Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjerneblank Thule ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Seks nye DVD-A afspillere fra Thule Audio

Ja og hvorfor lige har de undladt SACD ? for til DVD-audion er der overhovdet over 20 titler til dette format ? Selv min lille pioneer kan tage aller formaterne hvorfor skal Thule folket snydes ?

6 afspiller det lyder da godt men nogle modeller lapper indover hinanden inde for sammen pris ?

Udviklingschefen er måske brændt sammen ?

"Thule har brugt meget energi på at udvikle et brugervenligt interface og nemme menuer."

Hmmm så er det måske derfor det lyder som de gør når de bruger citat "meget" energi på menu ? PLAY STOP ? hvor svært kan det blive ? hvad med bruge MEGET energi på at forbedre lyden ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

JEg fatter heller ikke hvorfor de springer SACD over, desværre på lige fod med en del andre! Det er hybrid-maskinernes tid, og der er ikke mange der gider have begge dele stående hvis man kan få dem som et godt produkt ved et andet mærke!

Men der er nu lidt mere end 20 udgivelser på dvd-audio!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

JEg fatter heller ikke hvorfor de springer SACD over, desværre på lige fod med en del andre! Det er hybrid-maskinernes tid, og der er ikke mange der gider have begge dele stående hvis man kan få dem som et godt produkt ved et andet mærke!

Hehe jeg har bare ikke set mere en 3 titler på DVD-audio. Men snyde Thule folket for SACD det kan jeg ikke se nogen grund til. Måske Niels Thule eller hvad han hedder kan forklare dette måske han ved noget vi andre ikke ved måske SACD er opgivet ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Måske kommer der 6 stk. SACD afspillere også... samt 6 stk. universal afspillere. Så er der noget for enhver smag.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Hehe jeg har bare ikke set mere en 3 titler på DVD-audio. Men snyde Thule folket for SACD det kan jeg ikke se nogen grund til. Måske Niels Thule eller hvad han hedder kan forklare dette måske han ved noget vi andre ikke ved måske SACD er opgivet ?

Anders Thule!  Tror såmænd bare at han tager den teknik der er billigst at anskaffe - der behøver ikke være nogen dybere konspirationsteori bag, det er bare ikke altid at det er meningen vi skal kunne forstå det!

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Konspirationsteori eller ej, det kan jo være at Anders bare laver det han synes lyder BEDST. Det ville da være rart med lidt mere software til DVD-A, bare det ikke er døgn-fluge-pop som man ikke gider at høre om 2 mdr.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg har hørt, var det et spørgsmål om økonomi, hvor Thule kun havde råd til at satse på en af teknologierne. Da de så way back under udviklingen skulle vælge, så det ud som om det ville blive DVDA som ville vinde formatkrigen og derfor blev der satset på det. Det vil heller ikke blive muligt at opgradere sin DVD til en multimaskine, da SACD er en helt anden teknologi...

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:

Såvidt jeg har hørt, var det et spørgsmål om økonomi, hvor Thule kun havde råd til at satse på en af teknologierne. Da de så way back under udviklingen skulle vælge, så det ud som om det ville blive DVDA som ville vinde formatkrigen og derfor blev der satset på det. Det vil heller ikke blive muligt at opgradere sin DVD til en multimaskine, da SACD er en helt anden teknologi...

Så er jeg da bange for at han graver sin egen grav. Hvis jeg f.eks. skulle smide 12.000kr efter en maskine så ville jeg da hellere købe den nye Pioneer med HDMI og som sluger alle formaterne.

Hvad siger folk der selv har Thule ?  

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror egentligt at Thule folk generelt er glade for deres afspillere, men jeg ville da nødigt undvære DVDA og sacd, som jeg har i min DVD 2200
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Citat Jonas Bojer:

Hmmm så er det måske derfor det lyder som de gør når de bruger citat "meget" energi på menu ? PLAY STOP ? hvor svært kan det blive ? hvad med bruge MEGET energi på at forbedre lyden ?

Det er sjovt så dårligt du synes at Thule lyder... Især når man tænker på at de fleste synes at Thule lyder bedre end Linn generelt... Thule er et lysår foran Linn på mange punkter.. F.eks har Thule udviklet et forstærker kredsløb (Virtual Class A) som teknisk og lydmæssigt er langt foran almindelige klasse A/B forstærkere..

Hvad gør Linn... Bruger standard IC` ere i udgangen, udviklet til bil radioer...

Spørgamål til Jonas Bojer:

1: Hvilke Thule modeller har du hørt..? Har på fornemmelsen at du bedømmer ud fra en gammel IA50 eller IA100, produceret i 1995.. Det lyder altså anderledes idag..

2: Har du hørt en Thule Audio PA350 B...? Hvis ikke, så prøv at sammenligne den med et sæt Linn Klimax.. Thulen giver mere effekt, har 20 gange lavere forvrængning, og det er uden brug af global modkobling.. Det er fordi Thulen er er langt bedre konstruktion.. Og ja, den koster kun en 1/6 af Linn sættet.. Lyden.. Ja prøv at sammenligne selv.. I en blind test.. 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Deep Uncercover
Lukket konto
Lukket konto

Midl. suspenderet.

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Til Neeper,

Det såkaldte "Virtual Class A" er intet specielt, udover (måske) god markedsføring. Og din nedvurdering af Linn for at bruge automotive chips i deres produkter, må også gælde for Thule da de blandt andet bruger dac's udviklet til automotive... Og iøvrigt også en "smart" lille chip til under en ti'er med digital volumen, tonekontroller (!!!) og loudness....

Til top Vis Deep Uncercover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deep Uncercover

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Til Deep Uncercover:  -- Skulle dit navn mon ikke have været Deep Undercover?

Hvor jeg dog hader folk som udtaler sig om ting de ikke ved en skid om.. Det du skriver er 100 % forkert! 

Thule Audio`s Virtual Class A er alt andet end "(måske) god markedsføring"

Det er et meget avanceret kredsløb som har taget Anders Thule 2 år at udvikle.

Det helt store problem i en normal klasse A/B forstærker er at alle udgangs transistorene switch`er af og på hver gang signalet skifter halvperiode.. Når signalet skal trækkes positivt så switch`er alle de negative transistore af og visa versa..

Det gør også at udgangs impedansen er den halve inden for de par milli watt hvor alle transistorene arbejder.. Klasse A området.. Problemet kommer så når de forlader klasse A området. Så kommer der et lodret hak i udgangsimpedansen, som giver de ulige harmoniske forvrængnings komponenter.

De ulige harmoniske forvrængnings komponenter (3, 5, 7, 9 ordens, osv.) som er en meget umusikalsk forvrængning, har intet med musik at gøre.

Dette er helt væk i en Virtual Class A forstærker, grundet at ingen transistore switch`er af og på ved gennemgang af nul.. Udgangs impedansen er konstant, og forvrængningen er ultra lav, uanset niveau.. Lige precis som en ægte klasse A forstærker!

Thule Audio Virtual Class A har alle fordelende fra ægte klasse A, og ingen af ulemperne.

Der er her ML, Krell, og Linn Klimax, og alle andre klasse A/B forstærkere har et stort problem. De har høj forvrængning ved lave niveauer, som aftager efterhånden som de kommer op i effekt.. Dette er fordi, de skal kæmpe med at transistorene tænder og slukker hele tiden.. Og da switching forvrængningen er konstant, vil det give en faldende THD+N / Effekt kurve..

De D/A convertere Thule bruger er Burr Brown PCM 1716 og 1738.. De er ikke lavet til bil radioer! Volumen kontrollen er en National LM 1972 som koster meget mere end du nævner. Endvidere så er der ikke (tonekontroller (!!!)) (Spade) og heller ingen loudness.

Lad venligst vær med at udtale dig om noget, som du ikke ved noget om. Der var faktisk ingen af de ting du skrev, som var rigtige!

Venlig hilsen

Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hvor jeg dog hader folk som udtaler sig om ting de ikke ved en skid om.. Det du skriver er 100 % forkert!
...

Der er her ML, Krell, og Linn Klimax, og alle andre klasse A/B forstærkere har et stort problem. De har høj forvrængning ved lave niveauer, som aftager efterhånden som de kommer op i effekt.. Dette er fordi, de skal kæmpe med at transistorene tænder og slukker hele tiden.. Og da switching forvrængningen er konstant, vil det give en faldende THD+N / Effekt kurve..

Øh undskyld mig, men alle Krells FPB forstærkere arbejder i ægte klasse A... også ved lave niveauer.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Neeper, mon ikke du mener "ulemperne"

Ro på, ... Det er fint at korrigere faktuelle misforståelser, men tag det dog roligt og lad din viden komme os alle til gode på en positiv facon.

Technics var i øvrigt på banen med New Class A i midten af 80'erne, hvor det også blev påstået, at crossoverforvrængningen var overstået....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Til Buddy:

Det du skriver passer ikke helt.. De kalder FPB for deres CLASS A SERIES men det er ikke ægte klasse A. Det er noget som de kalder for Sustained Plateau Bias. Det er noget som minder ret meget om Virtual Class A, men de målinger jeg har set, viser at det ikke fungere helt så godt som Thule`s.. Men måske et lidt dårligt eksempel med KRELL.. Den mindste giver 2*1200W i 2 ohm og den største stereo amp giver 2*2800W i 2 ohm... Hvis man siger at den også skal kunne give en 100 til 150 Ampere, så vil man ende op med en tomgangs effekt på langt over 10.000 Watt... Det kan på ingen måde lade sig gøre at køre så kraftige forstærkere i ægte klasse A.

Til Redaktøren.. Er rettet og taget til efterretning..

Det er også det som irritere mig.. Folk tror at Thules Virtual Class A er det samme som Technis og Denon.. Et salgs trick.. Og det her er faktisk noget man kan høre.. Tror alle som har hørt Virtual Class A vil gi` mig ret.. Se F. eks også High Fidelity`s test af PR/PA350B. Og så mener jeg at det Technis havde, hed Class AA.. Det var Denon som havde New Optical Class A.. ;o) Og ingen af delende virkede..

Venlig hilsen

Kim

Deep Uncercover
Lukket konto
Lukket konto

Midl. suspenderet.

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper,

Nu har jeg slet ikke tid til at forklare dig det hele, så jeg må komme tilbage angående virtual class A og diverse dac's.

Men med hensyn til LM1972 (Thule har tidligere brugt en dårligere chip, men det glæder mig de idag bruger en "bedre"..)

LM1972 koster 2,2 dollars = 12,87

Data findes her: http://www.national.com/pf/LM/LM1972.html#Datasheet

Der kan man også se prisen

Blandt dens "coole" features er en forvrængning på 0,1% ved 20khz ved max.

Jeg gider næsten ikke grave i de andre dac's og den originale digitale volumen Thule brugte, men hvis du stadig mener jeg tager totalt fejl, så gør jeg det da gerne  

Jonas's originale indlæg beskæftigede sig kun med om det var smart af Thule at lave en generation af CD afspillere der ikke kan tage SACD. Set i det lys er det da utroligt du skulle svine Linn til... Iøvrigt bruger begge mærker billige løsninger i deres produkter...

Til top Vis Deep Uncercover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deep Uncercover

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Citat Jonas Bojer:

Spørgamål til Jonas Bojer:

1: Hvilke Thule modeller har du hørt..? Har på fornemmelsen at du bedømmer ud fra en gammel IA50 eller IA100, produceret i 1995.. Det lyder altså anderledes idag..

De fleste modeller TC har den alle og jeg har være der løbende gennem de sidste 4 år. De gamle modeller kunne noget dengang men jeg syntes ikke i dag at de levere noget særligt.

2: Har du hørt en Thule Audio PA350 B...? Hvis ikke, så prøv at sammenligne den med et sæt Linn Klimax.. Thulen giver mere effekt, har 20 gange lavere forvrængning, og det er uden brug af global modkobling.. Det er fordi Thulen er er langt bedre konstruktion.. Og ja, den koster kun en 1/6 af Linn sættet.. Lyden.. Ja prøv at sammenligne selv.. I en blind test.. 

Tjaa det skulle være lige til jeg har jo klimax soloer nu (mangler lige at opdatere min hjemme side så i kan se billeder) men ved du hvad hvis jeg skulle teste alt det som folk siger er bedre kunne jeg ikke bestille andet. Hvis du mener det seriøst så kom og stil op så skal jeg være klar. Det ville være nemt for mig at rende ned i TC og låne en PA350B med Thule er meget langt fra de mål jeg har med HIFI'en og kender du dem ikke så er der så store forskelle i musikken og specielt melodien som muligt. Kan fortælle tule var med i opløbet første gang jeg skulle købe anlæg og de blev slået af Genki+kollector+lk85 og jeg tror jeg stadig at det opfylder mine mål bedre idag end det monotome Thule kan præstere idag, når der måles efter min forskels vægt.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Til Buddy:

Det du skriver passer ikke helt.. De kalder FPB for deres CLASS S SERIES men det er ikke ægte klasse A. Det er noget som de kalder for Sustained Plateau Bias. Det er noget som minder ret meget om Virtual Class A, men de målinger jeg har set, viser at det ikke fungere helt så godt som Thule`s.. Men måske et lidt dårligt eksempel med KRELL.. Den mindste giver 2*1200W i 2 ohm og den største stereo amp giver 2*2800W i 2 ohm... Hvis man siger at den også skal kunne give en 100 til 150 Ampere, så vil man ende op med en bias tomgangs effekt på langt over 10.000 Watt... Det kan på ingen måde lade sig gøre at køre så kraftige forstærkere i ægte klasse A.

Til Redaktøren.. Er rettet og taget til efterretning..

Det er også det som irritere mig.. Folk tror at Thules Virtual Class A er det samme som Technis og Denon.. Et salgs trick.. Og det her er faktisk noget man kan høre.. Tror alle som har hørt Virtual Class A vil gi` mig ret.. Se F. eks også High Fidelity`s test af PR/PA350B. Og så mener jeg at det Technis havde, hed Class AA.. Det var Denon som havde New Optical Class A.. ;o) Og ingen af delende virkede..

Venlig hilsen

Kim

Technics havde både New Class A og Class AA!

Hvis ikke jeg vidste bedre var du enten en der arbejder ved Thule eller også er du bare glad for at læse i produkt-bladene og indlære funktionerne og salgstalerne i din hukommelse!

For at uddybe lidt omkring den uhyggeligt "dyre" volumen-kontrol som de benytter, så var det faktisk engang meningen at tonekotroller skulle være en mulighed. Knapperne var endda på deres fjernbetjeninger, og på min kammerats Spirit IA60 virker de skam helt fint Det stod tilmed i deres første Spirit-katalog omtalt som en kommende mulighed, så din viden er ikke helt up-to-date. Tonekontrollerne er aktiveret i Teac A-BX7 og 10 mk. II som ligeledes er produceret af Thule, og nærmest er nedskalerede udgaver af Thule IA60B og IA150B!

Det er fint at Thule har så ophøjet status hos dig - bevares de laver skam fine produkter - men selvom man er brand-victim skal man ikke pr. automatik udelukke alt andet. Du indblander trods ML, Krell osv. fordi Thule har en fancy feature, men bevares det har de andre da også. Selvom Thule har de fancy features og nogle på papiret pæne tal, betyder det bare ikke at det så er verdens bedste grej. Hvis det var tilfældet var det sikkert ikke de andre der snuppede pladserne på reference-podierne verden over - de laver fine produkter, men det gør de andre så sandelig også og de har ligeså mange smarte features og fornemme tal man kan stirre sig blind på!

Så kontrollér lige opstødende - tråden omhandlede udelukkende deres nye dvd-serie og manglen på SACD, og ikke hvor dygtige du synes de er!

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Og jeg har sandelig lige fundet en gammel JVC AX-330 integreret forstærker med den malende betegnelse"Dynamic Super-A" i guldtryk.. Øjj!
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Til Deep Uncercover:

Citat dig:

Nu har jeg slet ikke tid til at forklare dig det hele, så jeg må komme tilbage angående virtual class A og diverse dac's.

Forklare mig det hele...? Hvad er det lige du kan forklare mig, som jeg ikke ved om Virtual Class A, og DAC`s

Nu mere man ved, nu mere ved man, at man ikke ved...

Jeg ved ikke alt, med jeg må sige at jeg ved "rimelig" meget om det her..

Dig: Men med hensyn til LM1972 (Thule har tidligere brugt en dårligere chip, men det glæder mig de idag bruger en "bedre"..)

Der har siddet LM1972 digital styret potmeter kreds, i alle Thule produkter siden de gik væk fra ALPS potentiometeret i 1996.. Mht. prisen, så er der jo ikke noget som koster noget, hvis man køber det i store nok mængder.. Den pris du omtaler er ved styktal over 1000. Hvad koster en..?

Dig: Jonas's originale indlæg beskæftigede sig kun med om det var smart af Thule at lave en generation af CD afspillere der ikke kan tage SACD. Set i det lys er det da utroligt du skulle svine Linn til... Iøvrigt bruger begge mærker billige løsninger i deres produkter...

Men Linn`s billigste koster 50.000,- Thule`s koster 6.500,- Så det er da klart at der ikke er brugt du dyrreste løsninger i Thulen... 

Det er altså helt fantastisk, hvor meget styr du har på det, du udtaler dig om. 

Men nu er jeg da helt utroligt spændt! Fortæl fortæl fortæl.....

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes