Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: fejfinding af døde ingange... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CrazY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

jeg har en marentz SR5200, og jeg skal have koblet en PSS 2000 effektforstærker til. Og det volder mig mange problemer.!! så hvad skal jeg bruge for at se om preOut fungere problemfrit på marentz'en?? det samme gælder PSS og dens udgange/ingange som er XLR. hvad skal jeg bruge for en dims, til at finde ud af om alt virker fint?
Til top Vis CrazY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CrazY

CrazY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

det jeg mener er at man må kunne få en "ting" der kan tjekke om mine phono indgange/udgange virker. ligeledes XLR ingange/udgange.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Sæt det bare til og lyt om det virker. Du skal bruge et kabel med phono-stik fra Marentz´ens pre-out og XLR-stik til PSS`ens in eller main-in. Hvis din speaker-udgang også er med XLR???, så må du købe dem også!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

CrazY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Sæt det bare til og lyt om det virker. Du skal bruge et kabel med phono-stik fra Marentz´ens pre-out og XLR-stik til PSS`ens in eller main-in. Hvis din speaker-udgang også er med XLR???, så må du købe dem også!!!

ja ok det kan godt være jeg kom til at formulere det lidt ringe.. det jeg mener er at jeg ikke kan få lyd ud af PSS'en, og om det er dens ingange eller der er min marentz's ingange der ikke virker er jeg nemlig uvist om.. derfor gad jeg godt invistere i en dims der kunne tjekke sådan noget...

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

CrazY skrev:

F.Christians skrev:

ja ok det kan godt være jeg kom til at formulere det lidt ringe.. det jeg mener er at jeg ikke kan få lyd ud af PSS'en, og om det er dens ingange eller der er min marentz's ingange der ikke virker er jeg nemlig uvist om.. derfor gad jeg godt invistere i en dims der kunne tjekke sådan noget...

Mig bekendt findes der ingen billig lille dims der kan gøre tricket. Du skal have noget der kan give et signal på indgangen - en tone generator. og noget til at måle det der kommer ud på udgangen. DC vil ikke gøre det da din forstærker formodentligt ikke er DC koblet så et simpelt batteri kan ikke bruges til at lave signal med og du kan nok heller ikke nøjes med et helt billigt multimeter til at måle med. Men du burde dog kunne finde et multimeter til omkring 5-900 kr. der kan måle det du har brug for og så mangler du stadig en tonegenerator. De kan fåes billigt hvis man selv gider at lode (hos brink eller lign.) Spøgsmålet er om ikke du var bedre tjent med at opsøge et radio/fjernsyns værksted og få dem til at bruge et kvarter på at lokalisere fejlen.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

CrazY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:
CrazY skrev:

F.Christians skrev:

Mig bekendt findes der ingen billig lille dims der kan gøre tricket. Du skal have noget der kan give et signal på indgangen - en tone generator. og noget til at måle det der kommer ud på udgangen. DC vil ikke gøre det da din forstærker formodentligt ikke er DC koblet så et simpelt batteri kan ikke bruges til at lave signal med og du kan nok heller ikke nøjes med et helt billigt multimeter til at måle med. Men du burde dog kunne finde et multimeter til omkring 5-900 kr. der kan måle det du har brug for og så mangler du stadig en tonegenerator. De kan fåes billigt hvis man selv gider at lode (hos brink eller lign.) Spøgsmålet er om ikke du var bedre tjent med at opsøge et radio/fjernsyns værksted og få dem til at bruge et kvarter på at lokalisere fejlen.

Mvh

ja der var jeg forberet på, så jeg opsøger en expert.. tak for den fyldige info

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Du kan tjekke marenzen meget nemt, hvis du har en gl båndoptager sætter du den til udgangen på marentzen, og til line in på båndoptageren. og sætter den til at optage, hvis der er signal på marentz udgangen kan du se det på vu-meterne på båndoptageren.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes