Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: skrater og ingen bund/bass (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjalajones
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er den heldige nye ejer af et par B&W højtalere, men jeg har et problem.

Når jeg sætter stereo stikket i min computere og de der 2 hvid og rød stik ind i forstærkeren så skrater den og der er ingen bass og den er sådan slet ikke fyldig på den ene højtaler. Jeg har så fundet ud af at ved at bytte dem om så rød kommer i hvid og omvendt, at det er når jeg sætter det røde stik i, så er det den højtalere som bliver så vildt dårlig.

Hvad skal jeg gøre for at det går væk? og kan det være computeren den er gal med? for mit stereo stik er helt nyt.

Det er en af de store og ældrer Kenwood forstærker og stereo stikket er bare sådan et man kan købe i Expert osv..

Regner med at købe en Cambridge forstærker næste weekend, vil det hjælpe?

Til top Vis sjalajones's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjalajones

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Har du mulighed for at sætte en cdafspiller til forstærkeren i stedet for din computer?? for på denne måde at kunne udelukke at det er forstærkeren der er i stykker??

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

sjalajones skrev:
... Når jeg sætter stereo stikket i min computere ...

Der er tit den slags problemer med minijackstikkene (som jeg regner med at du sætter til line udgangen fra din computer). Prøv som sagt med en bedre kilde, f.eks. en cd-afspiller.

Peter

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Det kan også være indgangen i din forstærker der er defekt. Så løser problemet jo sig selv når du køber den nye.

Husk at du altid skal slukke PC og forstærker mens du tilslutter kablet, ellers kan du ødelægge indgangen i forstærkeren.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

...Det Stanley siger (han kom bare først, øv)...
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

sjalajones
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu prøvet at sætte stikket i et Sony anlæg (har ingen cd-afspiller, endnu) og det lyder faktisk meget bedre, når musikken er stoppet så skratter den slet ikke og bassen og bunden er dog også meget mere fyldig i dem begge to nu.

Så det er vel forstærkeren den er gal med?

Da forstærkeren var til før, så når man skruede op (uden der var musik på), så bevægede den ene højtalers mellemtone og bass sig fuldstændig sindsygt frem og tilbage mens den lød rigtig mærkeligt.

Jeg vil lige høre jer om en ting til hvis det er. Det er nogle B&W DM603 S3 højtalere som jeg har fået købt mig, og jeg har kigget lidt på en Cambridge 640A v.2 forstærker til dem, ville den ikke passe meget fint sammen med dem?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

det lyder altså mere som om der er forkert fase et sted. prøv at skrue balancen over på den ene højtaler af gangen. og begge højtalere faktisk lyder ok. men ikke sammen. så er det en fasefejl. evt den ene højtaler forbundet med plus til minus og vise versa

og må jeg samtidig slå et slag for at på dansk hedder de lave toner altså BAS

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kommer fejlen kun, når du sætter det røde stik (på kablet fra computeren) i forstærkeren (og lige meget om, det er højre eller venstre kanal på forstærkeren) og ikke når du sætter det hvide i forstærkeren?

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, tror jeg, forstærkeren er OK.

Prøv evt at dreje 230v stikket 180 grader på enten forstærker eller computer

Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

sjalajones skrev:

Jeg har nu prøvet at sætte stikket i et Sony anlæg (har ingen cd-afspiller, endnu) og det lyder faktisk meget bedre, når musikken er stoppet så skratter den slet ikke og bassen og bunden er dog også meget mere fyldig i dem begge to nu.

Så det er vel forstærkeren den er gal med?

Ja, hvis lyden er ok med et sonyanlæg, er det forstærkeren. 

sjalajones skrev:

Da forstærkeren var til før, så når man skruede op (uden der var musik på), så bevægede den ene højtalers mellemtone og bass sig fuldstændig sindsygt frem og tilbage mens den lød rigtig mærkeligt.

Det passer fint med det jeg skrev i mit tidligere indlæg. Når det integrerede kredsløb der sidder som indgangsvælger brænder af, kan det nogen gange sende DC ud. Det kan betyde at der kommer en DC-spænding over volumenpotentiometeret, og så opfører forstærkeren sig som du beskriver. Den er altså sansynligvis brændt af fordi du har glemt at slukke mens du har tilsluttet din pc.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

sjalajones
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

hej alle

I må undskylde jeg ikke har skrevet tilbage, men har ikke haft mulighed for at komme på nettet. Jeg har nu fået købt mig en ny forstærker en NAD C325BEE, da den gamle rigtigt nok brændte af.

Jeg har prøvet at skifte om på på nogle af stikkene men det har ikke hjulpet noget, men stadig selvom det er en ny forstærker så er der noget skrat og en slags susen inde bag musikken. Der er dog ingenting når musikken stopper. Jeg har ikke rigtig nogen mulighed for at sætte en cd-afspiller til, for har ikke fået købt mig en endnu, og det gamle sony anlæg stoler jeg ikke rigtig på, så det er stadig fra computeren.

Synes det er meget mærkeligt.

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg kan læse mig til så er det kun i den kanal du stikker det røde stik i - hvis det er tilfældet lyder det for mig som om det er kablet der skal skiftes...

EDIT: eller det kan være kilden den er gal med... du kan evt teste ved at smide kablet til din mp3, ipod, walkman eller hvad du nu har istedet for at bruge computeren som kilde - men HUSK AT SKRUE HELT NED. Så kan du langsomt skrue op for kilden og lyt om problemet stadigt er der... hvis ikke er det ikke kablet...

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

sjalajones
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

det vil jeg prøve her lige om lidt

bag på højtalerne, der er der 2 udgange, imellem den ene står der "HF" og den anden "LF" hvad står og er det for? plus at der er sådan en bøjle agtig noget noget som sidder og forbinder på en måde de 2 udgange, hvad gør den?..

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

sjalajones skrev:

... Jeg har ikke rigtig nogen mulighed for at sætte en cd-afspiller til, for har ikke fået købt mig en endnu ...

Der er cd-afspillere nok i verden. Løb nu ned i den nærmest gengbrugsforretning og køb en for under en 50er.; det gør jeg tit og en dag fik jeg en Sony CDP-XA2es med hjem for 40 kr.

Peter

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

sjalajones skrev:

det vil jeg prøve her lige om lidt

bag på højtalerne, der er der 2 udgange, imellem den ene står der "HF" og den anden "LF" hvad står og er det for? plus at der er sådan en bøjle agtig noget noget som sidder og forbinder på en måde de 2 udgange, hvad gør den?..

det er til biwire. hvis de omtalte bøjler sidder på virker det som en normal højtaler med en terminal. men hvis du fjerne de to bøjler kan du biwire eller biampe højtaleren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes