Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 04:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forhåbentlig en joke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Faldt over dette produkt fra Van den Hul:

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=560&categor y_id=10&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart& Itemid=49

Et armbånd der kan afhjælp whiplash, og samtidig forbedre dit rums akustik. Det første forekommer mildest talt at være på linje med nummerologi og andet humbuk, det andet forekommer bare useriøst til prisen. Det kan ikke være mere effektivt end hvis man smed en bunke elastikker i hjørnet. Må indrømme at hvis det er seriøst, så har jeg da mistet enhver respekt for det firma.

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Det virker seriøst. Hvis det er tilfældet, kan man ikke andet end at miste tilliden til firmaet.

Bemærk at "the results are almost immediately audible". Altså, man kan næsten høre forskel med det samme. 

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Det er jo bare psyko akustik, om man tror på det eller ej er så op til den enkelte. Det har som sådan ikke nogen effekt ud over en mental effekt men hjernen har en utrolig magt over kroppen (og øret). Man kan ikke rigtig miste respekten for van der hul fordi de laver noget som er blevet ønsket af en kunde.
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

A.J. van den Hul mentions:
"These rings are in many cases a help to patients suffering from mainly mental problems after a whiplash. (Whiplash is the instability of the spine and neck after a car -or equivalent- accident).
Patients often react very positive on these rings. It has partly to do with mental blockades. Over the past seven years that I've worked with these rings many have been made and created many happy owners".

Måske Placebo-effekten har en afgørende rolle i "MENTAL PROBLEMS"  ....500 kr. er da billigt!!!  Var der nogen, der sagde psyko-akoustik?

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
Det er jo bare psyko akustik, om man tror på det eller ej er så op til den enkelte. Det har som sådan ikke nogen effekt ud over en mental effekt men hjernen har en utrolig magt over kroppen (og øret). Man kan ikke rigtig miste respekten for van der hul fordi de laver noget som er blevet ønsket af en kunde.

Jeg synes godt at firmaer kan miste noget integritet ved blot at følge kunders ønsker. Hvis nogen ønskede sig en Ferrari stationcar med dieselmotor og anhængertræk, og Ferrari leverede bilen, ville jeg føle at brandet blev udvandet lidt.

I øvrigt kan det så tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

En ting er at van d. Hul laver produktet, en anden at hificable overhovedet vil forhandle det.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 04 December 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
[QUOTE=jala]
I øvrigt kan det spå tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!

Lige præcis! Så sidder man og tænker om al deres kulstof-leder, hulliflex og al mulig andet umiddelbart nytænkende teknologi er det rene voodoo... Lidt synd for VdH som ellers har et udmærket brand i branchen. 

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Ingen grund til at tage sådan på vej. Dette er blot det seneste skud i en lang trend der startede for mange år siden.

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Lidt underligt at det først kommer frem nu - produktet har eksisteret i flere år.

For bedre at kunen forstå det produkt, bør man nok kende den gode Hr. A.J. Van den Hul lidt bedre. Jeg havde fornøjelsen at møde ham tilbage i midten af 90'erne. Han havde en hollands student med som studerede sorte huller, gravitationsfelter og i den forbindelse også psykoaktustik og forskel på kabler.

Van den Hul er gift med en kinesisk kvinde, hvis forældre udøver heksekunst ... (hørte nogle fantastiske historier). I hans hjem er der spøgelser, som han mener har ret til at være der. Bla. fortalte han om flere hundre kg tunge papirruller i kælderen som jævnligt blev flyttet rundt (mærker i gulvet).

Van den Hul er en meget spændende mand at snakke med, men om man tror på det hele er så en anden sag. Jeg har aldrig hørt de pågældende armbånd, men fra rimelig pålidelig kilde har jeg hørt, at de skulle have en forbløffende virkning.

Mht. til hans kulkabler er jeg dog mere tvivlende. Har lyttet til et par stykker af dem, men var bestemt ikke imponeret. Pickupperne er dog mildt sagt fremragende!

Hvis nogen for 100 år siden havde fortalt om internet og fladskærme med farver på ... hvem ville så have troet det? Enhver avanceret teknologi vil virke som magi for den udenforstående. .... Men der findes da også meget fup og svindel!

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:

Delaney skrev:
[QUOTE=jala]
I øvrigt kan det spå tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!

Lige præcis! Så sidder man og tænker om al deres kulstof-leder, hulliflex og al mulig andet umiddelbart nytænkende teknologi er det rene voodoo... Lidt synd for VdH som ellers har et udmærket brand i branchen. 

Man kan jo bare lade ørerne afgøre det - så har man svaret på om kablerne er gode eller ej. Og har man ikke hørt dem, er det jo svært skidt at udtale sig om dem på baggrund af et smart armbånd

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Lidt underligt at det først kommer frem nu - produktet har eksisteret i flere år.

For bedre at kunen forstå det produkt, bør man nok kende den gode Hr. A.J. Van den Hul lidt bedre. Jeg havde fornøjelsen at møde ham tilbage i midten af 90'erne. Han havde en hollands student med som studerede sorte huller, gravitationsfelter og i den forbindelse også psykoaktustik og forskel på kabler.

Jeg læser fysik på femte år, og har en anelse svært ved at hvordan man kan studere psykoakustik i forbindelse med Einsteins relativitetsteori.

Van den Hul er gift med en kinesisk kvinde, hvis forældre udøver heksekunst ... (hørte nogle fantastiske historier). I hans hjem er der spøgelser, som han mener har ret til at være der. Bla. fortalte han om flere hundre kg tunge papirruller i kælderen som jævnligt blev flyttet rundt (mærker i gulvet).

Van den Hul er en meget spændende mand at snakke med, men om man tror på det hele er så en anden sag. Jeg har aldrig hørt de pågældende armbånd, men fra rimelig pålidelig kilde har jeg hørt, at de skulle have en forbløffende virkning.

Når du siger at du aldrig har "hørt" armbåndet, har du jo også tilkendegivet din tiltro til produktet. Og det er jo fint at få kortene på bordet

Mht. til hans kulkabler er jeg dog mere tvivlende. Har lyttet til et par stykker af dem, men var bestemt ikke imponeret. Pickupperne er dog mildt sagt fremragende!

Hvis nogen for 100 år siden havde fortalt om internet og fladskærme med farver på ... hvem ville så have troet det? Enhver avanceret teknologi vil virke som magi for den udenforstående. .... Men der findes da også meget fup og svindel!

Det er en ret dårlig analogi. De avancerede teknologier som du nævner, har aldrig været i decideret uoverensstemmelse med de accepterede naturlove, men har blot været netop avancerede. Det samme kan jo ikke siges om gummibåndet.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 04 December 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har 100 stk. post-elastikker til salg for 100 kr. stk. - så sparer I, der ikke er helt overbevist om, at det er hokuspokus eller ej, da 150 dask i forhold til hificables (skam jer) knaldtilbud. Virkningen vil være forbløffende: Jeg vil grine ad alle køberne hele vejen til banken. Ups...dette indlæg skulle vist have været på KSB-siden.

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 04 December 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:

Jeg læser fysik på femte år, og har en anelse svært ved at hvordan man kan studere psykoakustik i forbindelse med Einsteins relativitetsteori.

Når du siger at du aldrig har "hørt" armbåndet, har du jo også tilkendegivet din tiltro til produktet. Og det er jo fint at få kortene på bordet

Det er en ret dårlig analogi. De avancerede teknologier som du nævner, har aldrig været i decideret uoverensstemmelse med de accepterede naturlove, men har blot været netop avancerede. Det samme kan jo ikke siges om gummibåndet.

Jeg kan heller ikke se sammenhængen mellem Einstein og psykoakutstik, men den unge mand var meget interesseret i alt det Van den Hul stod for.  

Har "hørt" virkningen (eller den manglende virkning) af tilsvarende produkter og har derfor en naturlig tvivl.

Ja - nok en dårlig analogi, men kunne ikke lige komme på andet. Meget af det vi anser for mystisk idag er måske fordi vi endnu ikke har fundet ud af hvorfor og hvordan det hænger sammen.

Iøvrigt er det ikke "blot" et gummibånd. Der er en eller anden form for leder internt - altså et lukket kredsløb, som suger kosmisk energi og kortslutter det!

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Ja - nok en dårlig analogi, men kunne ikke lige komme på andet. Meget af det vi anser for mystisk idag er måske fordi vi endnu ikke har fundet ud af hvorfor og hvordan det hænger sammen.

Iøvrigt er det ikke "blot" et gummibånd. Der er en eller anden form for leder internt - altså et lukket kredsløb, som suger kosmisk energi og kortslutter det!

Men hvis VdH har konstueret det og selv tror på virkningen, må det jo være ud fra nogle grundlæggende ideer. Det vil sige at VdH ved noget om grundlæggende fysik, som resten at verden ikke ved. Så må der være en artikelserie i Nature eller Science på vej.

Det kan jo selvfølgelig også være at de ved et tilfælde har ramt noget banebrydende nyt. Men det skulle i følge din analogi svare til at et menneske for 100 år siden skruede et fladskærms TV sammen og udbrød: "Værsågod. Jeg ved sgu ikke hvordan det virker, men her er det altså." Ret usandsyneligt, ikke?!

Edit: Men som jeg læser dine indlæg er du heller ikke overbevist om virkningen, men synes blot at Hr. VdH er et spændende menneske, der fortæller nogle gode (røver-)historier. Og fred være med det.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 04 December 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes efterhånde, at diskussionen er blevet lidt afsporet. Er der nogen, der rent faktisk har lyttet med armbåndet på? Nej, det er der ikke! Så siger den bizarre hifi-logik, at man så er fuldstændig udelukket fra at udtale sig om armbåndet rent faktisk har en virkning! Husk altid:

Ligegyldigt hvor bizart, grotesk, naturstridigt, stupidt, hjernedødt og tåbeligt et tweak er - har man ikke lyttet, kan man ikke udtale sig.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
jala skrev:

Jeg synes godt at firmaer kan miste noget integritet ved blot at følge kunders ønsker. Hvis nogen ønskede sig en Ferrari stationcar med dieselmotor og anhængertræk, og Ferrari leverede bilen, ville jeg føle at brandet blev udvandet lidt.

I øvrigt kan det så tvivl om ærligheden i VdH's øvrige produkter. Når de vil lyve om virkningen af et elastikbånd, hvad andet er de så villige til at lyve om?!

alle er til salg for den rette mængde penge :) ferrari vil stadig bevare deres eksklusivitet da sådan en stationcar nok ikke bliver helt billig ;)

VdH lyver da ikke om om virkningen af båndet. De siger at det KAN hjælpe og det kan det helt sikkert for dem der tror på den slags :) Som sagt har hjernen ufattelig meget magt over kroppen. Et eksempel er hypokondere.
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Det virker seriøst. Hvis det er tilfældet, kan man ikke andet end at miste tilliden til firmaet.

Bemærk at "the results are almost immediately audible". Altså, man kan næsten høre forskel med det samme. 

Nej.... Det er næsten med det samme, at man kan høre forskel...... Big difference.... Men jeg giver dælme ikke mange hopla nåle for armbåndet.

Derimod er de ovenfor nævnte elastikker rigtig gode. En eller flere om håndledet... Træk i elastikken/elastikkerne (træk godt til) og slip. Du vil straks vende tilbage til virkeligheden og være væsentlig mere fokuseret.......

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Det her lige et emne Penn & Teller i 'Bullsh*t', for det er vist ret tæt på at være netop det. Elastikker...come on!!!

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

har man ikke lyttet, kan man ikke udtale sig.

Ja ja, Jeg har sku heller ikke prøvet at lytte med skidtet på, og kommer sikkert heller aldrig til det, men hold da op, det burde altså være en aprils nar!!!

Det forekommer mig fuldstændig latterligt.

Er der særiøst nogen herinde der har oplevet en forbedring i forbindelse med armbåndet?

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes