Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Når Østen kopier Vesten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Heheheheheh det her er for meget, det er jo ren kopi fra Jungsons side af Classé.

Syntes man ser mere og mere ren kopi fra østen ikke kun Hifi, jeg er også en af dem der har prøvet produkter fra østen ( Kina ) og det er altså ikke det samme, oftes er produkterne dårlige, dog findes der produkter der er bedre end andre fra østen, jeg har selv haft Opera som faktisk var ganske godt, men det var heller ikke bare ren kopi.

Jeg er stoppet med at handle kina vare, det er livet sku for kort til, især for dem der er underbetalte arbejdere der hvor det bliver produceret.

Jeg må indrømme jeg syntes det er latterligt at de bare i et væk kopier og så tror det er det samme, dårlig stil.

Andre der er af samme opfattelse som mig omkring Kina produkter ?

Jeg fatter heller ikke at forhandlerne gider at bakke op om Kina produkter sådan som situationen er i Kina, med de forhold tingene oftes bliver produceret under ( læg mærke til jeg skriver oftes, der er sikkert også gode virksomheder i Kina der producerer HiFi ).

Mvh

JmJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Der er hvis noget med kina produkter ikke holder så lange tid som andre produkter

Der er hvis store problmer med vest mærker der får deres produkter lavet i Kina, med at de i stor stil laver 100% kopier af de samme vare til at
sælge i Østen, derved gå fabriker fra veste glip af salg af de orginal mærker, i den stor øste market.

M&K var et af de mærke der fik dette at føle, der er sikke andre.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Kunne aldrig finde på at købe et kinesisk produkt, så længe de opfører sig som "herrefolk" i Tibet.

Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

Kunne aldrig finde på at købe et kinesisk produkt, så længe de opfører sig som "herrefolk" i Tibet.

IMO er det en lidt underlig mening hvis det lyder godt.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Det er bare min måde ikke at være egoistik på.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

HeHe, Når Kina kan gøre krav på Tibet, hvad de har gjort fra 1952 (så det er en gammle sag), kan vi vel også gøre krav på Skåne, det er stor
set samme sag, ikke

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

Så får du da svært ved at købe noget som helst. Men det er måske fint nok at de kun er underleverandører/producenter?

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
HeHe, Når Kina kan gøre krav på Tibet, hvad de har gjort fra 1952 (så det er en gammle sag), kan vi vel også gøre krav på Skåne, det er stor
set samme sag, ikke

JO, og skulle vi ikke også lige tage UK, og diverse andre lande, med

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
alpape skrev:

Så får du da svært ved at købe noget som helst. Men det er måske fint nok at de kun er underleverandører/producenter?

I know, men det er forbandet svært at checke hvor diverse fimaer får produceret deres komponenter, DESVÆRRE.

IKKE "fint nok" at de kun er underleverandører.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Med til historien hører jo altså også, at Classé selv plagierede designet fra en anden producent: Plinius...    http://www.pliniusaudio.com/products/m8.asp
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 April 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Man ikke at Classé er prod. i Kina, når det komme til stykke, hvad de fleste hifi udstyr vel er, for at spare pengne

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Heheheheheh det her er for meget, det er jo ren kopi fra Jungsons side af Classé.

Syntes man ser mere og mere ren kopi fra østen ikke kun Hifi, jeg er også en af dem der har prøvet produkter fra østen ( Kina ) og det er altså ikke det samme, oftes er produkterne dårlige, dog findes der produkter der er bedre end andre fra østen, jeg har selv haft Opera som faktisk var ganske godt, men det var heller ikke bare ren kopi.

Jeg er stoppet med at handle kina vare, det er livet sku for kort til, især for dem der er underbetalte arbejdere der hvor det bliver produceret.

Jeg må indrømme jeg syntes det er latterligt at de bare i et væk kopier og så tror det er det samme, dårlig stil.

Andre der er af samme opfattelse som mig omkring Kina produkter ?

Jeg fatter heller ikke at forhandlerne gider at bakke op om Kina produkter sådan som situationen er i Kina, med de forhold tingene oftes bliver produceret under ( læg mærke til jeg skriver oftes, der er sikkert også gode virksomheder i Kina der producerer HiFi ).

Mvh

JmJ

Det sjovt du lige netop har valgt de modeller fra Jungson. De er nemlig lavet i et samarbejde med Norske www.Duet.no og og kun beregnet til salg på det europæiske og amerikanske marked.

Her er en tråd med lidt mere info omkring det : http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22254.0.ht ml

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

det er både ærgerligt og ikke særligt spændende at købe hifi produkter der er mere eller mindre er en kopi af et vestligt produkt, også fordi mange bliver skuffede over lyden der ikke lever op til " originalen". Det glædelige er at der er kommet flere hifi produkter hvor de kinesiske firmaer selv har udviklet og designet produktet der adskiller sig fra hvordan vi i vesten normalt udvikler og designer produkter.

Plagiat nej tak, selvstændigt design ja tak.

Hvordan man så forholder sig til det set som en politisk bevidst forbruger er en anden sag, og det er rigtigt at man ikke kan undgå produkter der er produceret i Kina, men man kan sende et signal ved at fravælge at købe visse produkter.

En langt mere spændende sag rejst i denne debat, er om hvorvidt vi skal ( retmæssigt ) igen skal indlemme Skåne i Danmark.......

Til top Vis sunaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunaudio Besøg sunaudio's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
set samme sag, ikke

Ja, men hvad fanden skal vi dog med skåne?? Det svarer jo lidt til at købe ting på et udsalg fordi det er udsalg og ikke fordi man har brug for det

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 April 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

brasch det var for sjov

De fra skåne tale jo hele ikke svansk, men skånsk og der er der ingen der kan forstå   

Syndes helt klar at skåne skal tilbag til danmark, så vi kan få noget billige hifi i DK (broen er jo bygget)

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Skåne(eller Sverige for den sags skyld) er ikke hvad det har været, hvis vi fik muligheden for at få Skåne tilbage ville det være mest hensigtsmæssigt at sige nej. For vores egen skyld.

En skam egentlig, for Skåne er og bliver gammelt dansk territorie.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Sendt: 20 April 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

I mine øjne er Kopierne fra Jungson langt mere enkle og elegante end den misforståede designforvirring Classé leverer.
Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft med det der politik l**t alpape, det må du gå andet steds med, her snakker vi HIFI til den store Guldmedelje

M.V.H. Guffi

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 21 April 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er der slet ikke tale om kopier. De er klart ikke forvekslelige for  en normal køber. 

Folk der går ud for at bruge 40.000+ på Classé udstyr vil efter min mening nok ikke blive snydt til at købe Jungsons i stedet, så dumme er folk heller ikke.

At de begge har runde sider er efter min mening det eneste der er ens for de to og det skulle undre mig om Classé var dem der opfandt det.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Man ikke at Classé er prod. i Kina, når det komme til stykke,

Har du en form for bevis, eller taler du blot om printbaner her?

jeg tror hifiklubben og Classe bliver lidt kede af den udokumenterede påstand.

Der er self mange der outsourcer til kina, men indtil der er "lig på bordet", så behøver man ikke at skyde flere i skoene at de er kinafiserede end højst nødvendigt.

og husk, når det kommer til lavteknologisk produktion med meget små fejlrater, så er kineser sørgeligt nok bedre end os i vesten (mest fordi at de skal betale ved kasse et hvis fejlraterne bliver for høje)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes