| Forfatter |
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder, Jeg skal have nyt hifi-setup. Jeg har dog et lille luxus problem. Jeg ved nemlig ikke om jeg skal have stereo eller surround. Umiddelbart vil jeg gerne have surround, da jeg aldrig før har ejet et sådant setup. Dog kan prisen på et surround setup tilsvarende finansiere et noget større stereo setup. Men sådan er det jo altid. Jeg har max. kr. 25.000 og lad os antage jeg går efter surround: AV-Receiver. Front-, bag- og centerhøjtalere. Subwoofer. Jeg vil meget gerne have understøttelse til min iPod, så AV-receiveren skal formentlig være af mærket Marantz eller Denon. Tænker det ville være fornuftigt at afsætte 7-9.000 til den. Jeg har selv luret lidt på den kommende 600-serie fra B&W, da den passer godt ind i budgettet og eftersine skulle være vældig god. Jeg vil meget gerne have lidt gode råd og foreslag fra jer, da jeg ikke er særlig erfaren på området. Ikke blot til hvilke modeller jeg bør vælge, men også sammensætningen af den givne serie. Altså, hvor meget skal jeg afsætte til de forskellige typer højtalere, er det overhovedet nødvendigt med subwoofer osv. osv. På forhånd tusind tak for din hjælp!  Det skal parantesbemærket siges, at jeg skal bruge sættet til både film og musik, så det skal være en allround løsning, som kan klare surroundlyd til TVet, samt fungere tilfredsstillende som stereo-setup når der vendes plader.
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge Audio 840A kunne være et bud til stereo den understøtter også Ipod hvis denne er i en org. dock kan den styres fra fjernbetjeningen. LinkEller den lidt billigere 740A (den er kommet hjem hos HiFi-klubben men endnu ikke på deres hjemmeside) til 5499.- Den har stort set samme features som 840A blot mindre effekt. LinkHåber du kunne bruge det til noget.. 
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej texe!
Jeg synes dit bud på højtalere lyder meget fint. Jeg har selv B&W 600 serie, hvor jeg har 604s3 som front, og 602s3 som baghøjtalere, og når jeg skal høre sterio er lyden stadig god, da der er udmærket bund i 604´erne. Jeg har godt nok en NAD T753 receiver, som gør det meget godt, og giver de forholdsvis "lyse" B&W´er lidt mere bund, men så vidt jeg ved understøtter NAD ikke Ipod, så på det punkt er jeg ret blank. Men tag og overvej B&W´s 600 serie.
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg klart overveje. Jeg tænker at supplere med en af de nye subwoofers til selv samme serie, men vælger jeg at fronthøjtalerne i mit setup skal være gulvhøjtalere, så ved jeg ikke om jeg overhovedet får noget ud af en subwoofer til små kr.4500?
Jeg ved der er meget blandede holdninger omkring Denon og Marantz. Køber jeg Denon, bliver det meget vel en AVR-2807 til 7.999. Hvad kunne Marantz' tilsvarende alternativ være?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok gå i retning af en denon receiver, jeg ville dog nok vælge en af de to store modeller og så finde noget andet end b&w at sætte efter. Det er ikke kun med en NAD receiver at der er god bund i 604'eren. T753'eren kan ikke tilnærmelsesvis spille højttaleren op, da jeg brugte 4 kanaler på min T763'er til bi-amping begyndte jeg at nærme mig noget der lignede noget.
ang subwoofere, så er det nok ikke dér du skal gå på kompromis med kvaliteten, så hellere vælge nogle lidt dårligere baghøjttalere, men en sub er god at have til at spille under 40hz __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. forstærker, bør du tage et kig på Onkyo. De laver super forstærkere til en meget rimelig penge. specielt hvis du køber dem via tyskland. det er en af de sourrund forstærkere jeg helst vil lytte stereo på. super produkt. der er også mulighed for at koble dem til nettet og hente net-radio og mp3 filer fra computeren, hvis jeg har forstået deres system korrekt.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh der er mange bolde i luften nu, men jeg er vældig glad for jeres fine inputs. Brasch, gider du uddybe hvilke højtalere som alternativt kunne vælges hvis ikke den nye B&W-serie? Grunden til at jeg ville vælge AVR-2807, var udelukkende pga. iPod-understøttelse og fordi mit budget selvf. har begrænsninger  Jeg lytter dog med åbne øre?
|
| Til top |
|
| |
Hjalmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Texe
Ville bare sige at jeg har Denon 2105 (Ældre reciver) og B&W 603s3 og det spiller virkeligt. Ihvertfald for mig. Det jeg mener er at du er nød til at tage ud og lytte.
MVH. __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på 2 stk B&W DM683 (kr.9.000) til fronten og 2 stk. B&W DM686 (kr.3000) som baghøjtalere og en B&W HTM61 (kr.3000) til at agere center.
Jeg tænker at jeg med fordel kan vælge den mindre model i kompakthøjtalere, da de kun skal agere baghøjtalere? Evt. en subwoofer, afhængigt af hvor hårdt fronthøjtalerne kan slå og så selvf. en AV-Receiver. Evt. Denon AVR-2807 og B&W ASW610 som supplement? Alt ovenstående ville løbe op i den nette sum af 27.493,00. Det er acceptabelt. Hvad siger I? http://www.hifiklubben.com/DK/600-serie/
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Jeg tænkte på 2 stk B&W DM683 (kr.9.000) til fronten og 2 stk. B&W DM686 (kr.3000) som baghøjtalere og en B&W HTM61 (kr.3000) til at agere center.
Jeg tænker at jeg med fordel kan vælge den mindre model i kompakthøjtalere, da de kun skal agere baghøjtalere?
Evt. en subwoofer, afhængigt af hvor hårdt fronthøjtalerne kan slå og så selvf. en AV-Receiver.
Evt. Denon AVR-2807 og B&W ASW610 som supplement?
Alt ovenstående ville løbe op i den nette sum af 27.493,00. Det er acceptabelt. Hvad siger I?
http://www.hifiklubben.com/DK/600-serie/
|
|
|
det er ikke fordi jeg ikke synes du skal købe de nye b&w'er, men mere fordi b&w + denon bliver skingert sammen (jeg går ud fra den nye model har nogenlunde samme klang, som de sidste mange har haft). Måske kigge på noget tilsvarende dali? Det plejer at gå godt med denon. Det er klart lettest at finde frem til højttalerne hvis forstærkeren er fundet på forhånd og så lytte sig frem til hvilke højttalere man skal have derfra. Hvis der så ikke er noget der lyder tilstrækkeligt godt skal man nok overveje en anden forstærker. Jeg tror dog ikke du skal være bange for om dine fronter kan slå hårdt nok, det er ikke dét der er b&w's halter efter. Men hvis du godt kan lide en varm og blød lyd er det tilgengæld nok ikke b&w du skal gå efter. Mine 604'ere lyder næsten som om subben spiller med, der er power nok i bassen, men hvis du skal bruge det til film er det en rigtigt god idé med en sub, jeg ville dog nok prøve at finde en brugt i deres 700 serie __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Hvis jeg skulle bruge 25k på surround, ville jeg gå efter Denon AVR-2807 og Denon DVD-2930 og så i første omgang nøjes med 2 fede fronthøjttalere, og vente med baghøjttalere, centerhøjttaler og sub til et senere tidspunkt.... så ville jeg naturligvis bi-amp'en fronterne
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det lige før de fleste producentene slipper året nye modeller af receivere, så det kunne måske være en ide at vente lidt. Både Onkyo, Pioneer, Yamaha og Denon har nye modeller der er lige om hjørnet.
Du vil komme til at behøve en subwoofer til film, nesten uanset hvilke højtalere du køber. Men desto større højtalerene er jo større bliver også kravet til subwooferen om den skal kunne bidrage med noget. Om du skal ha noget der kan reprodusere de dybeste frekvensene til film med tilstrækkeligt stort lydtryk, så er store portede modeller det eneste alternativet på den her siden af 30.000kr. Hvilken sub det skal være afhænger selvfølgeligt også af størrelsen på rummet anlægget skal spille op.
De modellene der ligger i din prisklasse er SVS PB10 og PB12-NSD
http://www.lsound.no/nor/index.php?hide=menu&side=arkiv& amp;groupname=Tester&group=691&art=5664
Om de er for dyre så er der et billigere alternativ, XTZ 99 W12
Den kan ikke levere så voldsomme lydtryk under ca 30-35hz, men alt over det gør den vistnok meget godt.
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=5518
Er de subbene for store rent fysisk så skal du se på mindre, lukkede subs. To eksempler der er Velodyne SPL1200-R og SVS SB12-Plus
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=5518
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=799&id=3396
De vil begge kunne levere lidt større lydtryk i den dybeste bassen end den nevnte XTZ'en, men ikke noget der kan måle sig med de store PB modellene.
Som et "fun fact" kan jeg nevne at feks ved 20hz skal du ha 7.7stk XTZ for at tilsvare lydtrykket fra en PB12-NSD, eller eventuelt 4.4 stk SB12-Plus. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart kikke på noget http://www.pioneer.dk de laver de bedste DVD maskiner sådan er det bare.
Og kik på E-bay i tyskland så sparre du også nogle penge, der kan du også finde denon og andet. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
den http://www.pioneer.eu/eur/products/42/84/222/DV-696AV-S/inde x.html
De har aldrig problemer med at læse og deres drev har aldrig problemer i forhold til mange af de andre mærker.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sender en kammerat til UK d.20/06 og han har tilbudt at tage min nye receiver med hjem, forudsat der selvf. er penge at spare, og at jeg har besluttet mig for hvilken.
Brasch:
Hvis jeg ikke bør sammensætte Denon og B&W, så vil jeg selvf. finde et alternativ i receiver. Kunne du sige noget om hvilken specifik receiver jeg skulle se på? Som nævnt vil jeg meget gerne have understøttelse til min iPod.
Ydmere, er der nogle som har erfaring med de subwoofere Manic nævner? Primæssigt virker det meget fornuftigt (ca.5000) og jeg har heldigvis ingen fysiske begrænsinger til placering af subwoofer. Dog har jeg ikke mulighed for at tage ud og høre et norskproduceret brand :)
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, det vil jeg så postulere om Denon . I hvert fald målt alene på billedekvalitet. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der plejer ikke at være så mange penger at spare på at købe receiver i UK, og tit er Tyskland billigere om du er frisk på at bestille derifra. Om du ikke vil vente på at årets nye modeller kommer så tror jeg at det du vil gå glip af for det meste er HDMI 1.3 og de nye lydformatene. Muligvis vil der også komme nogle opgraderinger til rumkorrektionene.
B&W plejer tit at fungere godt sammen med Harman Kardon da de har en god bund. Yamahas større modeller har også en god bund, og samtidigt en fin opløsning i toppen når de kører med 'Pure Direct' __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Jeg sender en kammerat til UK d.20/06 og han har tilbudt at tage min nye receiver med hjem, forudsat der selvf. er penge at spare, og at jeg har besluttet mig for hvilken.
Brasch:
Hvis jeg ikke bør sammensætte Denon og B&W, så vil jeg selvf. finde et alternativ i receiver. Kunne du sige noget om hvilken specifik receiver jeg skulle se på? Som nævnt vil jeg meget gerne have understøttelse til min iPod.
|
|
|
har sgu ikke lige så meget erfaring med andre receivere end NAD og Denon, men mon ikke h/k, pioneer eller yamaha har nogle tilsvarende funktioner? NAD og B&W er ellers udemærkede at sætte sammen. Eller Denon og Dali. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|