velkomne.der må være mange af jer der har noget at bidrage med.forskellen mellem den anden tråd og denne er jo at denne her går tilbage til vi startede og frem til i dag.  

carsten

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ja det var lidt træls for at sige det mildt  her er en lille video af min nuværende opsætning:

http://www.youtube.com/watch?v=XeMbNsygL1E

EAS will rise again...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

hej EDGE

dejlig video at se jeg kan især godt lide dit sansui det er kræs.jeg er dog ikke så glad for den CD 100 jeg havde den på prøve dengang og det skræmte mig så meget at der skulle gå 10 år før jeg turde kaste mig over det medie igen.

carsten

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 14 August 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hvor startede det?

I 1980'rne var det forældrenes pladesamling jeg fik musik interessen fra. Det første audio udstyr var nok en kassete båndoptager men den var mest brugt til min MSX computer. Til konfirmationen i 1988 fik jeg en ghettoblaster med dobbelt kassete og radio. Ikke længre efter det vandt mig og min storsøster et kompakt hvidt stereo anlæg med pladespiller, dobbelt kassete og radio. Et skodanlæg men det blev brugt en del i mit tilfælde.

På efterskolen i 1990 fik jeg en gammel reciver ting fra en studie kammerat. Den havde ikke pladespiller men den lød ganske fornuftigt. Senere blev det så til et billigt Sneider konfirmand '88 stil som jeg brugte godt op af i '90rne. Interessen var lagt på musik instrumenter og ikke specielt hifi. Da jeg boede på landet var der intet der kunne inspirere i den retning såsom butikker eller venner/bekendte.

En dag på vej hjem fra arbejde tænkter jeg på at et nogenlunde stereo anlæg var noget jeg aldrig havde haft så jeg købte et JVC anlæg med 3 cd skift, dobbelt kassete, radio og AUX for en Beogram 1202 som jeg fik af forældrene.

Så er det at jeg engang i år 2002 nok skifter Beogram efter at havde set en annonce som jeg følger op på. I 2003 bliver den Beogram tilfældigt til et komplet system i løbet af få uger. De næste 3 år var det bedste audio mæssigt og jeg gik igang med at samle et andet B&O anlæg men min B&O interesse kan læses/ses i Old school B&O tråden.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&P N=3

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 14 August 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Min interesser startede i slutningen af 70'erne. Det var tiden med kataloger i farver. Op til min konfimation havde jeg planlagt adskellige setups udfra katalogerne baseret på en prognose over hvad jeg fik i konfirmationsgave. Akai og Audioscan var nogen af budene på komplette anlæg. Da konfirmationen kom, fik jeg den nette sum af 7.000 kr. eller mere end det dobbelte af forudset. Det medførte at jeg istedet for planlagt købte B&O, beomaster 2400, beovox S45 og beocord 1900, sidstnævnte med løs mikrofon, så forældrerne kunne se det fornuftige i at man kunne bruge det til at optage sig selv når man læste højt i engelsk.

Siden er listen over anlæg lang og trættende, og omfatter Hifi klubbens 'det bedste', audio innovations, bose, snell og sågar en fisher rørbamse. Men Quad HT'er var noget der skilte sig ud, så derfor har jeg nu efter en pause på mere end 10 år igen fået et par af deres nyere, og det er stadig fantastisk. Svært at se at det skulle kunne overgås.

Føler ikke længere samme trang til at skifte ud som dengang, det er nok noget der kommer med alderen, og gælder også andre områder.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

steiss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Sendt: 14 August 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mit interesse startede også midt i 70'erne, da min far var/er meget aktiv amatør musike, og på det tidspunkt spillede sammen med en gutr, som havde en hifi forretning.

Der blev slæbt mangt og meget grej hjem til min far, og jeg stod på sidelinien og kiggede på.

Som godt 6-7 årig var jeg hjemme hos gutten med hifi forretningen og høre, på det tidspunkt danmarks eneste sæt JBL Paragon, trukket af tungt grej fra JBL's prof serier.

Hold da kæft for en på opleveren, og så var jeg solgt.

Jeg skriver lige hvilke forstærkere jeg har haft, som jeg nu husker det.

Electown AR4000 receiver

Hitachi SR903 Dynaharmony receiver

H/K 430

JVC JA-s 31

Luxman L100

Luxman L85

Sugden A28

Perreaux E2

Nad 106

Densen Beat 100

Bow tech ZZ1 og Wazoo

Hegel H4

AR vt100

Krell hrc

Classe' cp35

Lectron P?

Son Of Zen

UcD 180

Bastard pre fra Highfidelity

Sirius Control

Rotel Michi 

Luxman 15L5

Pass Lab X 2.0

Musical Fidelity A370

Det var ca hvad der har været igennem siden dengang, jeg bliver sgu helt svedt ved tanken, og det er "kun" på forstærkersiden.

Mvh Jacob 

Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum