| Forfatter |
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor man ikke kan, og må få fragtet Naim udstyr fra udlandet eller få det bestilt over nettet? Det er åbenbart et krav fra Naim, at man SKAL afhente deres ting i butikken. Jeg synes prisen på Naim herhjemme er absurd i forhold til f.eks UK.
Det drejer sig ikke bare om få tusinde, men derimod op til 20k på udstyr i den tunge ende. En Supernait koster bl.a "kun" 23k derovre. Audiovector tager 30k i lille DK. Det er da til at føle på?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhandlerne svarer konsekvent nej til at sende bl.a. Naim og Linn til fastlandet. Men de vil vel gerne sælge varer, så hvis man spørger et par gange og er lidt vedholdende så måske.....!
Men prisforskellen er selvfølgelig latterlig!
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Forhandlerne svarer konsekvent nej til at sende bl.a. Naim og Linn til fastlandet. Men de vil vel gerne sælge varer, så hvis man spørger et par gange og er lidt vedholdende så måske.....!
Men prisforskellen er selvfølgelig latterlig! |
|
|
Hej Kim Jeg har søgt på alle online forhandlere i UK, og der står at afhentning i butikken er et krav. Jeg synes det er en lidt sjov måde at lave forretning på?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej prøv dem her.
http://www.lintone.co.uk/
Mvh
JmJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige grundigt overveje om du virkelig vil spare lidt penge og handle i udlandet.
Hvis du kigger lidt rundt omkring på forskellige forums, så vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien. Hvis du handler i ex. uk, og du skal ombytte en komponent, så er besparelsen forholdsvist hurtigt "opbrugt".
Ole K. fra Av. vil absolut ikke hjælpe dig hvis du parallel importerer et produkt.
/HC
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Du skal lige grundigt overveje om du virkelig vil spare lidt penge og handle i udlandet.
Hvis du kigger lidt rundt omkring på forskellige forums, så vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien. Hvis du handler i ex. uk, og du skal ombytte en komponent, så er besparelsen forholdsvist hurtigt "opbrugt".
Ole K. fra Av. vil absolut ikke hjælpe dig hvis du parallel importerer et produkt.
/HC |
|
|
En besparelse på 7k er da også lidt?  Så du siger, at Naims produkter er upålidelige? Jeg finder det godt nok lidt svært at retfærdiggøre en pris på 30k, hvis produktet allerede står af indenfor garantiperioden...ja, du får da en ny eller reperation på garantien, men hvor godt er du så stillet efter garantiens udløb? Hvis et apparat fejler indenfor garantiperioden, så er det nok ikke sidste gang den fejler - wupti, 30k ud af vinduet. Håber virkelig ikke Naims produkter er så ringe konstrueret.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
HansC. skrev:
Hvis du kigger lidt rundt omkring på forskellige forums, så vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien. Hvis du handler i
ex. uk, og du skal ombytte en komponent, så er besparelsen forholdsvist hurtigt "opbrugt".
/HC |
|
|
En besparelse på 7k er da også lidt? Så du siger, at Naims produkter er upålidelige? Jeg finder det godt nok lidt svært at
retfærdiggøre en pris på 30k, hvis produktet allerede står af indenfor garantiperioden...ja, du får da en ny eller reperation på garantien, men hvor
godt er du så stillet efter garantiens udløb? Hvis et apparat fejler indenfor garantiperioden, så er det nok ikke sidste gang den fejler - wupti, 30k ud
af vinduet.Håber virkelig ikke Naims produkter er så ringe konstrueret. |
|
|
Overfortolker du ikke bare en lille smule her? __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
gæst skrev:
HansC. skrev:
Hvis du kigger lidt rundt omkring på forskellige forums, så vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien. Hvis du handler i
ex. uk, og du skal ombytte en komponent, så er besparelsen forholdsvist hurtigt "opbrugt".
/HC |
|
|
En besparelse på 7k er da også lidt? Så du siger, at Naims produkter er upålidelige? Jeg finder det godt nok lidt svært at
retfærdiggøre en pris på 30k, hvis produktet allerede står af indenfor garantiperioden...ja, du får da en ny eller reperation på garantien, men hvor
godt er du så stillet efter garantiens udløb? Hvis et apparat fejler indenfor garantiperioden, så er det nok ikke sidste gang den fejler - wupti, 30k ud
|
|
Overfortolker du ikke bare en lille smule her? |
|
|
Nej. Du synes du måske, når du læser "ombytning" og "ofte" i samme sætning?
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
abel skrev:
gæst skrev:
HansC. skrev:
Hvis du kigger lidt rundt omkring på forskellige forums, så vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien. Hvis du handler
i
/HC |
|
|
retfærdiggøre en pris på 30k, hvis produktet allerede står af indenfor garantiperioden...ja, du får da en ny eller reperation på garantien, men
hvor
godt er du så stillet efter garantiens udløb? Hvis et apparat fejler indenfor garantiperioden, så er det nok ikke sidste gang den fejler - wupti, 30k
ud
|
|
Overfortolker du ikke bare en lille smule her? |
|
|
Nej. Du synes du måske, når du læser "ombytning" og "ofte" i samme sætning? |
|
|
"...vil du opdage at naims produkter ofte ombyttes inden for garantien." læser jeg som at de fprodukter der faktisk går i stykker, ombyttes i flere
tilfælde end de repareres.....hvilket jo bare er god service?
Anyhu' så ved jeg også at selvom de danske forhandlere er dyrer, så er det måske værd at prøve at forhandle lidt med dem - alternativt hoppe
på en billig afgang til London og slæbe den med hjem selv.... __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
|
/HC
|
|
|
Uden at skulle blande mig I debatten om priserne, vil jeg da nævne at jeg er helt overbevist om at importøren vil udføre garanti arbejde, det er han da så vidt jeg forstår på lovgivningen forpligtet til indenfor EU.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle produkter, lige fra et bananstik til en 10'er til en B&O fladskærm til +100k kan omfatte "bygningsfejl", det er kun naturligt! At naim vælger at ombytte hvis man kun er 99% tilfreds (hvad jeg ikke kan forestille mig at ex. B&O gør), er da bare et tegn på at det er et seriøst mærke.
Jeg har ikke belæg for at hævde at Naim skulle være hverken bedre eller ringere end øvrige mærker, og jeg ville personligt ikke bøvle med at handle i udlandet for at spare 15-20 % på en forstæker. Det er dog helt sikkert at besparelsen er væk hvis du skulle finde på at sælge den igen - smag og behag..
/HC
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
HansC. skrev:
|
/HC
|
|
|
Uden at skulle blande mig I debatten om priserne, vil jeg da nævne at jeg er helt overbevist om at importøren vil udføre garanti arbejde, det er han da så vidt jeg forstår på lovgivningen forpligtet til indenfor EU.
Muligvis, men han vil formentlig ikke ombytte for at yde en ekstra service..
/HC |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Det er nok rigtigt, men ombytning er jo normalt kun noget man gør hvis der virkeligt er alvorlige fejl i et produkt, som tager ekstra lang tid at lave. Trods alt betyder det jo at man får et renoveret produkt, som man skal forsøge at sælge efterfølgende som demo/brugt, så det sker nok kun meget sjældent. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Hans,
Det er nok rigtigt, men ombytning er jo normalt kun noget man gør hvis der virkeligt er alvorlige fejl i et produkt, som tager ekstra lang tid at lave. Trods alt betyder det jo at man får et renoveret produkt, som man skal forsøge at sælge efterfølgende som demo/brugt, så det sker nok kun meget sjældent.
|
|
|
Renoverede reservedele "ombytningsdele" er jo kendt fra autobranchen og B&O's fjernsyn i gamle dage, så hvorfor ikke hele apparater.
Bortset fra det så er bevidst obstruktion af varenes fri bevægelighed inden for EU ikke lovlig, og det er jo netop en sådan obstruktion der antydes.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
HansC. skrev:
|
/HC
|
|
|
|
|
|
Hvilken lovgivning skulle det være som pålagde en importør at reparere produkter som er solgt i EU? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at tro at man som officiel importør via lovgivning er tvunget til at hjælpe en parallel-importør??
/HC
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, nu har jeg modtaget en mail fra en autoriseret Naim forhandler i England. De tilbyder mig en SuperNait (demo-model) + 5 års fabriksgaranti (som alle Naim kunder får i UK). Hvis jeg får problemer med installationen eller udstyret, som ikke kan ordnes via telefon eller mail, så flyver de en tekniker til DK. Jeg skal dog bare sørge for 1 dags overnatning. Hvis apparatet fejler, har jeg som sagt 5 års garanti. Jeg skal bare sende det retur, og får det tilbage igen når det har været en tur hos Naim. Desuden kan jeg få en Flat-Cap eller High-Cap til under halvpris, hvis jeg tager sådan en med i købet.
Se, det er service og support i verdensklasse. Noget som åbenbart er standard derovre (og sikkert i alle andre lande)...den eneste person i DK, som tilnærmelsesvis yder noget af det samme, er manden som til daglig står i Vassago Hifi. Det siger bare lidt om serviceniveauet herhjemme.
Der er ingen tvivl om, hvor jeg vil gøre mit køb. Så kan AudioVector rende og hoppe.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, brugte apparater må de selvfølgelig godt sælge/sende 
Lyder som en ok forretning - skynd dig at købe en Hi-Cap, løftet i vellyd er ikke til at tage fejl af 
FC duer vist kun til CD5x.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er problemet? RyanAir tur retur 500kr så har du en kasse med hjem ;O) og tilmed set et fed hifibutik i London ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |