| Forfatter |
|
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle steder på Fyn hvor man kan få målt sine rør?
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen der ved noget?
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at jeg ved noget om det, men hvad med at høre fx aage jensen (musikhuset) i odense ? måske de har et værksted der kan hjælpe dig ? Eller måske der ligger et andet musikerværksted som vil hjælpe dig. Som nævnt aner jeg ikke om de kan, men det er måske en uopdaget resource til den slags hjælp... Flertallet af "gode" guitar-amps er jo med rør hele vejen.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
| Uden at jeg ved noget om det, men hvad med at høre fx aage jensen (musikhuset) i odense ? måske de har et værksted der kan hjælpe dig ? Eller måske der ligger et andet musikerværksted som vil hjælpe dig. Som nævnt aner jeg ikke om de kan, men det er måske en uopdaget resource til den slags hjælp... Flertallet af "gode" guitar-amps er jo med rør hele vejen. |
|
|
Det lyder da som en meget god ide, som jeg prøver i morgen. Tak  __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere.
Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
Der er flere.
Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.
|
|
|
Han har travlt lige nu  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
Der er flere.
Næste ngange jeg snkker med en jeg kender skal jeg lige høre ham af, om det er noget han har tid til.
|
|
|
Det ville være lækkert. Jeg har snakket med diverse musikforretninger, og de kan ikke hjælpe __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadig ikke fundet nogen der kan hjælpe mig
Jeg fik ellers en privat besked af en der ville hjælpe mig, men efter at have lavet flere aftaler med ham hvor han brændte mig af, så søger jeg en pålidelig person der kan hjælpe mig __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu ind i kampen   __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Det ser da ud til ,at du er strandet i dette rørtesterhalløj. Hvis du nogensinde kommer til Herning, så kan du give mig et vink, så skal jeg teste dem for dig over et par kopper stærk kaffe. Hvilke rørtyper drejer det sig om - hvilken brug - hvilket apparat? Hvis det er KT88/6550 kan det blive meget svært at teste dem under normale driftforhold pga. en meget høj anodespænding, men ellers kan de fleste andre typer testes.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Kom nu ind i kampen  |
|
|
Ja, det er lidt synd...der står naturligvis masser af rørtestere rundt omkring (går jeg ud fra) men ejerne er nok ikke på dette forum.
Du kan sikkert finde én på eBay (især i USA) men det kan være en tvivlsom affære, idet testeren kan være i dårlig stand, og den skal have vedligeholdelse (og skal ha' skiftet rør!) og skal jo sådan set kalibreres, så man kan regne med målingerne. Pyha! Og så er der jo fragt/told/moms. Staten skal ha' en del af kagen, selvom der er tale om tussegamle apparater. Øv!
Lav evt. lidt research på Nettet. Søg f.eks på "tube tester".
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |