Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kinesisk hifi - prisniveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan man karakterisere prisniveauet for det meget kinesiske hifi, der kan købes ... koster samme kvalitet fra vesten 3-4 gange så meget, eller 4-5 gange så meget?

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Hvordan kan man karakterisere prisniveauet for det meget kinesiske hifi, der kan købes ... koster samme kvalitet fra vesten 3-4 gange så meget, eller 4-5 gange så meget?

Definér kvalitet. Hvis det drejer sig om hvor meget hardware du får for pengene, så skal 3-5 gange så meget nok passe. Hvis det drejer sig om lydkvalitet, så vil jeg over en bred kam mene at 0,3-0,5 gange prisen er tættere på - uden at jeg på nogen måde vil udelukke at der findes undtagelser.

Der er i den forbindelse iøvrigt efter min mening temmeligt stor forskel på dét der oftest kaldes "kineser-hifi" (også dem hvor man postulerer at lyden er designet i Europa), og vestlige firmaer der flytter produktionen til østen - hvis vi ser bort fra det rent moralske i billig kinesisk arbejdskraft.

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

en del - også herhjemme - mener at man får megen god lydkvalitet for langt færre penge, således også i udlandet

http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2007/02/19/BUGQ 8O5EPN1.DTL&hw=chinese+audio&sn=001&sc=1000

- at folk ikke tænker på service eller moral har ikke noget med mit spørgsmål at gøre.

Megen hifi produceres også i Kina, selv om det officielle hjemland er et andet.
Quad er bare et af eksemplerne. 

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:

Megen hifi produceres også i Kina, selv om det officielle hjemland er et andet.
Quad er bare et af eksemplerne.

Som jeg skrev, så er min oplevelse at det ikke så meget er produktionslandet som sådan der gør at det på magisk vis lyder dårligt. Jeg betragter ikke mig selv som "high-end snob", tværtimod er jeg meget fascineret af billige produkter med "næsten-highend lyd" (uden at vi skal til at diskutere begrebet high-end, det har vi gjort rigeligt...). Det gælder f.eks. min særdeles blinde kærlighed til DLS R55 (som iøvrigt produceres i Kina). Af samme årsag VIL jeg sådan set gerne synes at kineser-mærkerne leverer mere for pengene end de traditionelle producenter. Problemet er bare at mine erfaringer i praksis bare som regel siger noget andet, når jeg får lejlighed til at lytte på det - jeg synes virkelig der er langt mellem snapsene. Jeg ved godt at der er en stor fanskare der fænges af at man får meget mellem hænderne, men jeg bliver hverken mere eller mindre overbevist af at der er mange andre der er det. Man får meget for pengene, ja - jeg synes bare ikke man får ret meget _lyd_ for pengene. Tilsyneladende er det ikke altid dét der er afgørende for folk - se bare dén diskussion der var om Musical Fidelity A3,5 CD-afspilleren i CD-testen her på siden - på trods af at lydkvaliteten blev vurderet som rigeligt alle pengene værd, kunne afspilleren ikke anbefales fordi der ikke var nok elektronik i kassen - og flertallet af brugerne lod til at være enige. Jeg kan stadig ikke forstå hvordan man kan kalde sig hifi-entusiast, og stadig mene det er vigtigere at elektronikken fylder meget, end hvordan det lyder. Hvis det er dén holdning man har, så kan jeg godt forstå fascinationen af kineser-grejet.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Well... Det er jo lidt svært at sige om man generelt får mere får pengene ved at købe kinesisk hifi. Personligt har jeg kun gode erfaringer med det. Både Cayin og Classic er to bud på at her får man virkelig noget for pengene, vægtmæssigt og lydmæssigt!  

Og som Otto siger, så får man naturligvis mere "vægt" for pengene da produktionsprisen er betydeligt billigere i Kina, men god lyd handler mindst ligeså meget om at sammensætte det rigtigt! Her er der nok mange kinesiske producenter der lader noget tilbage at ønske, men som sagt, har jeg i mit møde med Classic og Cayin været henholdsvis begejstret og dybt fascineret!

Så kan jeg jo lige tilføje at jeg er mindst lige så fascineret af DLS R55 som med Cayin og specifikt 153B.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Tror vi skal vende os af med at fokuserer for meget på hvor et produkt kommer fra. Der kommer rigtig nok meget skrammel fra østen, men der kommer altså også fine og velgjorte ting der ude fra. Så mit råd er at droppe fordommene, og så ellers vurderer de enkelte produkter med åbent sind. Typisk for man hvad man betaler for, og kinesiske produkter er vel ingen undtagelse.

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Milca15 skrev:

Tror vi skal vende os af med at fokuserer for meget på hvor et produkt kommer fra. Der kommer rigtig nok meget skrammel fra østen, men der kommer altså også fine og velgjorte ting der ude fra. Så mit råd er at droppe fordommene, og så ellers vurderer de enkelte produkter med åbent sind. Typisk for man hvad man betaler for, og kinesiske produkter er vel ingen undtagelse.

Du har nok ret, bortset fra at hvis man ser på produktionsprisen, burde vi nok få lidt mere end vi "betaler for" hvis du kan følge mig?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:

Tror typisk der er tale om 2x prisen. Nogle gange mere andre gange mindre.

Men har personligt endnu ikke set noget super High End fra Kina til spotpris. Men det kommer vel nok.

Kina produkter klarer sig oftest rigtig godt til prisen og man får rigtig meget vellyd i de bedste serier. Men holdbarheden kender vi ikke så meget til endnu da de fleste produkter ikke har ret mange år på bagen.

Jeg satser ihvertfald på at de mange års ingeniørarbejde og fintuning hos Accuphase gør, at mine to Accuphase dele kommer til at holde i MANGE år.

Tidligere Accuphase produkter har ihvertfald vist at holde RIGTIG godt.

Ved ikke hvor mange år Kina grej holder da jeg ikke ved hvor meget omhu, der er blevet lagt i design og produktion. 

Noget af det ser altså lidt brandfarligt ud  

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes