| Forfatter |
|
CpChilli Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens! Nu har jeg stenet den populære TV serie Friends nogen år efterhånden, og en ting som altid har slået mig er, at de altid har/har haft udemærkede højtalere stående i stuerne.
Først var det Cerwin vega, i et par år og et par forskellige modeller. Så var B&W inde i nogen tid, også med forskellige modeller bla podspeakers. Så var det jeg en dag spottede de hidtil største hi-fi højtalere de har haft, et sæt Martin Logan :O Aner ik hvad model det var, men sys det er go' stil, og en rigtig fin detalje at ha' rigtige højtalere stående, selv i en TV-serie. Der må havde været en bette hi-fi nørd med på friends teamet :)
Hygge
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CpChilli skrev:
Der må havde været en bette hi-fi nørd med på friends teamet :)
|
|
|
Jeg tror nu bare det er hvad man kalder for product placement, hvor firmaer betaler mange penge for at få deres ting med i tv serier olign. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
CpChilli Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske :) selvom man ikke ser mærkerne der på rigtig
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
CpChilli skrev:
Der må havde været en bette hi-fi nørd med på friends teamet :)
|
|
|
Jeg tror nu bare det er hvad man kalder for product placement, hvor firmaer betaler mange penge for at få deres ting med i tv serier olign.
|
|
|
Det tror jeg ikke.. De har også et B&O anlæg stående som man tit ser.. Mener det er et Beosound 2300!? Og det har B&O ikke betalt for..
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
Per N skrev:
CpChilli skrev:
| Der må havde været en bette hi-fi nørd med på friends teamet :) |
|
|
Jeg tror nu bare det er hvad man kalder for product placement, hvor firmaer betaler mange penge for at få deres ting med i tv serier olign.
|
|
|
Det tror jeg ikke.. De har også et B&O anlæg stående som man tit ser.. Mener det er et Beosound 2300!? Og det har B&O ikke betalt for.. |
|
|
Ved du at de ikke har betalt for det? Jeg tror at man med ret stor sikkerhed at man kan sige at det er productplacement, og det er der helt sikkert nogen der betaler store summer for.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være en "set designer" (hedder det vist) som har ment at der skulle ordentligt hifi i stuen for at give det rigtige indtryk af personerne.
Hvis du eks. ser "What women want" og ser hvad Mel Gibson har i stuen så er det ikke noget der er betalt for men noget som er valgt fordi det skal
give et bestemt indtryk af personen.
/U.
__________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Det kan også være en "set designer" (hedder det vist) som har ment at der skulle ordentligt hifi i stuen for at give det rigtige indtryk af personerne. Hvis du eks. ser "What women want" og ser hvad Mel Gibson har i stuen så er det ikke noget der er betalt for men noget som er valgt fordi det skal give et bestemt indtryk af personen.
/U.
|
|
|
Det tror jeg nu ikke at du aner en dyt om. Typisk i dette forum. Rigtig mange, alt alt for mange udtaler sig skråsikkert om noget de ikke aner noget somhelst om. Stop det dog.
Jens
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
CarrotMan skrev:
Det kan også være en "set designer" (hedder det vist) som har ment at der skulle ordentligt hifi i stuen for at give det rigtige indtryk af personerne. Hvis du eks. ser "What women want" og ser hvad Mel Gibson har i stuen så er det ikke noget der er betalt for men noget som er valgt fordi det skal give et bestemt indtryk af personen.
/U.
|
|
|
Det tror jeg nu ikke at du aner en dyt om. Typisk i dette forum. Rigtig mange, alt alt for mange udtaler sig skråsikkert om noget de ikke aner noget somhelst om. Stop det dog.
Jens |
|
|
Having a bad day?
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
butkus skrev:
Per N skrev:
CpChilli skrev:
| Der må havde været en bette hi-fi nørd med på friends teamet :) |
|
|
|
|
|
Det tror jeg ikke.. De har også et B&O anlæg stående som man tit ser.. Mener det er et Beosound 2300!? Og det har B&O ikke betalt for..
|
|
|
Ved du at de ikke har betalt for det? Jeg tror at man med ret stor sikkerhed at man kan sige at det er productplacement, og det er der helt sikkert nogen der betaler store summer for. |
|
|
Ja, det ved jeg med 99,9% sikkerhed.. B&O betaler ikke for at få deres produkter med i hverken film eller serier.. Men det er rigtigt at de fleste firmaer betaler store summer for at få deres produkter med i div. film.. Tror det er fordi B&O skiller sig så meget ud..
Mener det var på deres hjemmeside jeg læste engang at de aldrig betaler for det.. Det kan selvfølgelig være det har ændret sig!?De forskellige filmproducenter spørger om det er iorden at de bruger deres produkter.. Rimelig imponerende må man sige..
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
CarrotMan skrev:
/U.
|
|
|
Jens
|
|
|
Det er sgu rimelig uheldigt at "overfalde" en anden debattør når man ikke selv aner hvad man taler om... Pinligt!!!
CarrotMan har fuldstændig ret..
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke TV; så jeg spørger lige: Hører de så musik i den dersens TV-serie?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
jensmarius skrev:
CarrotMan skrev:
/U.
|
|
|
Jens
|
|
|
Det er sgu rimelig uheldigt at "overfalde" en anden debattør når man ikke selv aner hvad man taler om... Pinligt!!!
|
|
|
Og hvad bygger du så det på?
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
butkus skrev:
jensmarius skrev:
CarrotMan skrev:
/U.
|
|
|
Jens
|
|
|
|
|
|
Og hvad bygger du så det på?
|
|
|
Skam ikke andet end almen viden.. Selvfølgelig er det ikke tilfældigt hvad der er placeret af produkter i de forskellige film.. Der er folk omkring en film der specifikt står for det.. Kan dog ikke huske navnet på disse..Men set-designer lyder ikke helt skævt..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja... Og popstjerner laver musik for musikkens skyld og ikke for pengene... ja ja.
Du skal ikke tro på alt hvad du læser.
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Ja ja... Og popstjerner laver musik for musikkens skyld og ikke for pengene... ja ja.
|
|
|
Kan ikke rigtig se hvorfor de skulle lyve om det??? Hvad ville de få ud af det??
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en forunderlig tone på dette forumet, og det til stadighet...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Kan ikke rigtig se hvorfor de skulle lyve om det??? Hvad ville de få ud af det??
|
|
|
Hvorfor skulle en popstjerne?
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
butkus skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor skulle en popstjerne?
|
|
|
Haha, det er nu sjovt at se hvordan folk reagerer når de ikke ved hvad de skal skrive Tror du ikke bare vi skal lade tråden langsomt dø?
|
| Til top |
|
| |
HMHansgaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forundres igen og igen over den bedrevidende og nedladende tone nogle brugere på hifi4all altid synes at forfalde til?
Hi-Sonny-Fi og Jens Marius hvad med at skrue lidt ned for charmen...!
Det var absolut fine betragtninger om Set Designere mm. hvorfor skal I reagere med så megen modstand? Hvad er det lige I får ud af det?
Nå ja, nu ser jeg I har også henholdsvis 1 og 2 advarsler...lad mig bare sige at det undrer mig ikke. Forum Trolls...
Nå, så kom jeg da af med det :-)
|
| Til top |
|
| |