Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dali Analog Stage For for,Forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 November 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi folk

Der er en som har en sjov ting til salg på hifi4all.

Det er en Dali CD- Analog Stage som er en rør ting man kan sætte ind imellem CD afspiller og Forstærker så lyden bliver røragtig. Er der nogen af jer som kender denne ting.? Hvad var nyprisen? Hvad skal man give for den? Er den nået værd?

MVH

Cato

Til top Vis cato1978's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cato1978

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hehe, godt spørgsmål... har selv tænkt det samme, så jeg kobler mig lige på her

Tanken om at blødgøre CDlyden tror jeg er et levn fra tiden hvor CDen var meget metallisk i toppen... men hvad ved jeg. Glæder mig om at høre om erfaringer

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Tact så jeg tænkte man kunne få en blødere lyd ved at bruge dimsen. Ja jeg gad godt vide om den virker?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

cato1978 skrev:

Jeg har en Tact så jeg tænkte man kunne få en blødere lyd ved at bruge dimsen. Ja jeg gad godt vide om den virker?

Hvis du har en TACT kan du vel bare justere den til at lyde som du bedst kan lide det, nicht war?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Det er desværre kun den semidigitale forstærker jeg har. Sælgeren vil have mindst 2000kr. for den så jeg tror jeg står af løbet. Hvis man søger på tube buffer på google kan man finde en del andre af disse slags til salg og så er 2000kr. lidt meget.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke kender det, så er en rørbuffer som sådan en god nok ide. Fordi man erhverver sig 2.harmonisk forvrængning, så kommer der lidt mere "live" stemning. Modsat hvad mange tror, så er den type buffer ganske god og dynamisk. I en periode brugte jeg bufferen fra Teknifi "Tiny Tube"...og det var ikke tosset. Trods den længere signalvej, så gav det lyden et løft og kan nok det som Tarup13 & co. vil beskrive som "musik". Men pas på, det kan være man får et helt andet syn på rørets potentiale !

Jeg vil ikke helt om jeg ville bruge det idag....nu har jeg godt udstyr, men indrømmer at den ser fristende ud...altså bufferen. Den vil nok gøre det bedre en hovedparten af de opamps der sidder alle vegne idag.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Syntes du over 2000kr. er ok pris for Dali'en?

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jo, sådan set. Casper som sælger den er en fin fyr. Jeg vil tro den står som ny og spiller nok også sådan. To tusinde er ikke mange penge på den måde. Det er ikke sikkert du kan få alle pengene igen hvis du sælger den videre, men det er vel ikke målet? Du skal også gi en god slat for en Audio Research rør-preamp. Så det virker måske som meget, men det koster nok 1500 kr at bygge en ny, men der skal finish (en god kasse osv). På Dali´en er det "plug and play". Jeg vil mene prislejet er som sådan. Om du vil betale det, det er noget andet.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

hedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har faktisk selv haft en Dali CD-analog stage.

Jeg købte den på hollansk udsalg i klubben for omtrent 20 år siden til 400 kr. Jeg mener nyprisen var ca. 2000 kr. MAX.

Så jeg mener prisen er meget i overkanten, jeg solgte min for et par hundrede kroner på QXL.

Jeg brugte den på min Denon DCD 1520 som jeg forøvrigt stadig har. Den nægter at give op.

Jeg syntes ikke den gav nogen lydforbedring men meningen var også, at min cdafspiller skulle have været på værksted og modificeres så Dali CD-analog stage skulle overtage selve behandlingen af den analoge del som jeg fik det forklaret dengang. Det kostede 700 kr og det ville jeg ikke ofre. Så jeg satte den bare til, og det gav så ikke rigtigt noget.

Brug du hellere pengen på en god DA-converter. Har selv købt en Denon DA500 som jeg bruger på min Denon DCD 1520 og den gør en klar forskel.

Henrik

Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Mange mange tak for dette indslag. Er der nogen som ved hvad de går til? og er der nogen som har prøvet Dali'en eller andre

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 07 November 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

en 6SN7 kat følger med en simpel psu kan knaldes sammen for under 400kr og vil give det samme / bedre resultat

men jeg synes nu det er noget opreklameret hø, der er med til at give godt rør gear et dårligt ry. rør forvrænger altså _ikke_, de er tvært imod trnasistorer overlegne på ganske mange områder, feks headroom og overload recovery

et par linje trafoer vil give et bedre resusltat synes jeg, de giver lidt rundhed i bunden og lidt afrunding af transienter. et par 150krs OEP fra RS er okay. hfk solgte engang nogle fra JS, de var super. du kan også finde nogle copenhagen transformers brugt. jeg fandt et par herinde for 500kr. de er meget gode 

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes