Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisnobberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Er der for meget hifisnobberi her på H4A, hvis ja, hvorfor forholder det sig så sådan?

Folk var ihvertfald generelt enige om at der var for meget snobberi i den her tråd : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65115&P N=1

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Der er nok en del af alting herinde. Osse det modsatte af "snobberi". Det kan være ligeså slemt. Hifi4all afspejler vel et bredt udsnit af befolkningen; vel at mærke hifi-befolkningen. Det bør den vel osse gøre. Vi er alle forskellige, så jo, der er snobberi, men osse meget andet, efter min mening.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Er der for meget hifisnobberi her på H4A, hvis ja, hvorfor forholder det sig så sådan?

Folk var ihvertfald generelt enige om at der var for meget snobberi i den her tråd : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65115&P N=1

Jeg tror det hænger sammen med nogle søger accept og gerne vil være bedre ved at have dyre anlæg og derved hævde sig, de føler en hvis glæde ved at rakke ned på folk med billigere anlæg eller udstyr der ikke koster kassen, men sagtens kan være godt.

Hifi er desvære for mange jeg har været hjemme ved et spørgsmål om prestige og indbildning og det er egentlig lige meget hvordan det lyder da det ofte viser sig de ikke kan høre en dadl alligevel, jeg har desvære et par gange været ude ved folk for at købe noget hvor deres anlæg har været defekte, en havde en afbrændt diskant uden at have opdaget det, en anden havde rigtig meget støj sit anlæg, personen kunne ikke høre det, men ville bare fortælle om hvor godt hans nye strøm kabel til en større sum havde gjort hans i forvejen hunde dyre anlæg (jeg små grinede bare inden i mig selv og nikkede anerkendende ja og så at komme væk med min fangst, han var ikke til at redde) staklen med diskanten valgte jeg dog og redde og skiftede den faktisk for ham, vi er blevet ret gode venner i dag han har os erkendt nu han ikke høre såe nemt forskel alligevel.

Det hele hænger måske os sammen alt her er subjektivt, "alt er lige godt" eller os er det prisen der for et forum bestemmer hvilket udstyr der opnår prædikatet "anerkendt" pga. meget få brugere ser hinanden og høre musik sammen, og derved får testet noget grej, og får konstateret at dyrt grej sagtens kan være ringere end billigt osv., de forskellige økonomiske lag i hifi samfundet møder ikke hinanden.

Jeg synes de små hifiklubber, såsom århus osv der er kommet er super initiativer til at få noget fællesskab ud af denne hobby, som ellers må ses mest dyrket individuelt her i Danmark, jeg tror det er en god måde at komme det til livs på, desværre kan man bare frygte at de virkelige snobber ikke melder sig ind fordi der netop findes disse anlæg de ser ned på i klubben.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!

Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

HIFI snobber?

Jeg tror ærligt aldrig jeg har mødt en eneste "HIFI snob" og jeg har endda min gang i mange hifikredse. Eneste jeg kender er hvis man skal ud og lytte til en lille sony-anlæg med gamle B&O højtalere så er interessen ikke så stor. Men omvendt tager man vel heller ikke til bilmæsse for at kigge på gamle brugte biler?

Det vigtigeste er altså at man er tilfreds med det man selv har, for ellers have man jo heller ikke købe det i første omgang. Når man så er tilfreds så er man også ligeglad med hvad andre mener og dette er pointen efter min mening.

Jeg kommer til at tænke på en sjov historie jeg har lige købt en gammel mazda 626 fra 2000 2.0 diesel og den rykker syntes jeg ;o) jeg spurgte en kammy om han ville prøve den og det have han ikke lige lyst, men forsatan da han har jo også en Porche med 500hk han bruger til race så min Mazda 626 er nok for ham som en sony anlæg er for mig. Han er ikke snob og jeg forstår da godt han ikke gider prøve en gammel mazda han har vænnet sig til et kæmpe spark af acceleration fra Porchen lige som jeg har vænnet mig til kvaliteten af mit anlæg og derfor ikke finder det interssant at lytte til lowend anlæg.

Jeg kender ingen der rakker andres anlæg ned men jeg selv kan finde på at sige at noget ydstyr ikke kan spille musik og det er ikke fordi jeg er snob men blot fordi jeg har ret.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!

Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt.

Det kan jeg nu ikke lige se at vi gør i den tråd.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
men jeg selv kan finde på at sige at noget ydstyr ikke kan spille musik og det er ikke fordi jeg er snob men blot fordi jeg har ret.

Hilsen Jonas Bojer

Selvtilliden fejler vist ikke noget og arrogant er du også.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jeg kender ingen der rakker andres anlæg ned men jeg selv kan finde på at sige at noget ydstyr ikke kan spille musik og det er ikke fordi jeg er snob men blot fordi jeg har ret.

Hilsen Jonas Bojer

Det er der så delte meninger om.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Jonas bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer
Det er der så delte meninger om.

Ja og er det ikke skønt?

Huilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Nu er det altid nemt at være en smule egoistisk og påstå at "man har ret". Der er bare oftest mennesker som er af en anden mening. Det er aldrig klogt at være "skråsikker".

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Der er ufattelig meget snobberi i denne branche, og det gælder i særdeleshed den måde man ofte sælger varen på. Jeg mener, at snobberi er udtryk for dumhed, uvidenhed og/eller usikkerhed. Mange af dem der spiller på dyre anlæg, fremhæver altid deres autoritet i forlængelse med deres udstyr. Des dyrere udstyr man har, des mere autoritet og bedre forståelse for lyd - dette gælder også dem har dyrere anlæg end en selv, dem ser man nemlig ofte op til.

Og så er der dem der melder sig ind i en såkaldt "klub", ofte repræsenteret af en og anden prædikant, åndelig vejleder, kald det hvad man vil, som man kan opbygge sin identitet i forhold til, og fuldstændig bevistlyst overtage samme holdninger og meninger. Her er snobberiet ofte af åndelig og ikke af materiel art.

Fælles for begge grupper er, at de sjældent har nogen særlig indsigt i teknik eller lyd som sådan, men mere har brug for en identitet som sådan.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Bassøe skrev:

Der er ufattelig meget snobberi i denne branche, og det gælder i særdeleshed den måde man ofte sælger varen på. Jeg mener, at snobberi er udtryk for dumhed, uvidenhed og/eller usikkerhed. Mange af dem der spiller på dyre anlæg, fremhæver altid deres autoritet i forlængelse med deres udstyr. Des dyrere udstyr man har, des mere autoritet og bedre forståelse for lyd - dette gælder også dem har dyrere anlæg end en selv, dem ser man nemlig ofte op til.

Og så er der dem der melder sig ind i en såkaldt "klub", ofte repræsenteret af en og anden prædikant, åndelig vejleder, kald det hvad man vil, som man kan opbygge sin identitet i forhold til, og fuldstændig bevistlyst overtage samme holdninger og meninger. Her er snobberiet ofte af åndelig og ikke af materiel art.

Fælles for begge grupper er, at de sjældent har nogen særlig indsigt i teknik eller lyd som sådan, men mere har brug for en identitet som sådan.

vh

Jeg kan følge dig langt hen ad vejen, men kan du uddybe hvilke slags "klubber" du tænker på? Er det fysiske klubber eller virtuelle grupperinger (fx her på siden)?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Bassøe skrev:

vh

Ellers har de bare en anden mening.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

sunmusic skrev:

Den blå fisk:
Har indtrykket af, at der er lidt for mange herinde, der kommenterer hovedløst på noget de ikke har hørt. Det er en skam, hvis disse menneskers fordomme står i vejen for at andre går ud og hører det.
Det kan ikke siges tit nok, at uanset hvad I måtte læse om diverse mærker på denne ellers udemærkede side, så gå ud og lyt på skidtet selv og dan jeres egen mening. Vis lidt selvstændighed og initiativ!
prøv lige at læs ovenstående! han har indtrykket at nogle andre mennesker har fordomme. hans indtryk er også fordomme. Fordomme er jo i øvrigt noget vi alle sammen har!
holdningen i retning af at "dem der ikke er enige med mig har kun læst om højttaleren, ikke lyttet til den", beskriver da også andre end dem der lige kan lide klips, på en lidet flatterende måde.

Bassøe, dvs. dig:
I DK idag, skal det næsten være Dali, B&W, Martin Logan eller Vienna Acoustics før det bliver anset som godt. Det der sker, når man beskriver andre som snobbede og på samme tid kritiserer deres (mangel på "god") smag, er at man taler sig selv ind i snobfælden. man bliver det man kritiserer.

Jeg har i øvrigt altid hørt godt om klipsch, men ikke hørt Klipsch. Alle mærker blæiver udsat for kritik. Spørg bare HR. Jonas Bojer hvad han mener om Dali.
Grunden til at jeg skrev at tråden i sig selv virkede lidt snobbet var vel også at tråden indtil videre kun giver plads til hvor fantastisk Klipsch er til pengene. At højttalere til 5000 spiller bedre end Højttalere til 16000, kan vel ligeså godt betyde at dem til 16000 slet ikke er pengene værd?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Bassøe skrev:

vh

LOL sikken en mening du kommer med der. Jeg har startet flere klubber og været med i mange og PT er jeg med i Viborg HIFI klub og det er ikke andet end super hygge på møderne, hvor vi møder ligesinede. Vi snakker musik, bytter plader, nogle kommer med tips og triks andre bygger selv. Men en åndeligvejleder er der ingen af, jo så skulle det lige være den generelle hygge der altid er til stede. Det er da dejligt at være samme med med nørder om det er en tur til SK-sound eller en weekendtur til IFA i berlin eller messer i københavn kommer ud på et bare man hygger sig og har en fælles fasination for musik, vidio og teknik og kvalitet.

Næ du snopper er i mine øjne folk der køber B&O med det for øje at vise at de har pengen til det og der igennem prøver at vise en status de måske ikke har. En hifi nørd har derimod stort og ofte grimt grej som ingen almindelige mennesker ville have ind i stuen det er der sku ikke noget snopperi i.

Jeg vil være lidt fræk og sige det omvendt. Når jeg og vennerne er ude og kigge er der ikke noget bedre end en god oplevelse med noget virkeligt kvalitetsgrej. Ofte når kvaliteten er høj så er prisen desværre det også, så kan man glæde sig over man fik den oplevelse eller man kan sidde med sit sony anlæg og råbe HIFISNOB næææ du jeg siger ræven og rønne bær historien istedet for, såååå typisk dansk.

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Bassøe skrev:

sunmusic skrev:
nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt.

Den blå fisk:Har indtrykket af, at der er lidt for mange herinde, der kommenterer
hovedløst på noget de ikke har hørt. Det er en skam, hvis disse
menneskers fordomme står i vejen for at andre går ud og hører det.Det kan ikke siges tit nok, at uanset hvad I måtte læse om diverse
mærker på denne ellers udemærkede side, så gå ud og lyt på skidtet selv
og dan jeres egen mening. Vis lidt selvstændighed og initiativ!<span style="color: rgb(0, 0, 255);">prøv lige at læs ovenstående! han har indtrykket at nogle andre mennesker har fordomme. hans indtryk er også fordomme. Fordomme er jo i øvrigt noget vi alle sammen har! holdningen i retning af at "<span style="font-style: italic;">dem der ikke er enige med mig har kun læst om højttaleren, ikke lyttet til den</span>", beskriver da også andre end dem der lige kan lide klips, på en lidet flatterende måde.</span>Bassøe, dvs. dig:I DK idag, skal det næsten være Dali, B&W, Martin Logan eller Vienna Acoustics før det bliver anset som godt. <span style="color: rgb(0, 0, 255);">Det der sker, når man beskriver andre som snobbede og på samme tid kritiserer deres (mangel på "god") smag, er at man taler sig selv ind i snobfælden. man bliver det man kritiserer. <span style="color: rgb(0, 0, 0);">Jeg har i øvrigt altid hørt godt om klipsch, men ikke hørt Klipsch. Alle mærker blæiver udsat for kritik. Spørg bare HR. Jonas Bojer hvad han mener om Dali. Grunden til at jeg skrev at tråden i sig selv virkede lidt snobbet var vel også at tråden indtil videre kun giver plads til hvor fantastisk Klipsch er til pengene. At højttalere til 5000 spiller bedre end Højttalere til 16000, kan vel ligeså godt betyde at dem til 16000 slet ikke er pengene værd?</span></span>

Hov hov nu er det jo ikke min skyld at DALI ikke kan spille musik jeg siger det jo bare, skyd endelig ikke budbringeren

DALI må jo lide det ikke spiller musik, da de helst evaulere jo med målinger og ikke med musik, og lyttede de endelig musik så ville det alligevel ikke lykkes for dem da deres demorum ikke dur og slet ikke de søvnige daligravety forstærkere mere upræcise effektblokke skal man lede længe efter hvis du spørger mig.

Nå men nogle folk kan jo lide det på den måde det er oki men det gør det jo ikke mere rigtigt eller musikalsk korrekt. Næ tag ofte til noget live musik så ville man let kunne høre hvad jeg mener.

Hilsen Jonas Bojer

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Bassøe skrev:

sunmusic skrev:

Den blå fisk:
Har indtrykket af, at der er lidt for mange herinde, der kommenterer hovedløst på noget de ikke har hørt. Det er en skam, hvis disse menneskers fordomme står i vejen for at andre går ud og hører det.
Det kan ikke siges tit nok, at uanset hvad I måtte læse om diverse mærker på denne ellers udemærkede side, så gå ud og lyt på skidtet selv og dan jeres egen mening. Vis lidt selvstændighed og initiativ!
prøv lige at læs ovenstående! han har indtrykket at nogle andre mennesker har fordomme. hans indtryk er også fordomme. Fordomme er jo i øvrigt noget vi alle sammen har!
holdningen i retning af at "dem der ikke er enige med mig har kun læst om højttaleren, ikke lyttet til den", beskriver da også andre end dem der lige kan lide klips, på en lidet flatterende måde.

Bassøe, dvs. dig:
I DK idag, skal det næsten være Dali, B&W, Martin Logan eller Vienna Acoustics før det bliver anset som godt. Det der sker, når man beskriver andre som snobbede og på samme tid kritiserer deres (mangel på "god") smag, er at man taler sig selv ind i snobfælden. man bliver det man kritiserer.

Jeg har i øvrigt altid hørt godt om klipsch, men ikke hørt Klipsch. Alle mærker blæiver udsat for kritik. Spørg bare HR. Jonas Bojer hvad han mener om Dali.
Grunden til at jeg skrev at tråden i sig selv virkede lidt snobbet var vel også at tråden indtil videre kun giver plads til hvor fantastisk Klipsch er til pengene. At højttalere til 5000 spiller bedre end Højttalere til 16000, kan vel ligeså godt betyde at dem til 16000 slet ikke er pengene værd?

Så fordi jeg og andre synes der er alt for meget hifi snobberi så er vi selv snobber? Underlig måde at tænke på.  

Nu hedder tråden jo "Klipsch tråden" og så kan man da ikke forvente andet end at dem der har Klipsch og er glade for mærket også roser det. Kan ikke være vores skyld at dem der ikke bryder sig om Klipsch ikke deltager i tråden, det kunne de jo bare gøre hvis de havde noget at tilføje og som de mente var relevant for diskussionen.

Angående højttalerne til 16000 så er de helt vilde med dem i de tyske hifi-blade, hele Celan serien har vundet utallige tests og ligget i toppen i deres respektive prisklasser så vil mene de er noget værd. Lydmæssigt fejler de ikke noget som sådan, jeg mener bare at mine nye Klipsch gør det en hel del bedre, især detaljeringen og dynamikken, de kan så ikke spille lige så højt eller dybt som Celan 800 og de er i kedelig vinyl finish men ellers er de et super sæt højttalere.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Det var da noget af det mest arrogante jeg længe har hørt. Og til trods for din ophøjede person, går du fuldstændig i baglås, hvis nogle mener, at DIT ikke kan spille musik. PUDSIGT!

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
HIFI snobber?

Jeg tror ærligt aldrig jeg har mødt en eneste "HIFI snob" og jeg har endda min gang i mange hifikredse. Eneste jeg kender er hvis man skal ud og lytte til en lille sony-anlæg med gamle B&O højtalere så er interessen ikke så stor. Men omvendt tager man vel heller ikke til bilmæsse for at kigge på gamle brugte biler?

Det kunne jeg nu godt finde på.
Jeg ville ikke have noget imod en Duesenberg eller en Alfa Romeo 8C 2900B.

Og hvis det skal være en metafor for at ældre HiFi ikke kan spille så vil jeg mene at du tager grueligt fejl.
Jeg mener at der findes ældre HiFi inden for nogle af kategorierne som kan vippe alt nyt af pinden.

Jonas bojer skrev:
Det vigtigeste er altså at man er tilfreds med det man selv har, for ellers have man jo heller ikke købe det i første omgang. Når man så er tilfreds så er man også ligeglad med hvad andre mener og dette er pointen efter min mening.

Jeg kommer til at tænke på en sjov historie jeg har lige købt en gammel mazda 626 fra 2000 2.0 diesel og den rykker syntes jeg ;o) jeg spurgte en kammy om han ville prøve den og det have han ikke lige lyst, men forsatan da han har jo også en Porche med 500hk han bruger til race så min Mazda 626 er nok for ham som en sony anlæg er for mig. Han er ikke snob og jeg forstår da godt han ikke gider prøve en gammel mazda han har vænnet sig til et kæmpe spark af acceleration fra Porchen lige som jeg har vænnet mig til kvaliteten af mit anlæg og derfor ikke finder det interssant at lytte til lowend anlæg.

Hilsen Jonas Bojer

Hvis man siger at noget udstyr ikke kan spille musik, er det så ikke at rakke det ned?

Hvis man mener at ens egen indgangsvinkel er en universel sandhed, så vil jeg mene at man har distanceret sig fra virkeligheden.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
sunmusic skrev:
Bassøe skrev:

sunmusic skrev:

Den blå fisk:

Bassøe, dvs. dig:

Så fordi jeg og andre synes der er alt for meget hifi snobberi så er vi selv snobber? Underlig måde at tænke på. nej egentligt ikke. i kategoriserer en anden gruppe som hifisnobber plus en del andre nagetive betegnelser og ophøjer jeres eget perspektiv til nogen der er bedre end andres. det kan godt være det ikke er snobberi, hvis snobberi er et udtryk for at der kun skeles til prisskiltet. Man kan vel sige i snobber lidt nedad så...

Nu hedder tråden jo "Klipsch tråden" og så kan man da ikke forvente andet end at dem der har Klipsch og er glade for mærket også roser det. Kan ikke være vores skyld at dem der ikke bryder sig om Klipsch ikke deltager i tråden, det kunne de jo bare gøre hvis de havde noget at tilføje og som de mente var relevant for diskussionen.

men det forhindrer ikke nogle i tråden i at tale negativt om dem der ikke deltager i tråden? det er plat og ikke konstruktivt når nogen tager ureflekteret patent på sandheden.

Angående højttalerne til 16000 så er de helt vilde med dem i de tyske hifi-blade, hele Celan serien har vundet utallige tests og ligget i toppen i deres respektive prisklasser så vil mene de er noget værd. Lydmæssigt fejler de ikke noget som sådan, jeg mener bare at mine nye Klipsch gør det en hel del bedre, især detaljeringen og dynamikken, de kan så ikke spille lige så højt eller dybt som Celan 800 og de er i kedelig vinyl finish men ellers er de et super sæt højttalere.

Fair nok. Det skrev du også i tråden. Jeg må hellere se at få hørt de klipsch en af dagene.

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes