Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan let blive en lang liste.  - En klassiker er den originale Quad ELS, som slår gnister og brænder hul i diskantmembranen, når spændingen i signalet overstiger 20V (som jeg husker det).
Nødløsningen med at placere en zenerdiode over terminalerne, der kortslutter forstærkeren inden denne spænding nås, kræver så til gengæld en forstærker, der tåler kortvarig kortslutning (Quad 303 f.eks.).
- Dernæst er et par modeller indenfor LCD-projektorer fra Panasonic, samt en del andre mærker, der lider kraftigt at fænomenet 'vertical banding'.
- Projektorpærer der holder lige over de lovede 300 timer og så springer.

- Jeg har oplevet en del RCA-stik der ikke kan gå på bøsningerne, enten fordi stikket er for småt, eller bøsningen for stor. Her kan man tage sig til hovedet, over at standarder ikke overholdes.

Find selv flere...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med zener dioden er god nok... men du indsætter jo også en kapacitet, som ændre filteret!  flueknepperi eller ej
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Den med zener dioden er god nok... men du indsætter jo også en kapacitet, som ændre filteret! flueknepperi eller ej |
|
|
Er der lavet lyttetest der påviser om dioden er monteret eller ej? Her er endnu en klassiker: - Et firma lavede små vellydende DA-konvertere og besluttede at der kun var råd til minijackstik ved tilslutning til strømforsyningen. Risikoen for at brænde både konverter og forsyning af, var overhængende.
(Audio Alchemy) Samme firma fremstillede senere en effektforstærker, der blev kendt for at kunne selvdestruere uden nogen videre logisk grund.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
- DVD-afspillere hvor firmwaren er fyldt med fejl, og de lovede firmwareopdateringer aldrig kommer, eller hvis de kommer, ikke retter fejlene.
- Dårligt konstruerede strømforsyninger, der snerrer eller brummer, til det europæiske marked.
(mange produkter har denne skavank)
EDIT: Min personlige prisvinder indtil videre, er de dårlige RCA-stik, der er for små til at gå på bøsningerne.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En high-end producent lancere en ny Cd-afspiller alt alt for tidligt, hvorfor firmaet - i mange tilfælde - selv efterfølgende har måtte bekoste en dyr opgradering. Produktet er Wadia 581 som nu findes i den driftstabile 581se version (som så også lyder bedre).
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Dårligt konstruerede strømforsyninger, der snerrer eller brummer, til det europæiske marked. (mange produkter har denne skavank) |
|
|
Gode trafoer koster penge. Og når man nu kan få en billig trafo med samme data, må den jo være lige så god... Det der irriterer mig mest er alle de produkter med ustabil software. Jeg har endnu ikke fået en ordentlig modtager fra Viasat eller Canal Digital. Men de modtagere jeg køber til €20 i Tyskland fungerer perfekt... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-BOX 360 som i de første to udgaver blev produceret således at maskinen blev for varm. Microsoft var klar over problemet, men ignorerede dette for at få maskinen tidligere på markedet.
Det har resulteret i at ca. 33% af maskinerne fra 1. og 2. produktion er gået ned med "Red Ring of Death" og Microsoft har måtte reparere et fuldstændigt latterligt antal konsoller  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige nævne RCA-bøsningerne igen. - De kan fandme give lange løg!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Vil lige nævne RCA-bøsningerne igen. |
|
|
Det værste jeg har været ude for var kombinationen Sansui fra starten af 60'erne og et kabel fra Hifi Klubben (Tara Labs?). Der skulle virkelig vold til, for at få de stik på plads  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Micromega's fine Stage serie der desværre var født med syg lasermekanisme.
Tillykke, du har anskaffet dig en rigtig fin CD-afspiller. Desværre er der ingen garanti for at den kan afspille dine CD'ere......
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Chornell: Har de da rettet det problem med 360éren? Jeg har en Elite der er lidt over 1år gammel der har været afsted til Tyskland med brændt processor(mener jeg at huske det var). Har selv et par AudioQuest rca-kabler der ikke er glade for at blive koblet til apparater  Hjernedødt  Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Chris Chornell: Har de da rettet det problem med 360éren? Jeg har en Elite der er lidt over 1år gammel der har været afsted til Tyskland med brændt processor(mener jeg at huske det var).
Har selv et par AudioQuest rca-kabler der ikke er glade for at blive koblet til apparater Hjernedødt
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Det påstår de at de har, men listen af problemer med konsollen er lang:
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er stødt på RCA stik hvor pinden bliver i bøsningen, når man hiver stikket ud! Det sket mange gange på de "smarte" Neutrik. Iøvrig giver den fleksible ydre skærm på disse stik bare en ekstra kontakt internt, som sker via en bronzefjeder. Disse stik er bestemt heller ikke toppen rent lydmæssigt.
Linn Sondek! Denne klassiker har efterhånden været igennem så mange opgraderinger at den nu endelig må siges at være der hvor den skulle have været fra starten! Men hvorfor skal den være så dyr?
Metaldomer der ringer og hyler grundet tydelige opbrydninger i det hørbare område. Hvis i ikke kan finde ud af at lave en god metaldome (de findes), så hold jer til togskinner!
Højttalerproducenter der bruge 6mm2 multicore til deres diskanter! Det lyder sku ikke særligt godt - de stakkels elektroner bliver forvirret af al den plads.
Den ellers fremragende Decca Gold pickup. Den skar sine egne riller i pladerne og sporing var et nærmest ukendt begreb. Men DYNAMIK ... det havde den. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Levinson bør da også nævnes for deres ustabile CD-drev. Rigtig mange er udskiftet med tiden, men nu kan Mark Levinson ikke længere tilbyde reservedele til nødstedte drev. Det er dælme ikke i orden, specielt med tanke på den pris kunden oprindeligt har lagt 
Noget helt andet er de produkter der med tiden er lanceret, men relativt hurtigt herefter led en krank skæbne. Nævnes kan bl.a. mini disken og laser disken. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Crown Powertech 2.1: river så meget startstrøm at du intet andet kan have tændt (hvis man har svage sikringer som i mit hus). og så er den grim som bare fanden.
- JBL højttalere med skumophæng, fabelagtig lyd, elendig holdbarhed, især i nærheden af sollys. desuden tendens til strækmærker.
- Crown Dc300a, efter den slukkes fortsætter dne med at spille et minuts tid, udemærket, lige indtil der sendes dc ud i større mængder, ufarligt, men giver altid anledning til et hjerteanfald hos ejeren.
- Harman kardon 3470, varmede hele stuen op. Crowns CTS serie lider af samme ulempe.visse Crown CE forstærkere, blæserne larmer med ca 50db, hvilket er synd da lyden er fremragende.
- TMC kabler. så stive at der skal bruges skruetvinge efter et par bøjninger. kan let knække bøsninger hvis man ikke er forsigtig.
- SA 1730. forsøger at spille en bas den ikke er i stand til fysisk, mangler afskæring i bunden med det resultat at enhederne slår revner når de forsøger at levere et lydtryk ved en frekvens de ikke kan.
- IMG/Stageline aktivt filter, sender uforholdsmæssigt meget brum/støj ud i resten af systemet.
- PA produkter der bruger phoenix connectors så man skal slagte sine fine signalkabler.
- JBL Control one. kan spille forholdsmæssigt højt, har man dem placeret i hovedhøjde kan man opleve en kraftig luftstrøm direkte ind i øjet fra den relativt lille basport.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et ellers udemærket pølse-kabel: AudioQuest Crystal 2 Hyperlitz ht-kabel. Hvis man bruger det til biwire er det fint - hvis man bruger biamping er det dødeligt for grejet.
Lederne til minus har "isolering" som er elektrisk ledende - dvs. at de ved biamping vil gå ind og blande frygteligt sammen på de 2 forstærkeres strøm - ofte med katstrofale følger. Men det lyder såment fint så længe det er samme amp der trækker. Der er nogen der har lært det på den hårde måde i sin tid. Mener også de er holdt op med den slags isolerings-pjat.
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|