Hej!
Er ganske ny på dette område. Har hidtil kun tilsluttet scartkabler og og coax kabler, så er lidt på den i den mere avancerede verden. Kan læse mig til noget - både i manualer og på nettet, men er ikke helt sikker. Vil gerne lære mere om kabler go tilslutninger. Nu til sagen:
Har netop købt et Sharp LC37GDE9 LCD TV med ikke minder end 6 EXT indgange, herunder 2 HDMI og 2 Scart og så nogle flere. Det TV skal jeg have tilsluttet til noget af mit nuværende gamle udstyr. Noget af det gamle udstyr skal snart udskiftes, men lige her og nu vil jeg gerne have deb bedst mulige tilslsutning af det, da jeg lige har brugt en 12 - 14.000 kr. på TV, kabler, beslag og hylder.
OK - Jeg har tre gamle ting:
1. En Force 1133S SAT receiver (3 x Scart benævnt TV, VCR og AUX)
2. En BlueTinum DVD afspiller (1 x Scart + en hel masse udgange, som jeg ikke rigtigt ved, hvad er). ved dog at 1 af dem er en component udgang. Jeg har sådan et kabel til 439 kr.!!!!!
3. En Samsung VCR af lidt ældre model. 2 x Scart (det ene blåt)
Jeg ville være meget taknemlig hvis en eller anden kunne hjælpe mig med den bedst opnåelige sammenkobling af disse dele. jeg er især meget i tvivl om anvendelse af coax kabler (nødevendigt eller ej)
Jeg havde forestillet mig at gøre således:
1. Normalt antennekabel og LNB kabel ind i Force SAT. Scart fra Force SAT til TV (EXT 1 RGB)
2. Coax kabel fra fra Force SAT til VCR. Er det ikke nødvendigt for at kunne optage? Coax kabel fra VCR til TV. Scart fra VCR til Force VCR Scart.
3. Component kabel fra DVD til TV.
Sådan tror jeg, at jeg ville gøre, men nu er jeg så i tvivl om, hvorvidt der skal Scart fra DVD til Force AUX udgangen. Man kunne jo også sætte scrat fra det blå stik på VCR til DVD scarten, som jo nu erledigt fordi jeg bruger component til TV.
Ja - som I sikkert forstår er jeg lidt forvirret.
Mon der er er nogen af Jer, der gider bruge tid på at forklare mig, hvad jeg skal gøre? På forhand mange tak.
Med venlig hilsen
2nik