Forfatter |
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en ML /MCL Converter jeg vil have i køkkent. Masterlink kablet er trukket, men jeg ser nu at IR Øjet som jeg har fra en PC Office 2 har et mini jack stik i enden, og MC / MLC Boxen´s IR port er et 5 polet Din stik
Jeg har sjovt nok også et 5 polet dinstik jeg har klippet i dvs nu har jeg følgende ledninger
Hvid Gul Sort Rød Skærm / Stel
Hvordan skal jeg sætte det sammen så jeg kan tænde for mit link i køkkent
På forhånd Tak
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror uden at være helt sikker, at PeterPan har lavet en guide til dit problem. Prøv og søg på forum.
EDIT :
LINK : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&KW=Pe ter+Pan
Har ikke forstand på b&o overhovedet, så hvis jeg linker til noget forkert, så er jeg ked af jeg har vildledt dig
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, det var også ham jeg blev anbefalet at søge efter men problemet er at jeg ikke lige kan sætte den rette søgesætning sammen,
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 04 December 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjern mellemrummet i "Pe ter"
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
har virkelig rodet det igenem nu, men det ser ikke ud til at jeg kan finde noget om lige netop det stik
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 05 December 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter "og i andre" 1000 Tak for hjælpen, jeg har nu set at det er et 7 benet stik der skal til ok ok tænker jeg så, så jeg fandt et powerlink kabel jeg havde og klippede det midterste ben af, nu havde jeg så et 7 polet Din stik med så så at det ikke var fuld monteret, så er mit spøgrsmål om det skal være det, jeg har ikke brug for at kunne styre lyden fysisk på IR øjet da jeg bare vil benytte mig af fjernbetjeningen, behøver stikket være fuld monteret ? jeg ved det er snyd men jeg har nu et 7 benet stik med følgende ledninger
Grøn Gul Brun Skærm / Stel
og et 5 polet stik med følgende ledninger
Gul Rød Hvid Sort Stel / Skærm
Kan vi bruge noget af det eller er det den lange vej til den lokale B&O Pusher ?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 December 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ.Lucifer
Jeg var idag i B&O butikken, og her er deres bud, men de kunne kun finde farverne, ikke hvad for signalerne der ligger på de enkelte ben.

Her mit bud:
Brun stel Gul 5 V Grøn IR plus Hvid IR minus GRÅ on/off __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Peter det vil jeg lige forsøge mig med, du høre nærmere og tak
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu forsøgt mig med mine amatør kold lodninger, og umiddelbart ser det ud til at virke, IR øjet har i hvertfald fået 2 røde lys, og blinker ved kodning af option, syntes bare ikke jeg kan aktivere nogle kilder fra den. mistænker måske mit link kabel men er ikke sikker, mere vil følge når jeg når længere med det
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm har udskiftet Link kabel, Stik, og samlere nu, og stadig ingen reaktion andet end ovenstående, hvad så, ja jeg har forsøgt at sætte "køkkenet" som Option2 men med ingen reaktion, så faldt jeg over det her, peter vil du lige kigge med en gang
In a ML system where two or more products are interlinked, the blue/white and pink cables must be joined together when making up an ML connection. ML uses a 16-core cable; only 11 of these are used. The remaining five are redundant due to cessation of two-way communication before the invention of the MasterLink system.
Fra siden
http://www.beoworld.org/beotech/options6.htm
Jeg forstår ikke helt hvad der menes, kender du til det Peter ? jeg har ydermere fundet ud af at min box heder en Beolink Pasiv
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 12 December 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står at de blå / hvid og pink kabler skal være sluttet sammen, når der udgør en ML-forbindelse.
Her er det vist hvad for signaler der løber i kablet. Det fremgår dog ikke at pink/blå/ hvid løber sammen. Måske du skulle prøve at ringe/besøge en B&O forhandler.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Kom der sku liv i køkkenet :-)
jeg havde glemt at det masterlink jeg brugte åbenbart ikke er produceret med de rette farvekoder, så da jeg sammenlignede stikne og fik rykket rundt på et par ledninger, åbnede boxen for de forskellige lydkilder i linksystemet, men nu bliver jeg krævende peter, har du evt en måde hvorpå jeg kan udnytte det powerlink (in) som boxen har, sådanne at det ender ud i et minijack, så kæresten kan tage sin bærbare med i køkkenet sætte jack stikket i og boxen så åbener og spiller fra hendes computer, jeg ved at boxen´s powerlink er til input så det må være muligt at få den til at åbne og spille fra en computer.
Håber du forstå
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liv i køkkenet, ja men så lykkes det jo. 
DJ.Lucifer
Nu roder du i begreberne. Du skriver PowerLink IN, og det er nok i dette tilfælde også rigtigt, fordi B&O har endnu en boks som IR øjet tilsluttes. Boksen tilsluttes så Beolink Passiv med et 8 polet DIN -----> 8 polet DIN kabel hvor igennem IR signalerne så sendes.
Husk at en PowerLink stikdåse der sidder på et B&O master produkt, altid er en udgang. Kun når PowerLink stikdåsen sidder på en BeoLab højttaler, er det en indgang. Her løber lyden i MasterLink kablet fra dit anlæg til de passive højttaler. Men måske du kan føre et kabel fra iPod og til forstærkeren, og styre lyd volumen på iPod, men her kan jeg ikke give råd.
 Mvh. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
den gang jeg havde min pasiv box siddende efter min Beoport, havde jeg et powerlink kabel fra udgangen på Beoporten, og ned i pasiv boxen, som så fungerede som forstærker til mine pasive højtalere, denne powerlink ingang "eller hvad vi skal kalde den" vil jeg gerne benytte som signal indgang fra en computer som en hvilken som helst B&O enhed gør
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ.Lucifer
Ja men hvor mange stikdåser er der da på boksen, jeg har ikke kunne
finde et billede af tilslutnings panelet, kan du sende et 
Det lyder jo som om der også findes en 7 polet DIN AUX IN stikdåse  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
DJ.Lucifer Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ.Lucifer
Det er en ML/MCL Converter du linker til.
Så fandt jeg endelig en manual over BeoLink Passiv med billede, og det er den 7 polede DIN bøsning der er til IR signaler. Men de skriver ikke hvordan den 8 polet DIN PowerLink bøsning skal bruges.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
På eget ansvar kan du prøve denne adapter til iPod
Vi håber så at bøsningen er som på en BeoLab højttaler uden pin 4 og pin 7.
Bemærkning:
En B&O PowerLink bøsning er 8
polet, og denne adapter er 5 polet,
men der er ikke noget problem idet.
|
Til top |
|
|