Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Linn klimax og SF cremona = magi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 November 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

BILLEDER FRA SIDE 2NYE BILLEDER PÅ SIDE 2MERE KLIMAX PÅ SIDE 4

Nu har jeg haft mine cremonaer i en uge og har ca 100 timer i sig.

Mine erfaring med hifi er at den bedste vej til god lyd er system synagi,   et billigt anlæg bygged med nøje udvalgte komponenter vil ku
udkonkurere et dyrt system sammensat af de forkerte komponenter.
Og det er musikaliteten der ryger når noget ikke dur sammen.

I så fald kan jeg kan helhjerted konkludere at linn klimax 500 solos med sonus faber Cremona er en magic kombination intet mindre.

Jeg har levet med klimaxerne i 6 måneders tid nu og de bliver ved at forbavse mig,   det de ikke gør er at lyde varme, der er inegn kornethed
ingen farve ingen mudred bass eller noget som helst , hvad der tilgengæld er ,er MUSIK spilled på et uendligt stort dynamisk headroom.
De lyder meget linare og delicat i toppen og lyden er fuldstændig gennemsigtig med samtig fuldstændig glat.
De har en uforvendted musikalitet og evne til at få alt musik til at lyden godt , hvilke er meget sjælent når musikken samtidg er så transperant.

Jeg syntes de er de bedste forstærker i verden, eneste negative ting hvis man overhovdet kan kalde det det er at de er lidt hvidvins agtige i
lyden.

Og men nogle højtalere ville det ku resultere i en lyd der bliver for lys, det skal så også siges at de er MEGET gennemsigtige i lyden og forandre
tone balancen betydligt med hvad man bruger af forforst og signal kilde.

Sonus faber cremona    hmm det er en af de højtalere jeg har hørt der forandre sig mest med hvad man bruger af grej på dem.

Hørte dem med icepower og wadia og lyden var MEGET varm, kornet og mudret.

Hørte dem med primeare lyden var ganske fin dog lidt for fløde agtig.

Så en dag i speakers corner med linn chakra og unidisk SC   og så skete det   , magisk musikalsk musik og jeg hørte dem udføre deres
syngende
lyd.

Linn klimax er jo topmodellen fra linn og balancere i den grad alle cremonaens unoder , og den anden vej også , begge er ultra musikalske og
tilsammen er det ren magi.

Linn kimax får dem til at synge .

Synagi er ikke kun den tonale balance men hvordan musikken comnuikere med en .

Hvis man kan lide lide lyden af linn, eller man kan lide lyden af sonus faber cremona , så prøv det sammen det har en helt uforvendted
musikalitet.

mvh

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Nu har jeg haft mine cremonaer i en uge og har ca 100 timer i sig.

Mine erfaring med hifi er at den bedste vej til god lyd er system synagi,   et billigt anlæg bygged med nøje udvalgte komponenter vil ku
udkonkurere et dyrt system sammensat af de forkerte komponenter.
Og det er musikaliteten der ryger når noget ikke dur sammen.

I så fald kan jeg kan helhjerted konkludere at linn klimax 500 solos med sonus faber Cremona er en magic kombination intet mindre.

Jeg har levet med klimaxerne i 6 måneders tid nu og de bliver ved at forbavse mig,   det de ikke gør er at lyde varme, der er inegn kornethed
ingen farve ingen mudred bass eller noget som helst , hvad der tilgengæld er ,er MUSIK spilled på et uendligt stort dynamisk headroom.
De lyder meget linare og delicat i toppen og lyden er fuldstændig gennemsigtig med samtig fuldstændig glat.
De har en uforvendted musikalitet og evne til at få alt musik til at lyden godt , hvilke er meget sjælent når musikken samtidg er så transperant.

Jeg syntes de er de bedste forstærker i verden, eneste negative ting hvis man overhovdet kan kalde det det er at de er lidt hvidvins agtige i
lyden.

Og men nogle højtalere ville det ku resultere i en lyd der bliver for lys, det skal så også siges at de er MEGET gennemsigtige i lyden og forandre
tone balancen betydligt med hvad man bruger af forforst og signal kilde.

Sonus faber cremona    hmm det er en af de højtalere jeg har hørt der forandre sig mest med hvad man bruger af grej på dem.

Hørte dem med icepower og wadia og lyden var MEGET varm, kornet og mudret.

Hørte dem med primeare lyden var ganske fin dog lidt for fløde agtig.

Så en dag i speakers corner med linn chakra og unidisk SC   og så skete det   , magisk musikalsk musik og jeg hørte dem udføre deres
syngende
lyd.

Linn klimax er jo topmodellen fra linn og balancere i den grad alle cremonaens unoder , og den anden vej også , begge er ultra musikalske og
tilsammen er det ren magi.

Linn kimax får dem til at synge .

Synagi er ikke kun den tonale balance men hvordan musikken comnuikere med en .

Hvis man kan lide lide lyden af linn, eller man kan lide lyden af sonus faber cremona , så prøv det sammen det har en helt uforvendted
musikalitet.

mvh

Kan kun give dig ret. Mine Klimax soloer overrasker mig også gan på gang selv med mange forskellige typer af højtalere. Soloerne er nogle kraftkarle med even til intet at gøre ved musikken andet end at lede den videre til højtaleren. Chattede med en HIFI nød på en engelsk side han skrev man kan altid bruge en Solo mere han have 12 ;O)

Du skulle prøve en klimax Kontrol den gør det endnu bedre end Soloerne ;O) med pas på man bliver afhænnig ;O)

Dejligt at høre du har gode erfaringer med soloerne.

Køre du dem balanceret og er de med Neutrik?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 November 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Godt at se til igen herinde jonas :o)
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 November 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Godt at se til igen herinde jonas :o)

Lige pludseligt fungerede min login igen kan se man kan få advarsler nu det kunne man ikke i gamle dage ;O) der røg man bare ud ;O) hihi

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Head Linn-high-priestess back in the house.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 November 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per.

Jeg er blevet topforkynner og kan få folk helt ufrivilligt med i sekten af Ivor tilbedere, se selv HIFI4all måtte bukke under og jeg er tilbage.

Hilsen Jonas Bojer

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 November 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per.

Jeg er blevet topforkynner og kan få folk helt ufrivilligt med i sekten af Ivor tilbedere, se selv HIFI4all måtte bukke under og jeg er tilbage.

Hilsen Jonas Bojer

hehe.. ja, den dag jeg mister hørelsen, kan det være jeg køber linn .. nok ikke før

nå ikke mere offtopic..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 November 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Jonas bojer skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per.

Hilsen Jonas Bojer
hehe.. ja, den dag jeg mister hørelsen, kan det være jeg køber linn .. nok ikke før nå ikke mere offtopic..

Wow sikken en udmelding ;O) Fra en admin Hvad spiller du selv på? jeg vil vil så modsat vove og sige at jeg kan sammenstte noget linn til blot 75% af prisen af dit setup og banke dit setup så tydeligt at selvom du var døv kunne du høre den tydelige forskel

Hilsen Jonas Bojer

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 November 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

BILLEDER
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 November 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

the_rieper skrev:
BILLEDER

Nemlig vi vil se billeder af det setup med soloerne ;o)

Hilsen Jonas Bojer

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 November 2007 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Ja vi vil have billeder .. 

Jonas, mit system koster omkring 130.000 kr (uden kabler, med kabler +6.000 kr) ifølge vejledende udsalgspriser da tingene var nye. Vis mig et linn system til samme pris eller 75% af det som er bedre. .. jeg er frisk på "udfordringen".
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Sendt: 28 November 2007 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

He he Ja hvis Linnfolket virkelig tror  på ders sagn-om-spundne grej Så vil jeg godt udfordre med en Crown Studio Reference. Min påstand er at de Linn amps er totalt chanceløse. Den påstand vil jeg bakke op om ved at dukke op med en Crown skulle nogen have lyst til at få be/afkræftet deres Linn....

Det her er ikke en opfordring til 10 siders mundgejl..det er simpelt tør/tør ikke- ja/nej.

Desuden Tillykke med grejet

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

harmonic.. hvor blir billederne af?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle

De er med neutrik stik .

Jeg købte et sæt kimber 8tc jubee version og fik det fabriks montered med neutrik speakon stikkene.

Jeg smutter i elgiganten i morgen og købe et anstændigt kamara.

Cremonaerne er splinter nye og er blevet håndtered med bomulds handsker og har hverken en ridse eller en fedt finger , men for det ikke skal
være løgn har min kærestes    demon af en kat bidt en af front strengene over.
Vi har nu sat en dør til rummet på.

Den var meget tæt at være blevet losset så hårdt at den havde landet på månen ,   men det er jo bare et dyr.

Lige en side bemærkning   hørte eva cassidy på kbh messen over Ayre mx-r og de nye dynaudio det var nummeret fields of gold   jeg sad lige i
sweet spotten og der var helt still omkring mig det lød fantastisk godt ,   her i stuen lyder samme nummer bare endnu bedre .

Havde aldrig troede af linn var noget særligt med stemmer , men det er de    millenniumen i den volsomt moddificered tilstand var helt
fantastisk med stemmer klimaxerne er mindst lige så gode.
Hvor der tilgængæl er den helt store forskel er hvordan musikken i sig selv bliver spillet   , bedste beskrivelse er at jeg meget sjælent fik gåse
hud
når musikken blev spillet igennem mk3 millenniumen fra aberdeen .

Med Klimaxerne   får jeg gåse hud hvergang de udføre   arbejdet.

Man bliver simpelhent nød til at høre dem i sit sytem før man ved hvad de er gjordt af.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det lige man oploader billeder ?

Håbede på at der var den samme function som når man sætter noget til salg.

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Har hørt fra nogen af cremona ikke kan spille rock ,    har lige hørt Volbeat med pool of booze i mit system hmm   har faktisk lige været til
koncert med dem i ringsted og det her lyder endnu mere , guddomligt brutalt end til koncerten      , det er helt vildt det her.

Nogen siger linn er for farve løst og nøgent, nogen siger sonus faber cremona er for varme og farvet        prøv det sammen    

mvh

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

http://imageshack.us/ og indsæt så det link i knappen med kameraet på:) husk at resize til 640x480

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Har hørt fra nogen af cremona ikke kan spille rock ,    har lige hørt Volbeat med pool of booze i mit system hmm   har faktisk lige været til
koncert med dem i ringsted og det her lyder endnu mere , guddomligt brutalt end til koncerten      , det er helt vildt det her.

Nogen siger linn er for farve løst og nøgent, nogen siger sonus faber cremona er for varme og farvet        prøv det sammen    

mvh

Meningen med anlægget ifølge mig er at bringe liveoplevelsen hjem i stuen dejligt at læse at du har fået denne oplevelse. Før jeg fik mit linn have jeg kun været til openair og grønkoncert men nu er jeg og Konen fast inventar f.eks når de store operas sættes op samt diverse rock koncerter. Et godt anlæg betyder at man faktisk kommer til at interssere sig mere og mere for musikken man kan slet ikke lade være med at tage til live og ens musik smag bliver bredere, for 5 år siden hørte jeg aldrig en hel opera eller jazz og blues alt dette nyder jeg idag endda samme med en ny Britney Speears plade ;O)

Faktisk sidder hele familien ofte samme og nye musikken og for mig er opbygningen af anlægget helt lige gyldigt om det er Klasse A, Switch mode strømforygninger, om det er digitale eller analoge forfrostærkere alt er ligegyldig bare musikken er der, hvilket igen resultere i at jeg kun evaulere anlæg ud fra det evne til at formidle musik.

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 November 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Ja vi vil have billeder .. Jonas, mit system koster omkring 130.000 kr (uden kabler, med kabler +6.000 kr) ifølge vejledende udsalgspriser da tingene var nye. Vis mig et linn system til samme pris eller 75% af det som er bedre. .. jeg er frisk på "udfordringen".

Det er super let Ninkas nye afløser og et arkurate anlæg vil udtvære det så stort at selv du kan høre det med øre propper i så ringe er det Crown. Hvor bor du? kan du blot sende i en privat besked ;O)

Hilsen Jonas Bojer

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
harmonic skrev:
Har hørt fra nogen af cremona ikke kan spille rock ,    har lige hørt Volbeat med pool of booze i mit
system hmm   har faktisk lige været til

mvh

Meningen med anlægget ifølge mig er at bringe liveoplevelsen hjem i stuen dejligt at læse at du har fået denne oplevelse. Før jeg fik mit
linn have jeg kun været til openair og grønkoncert men nu er jeg og Konen fast inventar f.eks når de store operas sættes op samt diverse rock
koncerter. Et godt anlæg betyder at man faktisk kommer til at interssere sig mere og mere for musikken man kan slet ikke lade være med at
tage til live og ens musik smag bliver bredere, for 5 år siden hørte jeg aldrig en hel opera eller jazz og blues alt dette nyder jeg idag endda
samme med en ny Britney Speears plade ;O)

Faktisk sidder hele familien ofte samme og nye musikken og for mig er opbygningen af anlægget helt lige gyldigt om det er Klasse A, Switch
mode strømforygninger, om det er digitale eller analoge forfrostærkere alt er ligegyldig bare musikken er der, hvilket igen resultere i at jeg kun
evaulere anlæg ud fra det evne til at formidle musik.

Hilsen Jonas Bojer

Enig

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum