Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 16:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Uartigheder - Eller normal tone ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg satte min Teac VRDS 10SE til salg på HiFi4all i morges - og modtog en timestid senere denne mail:

---------------

lol - er du gal... den kostede 6000 fra ny og er over 10 år gammel...

du er skør

Denne beskeden er sendt via HIFI4ALL.DK´s Køb Salg Bytte marked, idet du har
indrykket en privat annonce!

Afsenderinformation:

Afsender:  lol
Brugerprofil:  mainboard
Svaradresse:  lol@lol.dk
Sendt:  12. april 2008 | 09:06:57"

---------------

Jeg har respekt for at folk har en mening om brugtpriser og andet. Og såmænd også at de mener at det er deres opgave at kommentere dette. Men jeg mister respekten når kritikken skrives i et sprog som de fleste teenagere vil synes er uartigt.

Og da især når det ikke engang er muligt at tage til genmæle til ovennævnte mailadresse.

Er jeg for tyndhudet ?

Har I oplevet noget lignende (fra mainboard eller andre) ? 

Hilsener om en forsat behagelig weekend.

Til top Vis woammo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woammo

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Nu er sprogbrug vel en smagssag. For en dansker er "f**k" et ord der ofte sniger sig ind i en sametale, men for en englænder er det faktisk ikke rigtigt noget der kan retfærdiggøre brugen.

Når det er sagt skal useriøse henvendelser jo blot ignoreres eller markeres som spam. Det må være løsningen.

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Og da især når det ikke engang er muligt at tage til genmæle til ovennævnte mailadresse.

Du kunne jo sende brugeren en pb.

Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Jeg satte min Teac VRDS 10SE til salg på HiFi4all i morges - og modtog en timestid senere denne mail:

---------------

lol - er du gal... den kostede 6000 fra ny og er over 10 år gammel...

du er skør

Denne beskeden er sendt via HIFI4ALL.DK´s Køb Salg Bytte marked, idet du har
indrykket en privat annonce!

Afsenderinformation:

Afsender:  lol
Brugerprofil:  mainboard
Svaradresse:  lol@lol.dk
Sendt:  12. april 2008 | 09:06:57"

---------------

Jeg har respekt for at folk har en mening om brugtpriser og andet. Og såmænd også at de mener at det er deres opgave at kommentere dette. Men jeg mister respekten når kritikken skrives i et sprog som de fleste teenagere vil synes er uartigt.

Er jeg for tyndhudet ?

Har I oplevet noget lignende (fra mainboard eller andre) ? 

Hilsener om en forsat behagelig weekend.

Havde du sat den til salg i en nyhedgruppe ville du nok have fået flere kommetarer, men dine forventninger er urealistiske, maskinen er så gammel at den lynhurtig kan blive servicekrævende og til overflod er originallaseren udgået

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

jeg kan sådan set godt forstå manden der reagerer over sådan en pris...men han kunne jo gøre det lidt pænere....har da set noget mere chockerende herinde....en der havde en kenwood L07D til salg...det er sket to gange for nylig....til 38000 og 30000... den kostede 13000 fra ny...jeg har selv sådan en jeg købte brugt i 90....for 4000......ydermere så er der snart ikke nogen der gider lave det mere...og tar en meget stor pris for det....så kan det sørme blive dyrt nok at købe gammelt....har selv lige nu en denon dcd 3520 der skulle have ny laser.....meeeen 3800....
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte min VRDS 10 (den første model), her for et måned siden for kr. 1.000 mener det er en rimelig pris for en 12 år gl. cd spiller, som er funktionel all over køber er tilfreds og jeg fik min pris  
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ja og heldigvis er der ikke købstvang. Og ja, det er sikkert (for) mange penge for ovennævnte CD afspiller.

Køb-salg-bytte er stedet hvor sælger og køber mødes.

Debat forum må være stedet hvor der debatteres (priser, meninger og alt vedkommende HiFi)

Nu ønsker jeg jeres mening og må tage hvad der kommer.

Når jeg sætter noget til salg sætter jeg den pris jeg vil afhænde til. Hvis nogen vil møde mig der er det ok. Men uvedkommende meninger med påklistrede etiketter blev ikke efterspurgt.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

"mainboard" er tilsyneladende ikke interesseret i at købe maskinen. Hvorfor skal man overhovedet så sende en mail afsted?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Woammo

Hvad du har lyst til at tage for produktet må være din sag. Om der så er nogen der har lyst til at give den pris...tjaa det er så deres sag.

Man kan jo google på de fleste produkter nu til dags, så kan ikke se at der er noget problem.

Vedr den luxman der bliver nævnt tidligere, så må den købende part vel have sat sig ind i tingene inden den købes.

Selvom ting har kostet een ting ved nykøb kan det jo blive en så eftertragtet varer at den kan gå til et andet højere beløb senere....kig bare på frimærker :-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Jeg solgte min VRDS 10 (den første model), her for et måned siden for kr. 1.000 mener det er en rimelig pris for en 12 år gl. cd spiller, som er funktionel all over køber er tilfreds og jeg fik min pris  

Ja for pokker, kommer du ikke snart forbi, og får de plader jeg lovede dig oven i?

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
jeg kan sådan set godt forstå manden der reagerer over sådan en pris...men han kunne jo gøre det lidt pænere....har da set noget mere chockerende herinde....en der havde en kenwood L07D til salg...det er sket to gange for nylig....til 38000 og 30000... den kostede 13000 fra ny...jeg har selv sådan en jeg købte brugt i 90....for 4000......ydermere så er der snart ikke nogen der gider lave det mere...og tar en meget stor pris for det....så kan det sørme blive dyrt nok at købe gammelt....har selv lige nu en denon dcd 3520 der skulle have ny laser.....meeeen 3800....

Jeg tror du er lidt gal på den her, den Kenwood kostede muligvis "kun" 13.000 dkr i sin tid, men den koster altså ca. 25 - 30 kr i god stand brugt i dag! For 10 år siden kunne du også købe analog grej til lave priser, sådan er det ikke i dag! Blev Kenwood'en i øvrigt ikke også solgt fra Audioscan - i såfald, har den sikkert været betragtelig billigere end i udlandet. I øvrigt finder du vel næppe en pladespiller i dag, som er mere gennemført lavet end den Kenwood (SME medregnet!).

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Man burte måske havde lavet en tråd om hvad man skulle havde taget for denne Teac VRDS 10SE, før den blive sat til salg, der er der flere der
gør, for så ville man vide hvad den rigtig bruge pris ville værre
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej Startrek

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Forventningen til når du sætter prisen som ualmindelig latterligt højt for nogle kan være af den type du har modtaget....at vedkommende kalder dig skør og griner af det...tja det må du leve med....du kan jo grine tilbage til ham når du får den solgt til den pris du ønsker...
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej woammo.

Der er altid nogle folk der ikke har respekt nok, men man kan jo ikke give hif4all skylden for det, da de kun formidler kontakten, ok manden er
jo ærlig, derfor kunne han god skriv pænt (hehe, tro at kan har fået er chock over din brugt pris).

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hej woammo.

Der er altid nogle folk der ikke har respekt nok, men man kan jo ikke give hif4all skylden for det, da de kun formidler kontakten, ok manden er
jo ærlig, derfor kunne han god skriv pænt (hehe, tro at kan har fået er chock over din brugt pris).

Men er det ikke netop Admin og os andre brugere der skal bestemme hvordan sitet skal bruges - og hvad der er acceptabelt eller ej ?

Det er jo et spørgsmål om at drage nogle grænser. Eller ?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej woammo.

"Men er det ikke netop Admin og os andre brugere der skal bestemme hvordan sitet skal bruges", det gør Admin og andre brugere i stor stil på
dette forum, så det er ikke noget problem.

"Det er jo et spørgsmål om at drage nogle grænser. Eller ?" jo da, men folk er forskælig og nogle har bare ikke repekt nok, advarsler systmet i
dette forum, kunne vel også bruges i KSB.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hvis der er nogen der mener 3000,- er meget, for et godt drev. Den kunne sikkert spille finno med en god ekstern dac. Det er da en tåbe, der blander sig i din handel, ignorer ham (eller hende)

vh. T

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Jeg forstår ikke hvis der er nogen der mener 3000,- er meget, for et godt drev. Den kunne sikkert spille finno med en god ekstern dac. Det er da en tåbe, der blander sig i din handel, ignorer ham (eller hende)

vh. T

Ja - det vil jeg gøre.

Spam og useriøse mennesker ødelægger meget på internettet. Og i sidste ende er det et personligt valg hvilke fora man vil benytte sig af. 

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 12 April 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

Selvfølgelig skal du da selv bestemme hvad du vil sælge den til. Andre kan jo så selv bestemme om de vil købe til den pris. Jeg forstår ikke at folk går så meget op i priser på KSB som vi har kunne læse i tidligere tråde her i debatten. Jeg mener da heller ikke at man skal sende mails til folk fordi man mener at prisen er forkert.

Jeg synes dog ikke at den mail du har modtaget er så grov så den ville genere mig. Jeg er vant til at blive kaldt meget værre ting uden at det betyder noget. Sproget idag kan være lidt hårdt og så er der nogle der glemmer at der er forskel på hvad man kan sige til vennerne og hvad man kan tillade sig at skrive til en man ikke kender. Jeg tror såmænd ikke at afsenderen mener det så slemt som du opfatter det. Jeg ville bare ignorere mailen.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes