Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: FM sender i baghaven (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Er det egentligt lovligt at have sin egen FM sender i baghaven?

Min gamle far brugte i sin tid en FM sender i vuggen til os unger, så kunne de drikke deres kaffe ovre hos naboen og høre os på FM ... smart , men jeg tror han har fortalt at det ikke er lovligt.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

næh, det må man vist IKKE uden tilladelse. mener man kan få en ret stor bøde + gearet bliver konfiskeret. sådan set ok, folk kan jo begynde at sende kaffe sludder på ambulancernes frekvenser  eller jamme flytrafikken
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg tror nu ikke den min far havde ragte meget mere end 20-30 meter.

Nå, men tak for svaret ... så må naboerne jo vente med at få Tysk Power Metal serveret til morgen kaffen

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 02 November 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

det er ligemeget tror jeg nok, det er det at man 'stjæler' en frekvens. der selvfølgelig frekvenser til os dødelige at lege på men det kræver igen en licens. med mindre man køber en walkie talkie der jo netop ligger på de rette frekvenser. kan huske at at vi rodede med frekvenser på vores radio styrede biler som knægte, det var heller ikke helt lovligt

nå, der kommer nok snart en ham fyr forbi og fortæller os alt om dette spændene emne

under alle omstændigheder får du IKKE lov til at sende scorpions på fm båndet med mindre du lægger 100 millioner i brian - jeg fik olfert af venstrefløjen i folkeskolen - mikkelsen's kaffekasse aka statskassen

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nok godt du må ha en FM sender i din baghave, dog må den kun sende indefor bestemte frekvenser og ha en begrænset rækkevide. Må indrømme jeg ikke kan huske hvilke begrænsnigner der er, mindes noget i retningen af maks 15-20m. Men hæng mig ikke op på noget af det, da jeg ikke er sikker 

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 02 November 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

http://itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024172

fedt, der er noget der hedder 'frekvenskontoret'

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg tror nu ikke den min far havde ragte meget mere end 20-30 meter.

Nå, men tak for svaret ... så må naboerne jo vente med at få Tysk Power Metal serveret til morgen kaffen

Huhejda...dét har jeg prøvet for mange år siden. Hele nabolaget blev "plaget" med Pink Floyd og Frank Zappa et døgns tid. Der var megen snak om det i kvarteret, men jeg kendte intet til det!

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 02 November 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

det behøver man ikke en fm sender til!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

At sende FM fra baghavde, er det samme som at lave en lokal radio stadion, og det kræver tilladelse.

FM til hjemme bruge, er meget forbudt da det kræver tilladelse at sende på FM båndet, og så skal der betales kopidan, til de kunster der bliver spillet, der skal føre spille lister m.m.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

jensenstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det er også derfor at man fx ikke kan købe en itrip fm-transmitter til sin ipod i den danske apple store...... selvom den kun rækker 5m

Til top Vis jensenstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensenstefan

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Z som  Zorglub

Dengang man tillod walkie-talkie frekvenserne vidste Post- og Telegrafvæsnet dette blev værdiløst, hvis man derimod havde frigivet Højere frekvenser var man kommet "Mobil telefonerne i forkøbet".

Nå det var et for stort sidespring.

Det som Telestyrelsen er imod, det er hvem modtagerne formodes at være. Trådløst fra værelse til værelse ER nu engang ikke det samme som fra nabo til nabo. De der forbud er eller var alene for samme kunne blive konkurrenter til TDC, hvilket ville være det fyeste af de fyeste.

Skal man også betale for trådløse routere til sine PC'er.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Da FM og rوkkevidde hوnger sammen burde det vوre mest velkendt i yderomrهderne, sهsom Fوrّerne og Grّnland. Plus mange andre steder men KODA og Copy Dan kan heldigvis ikke vوre overalt.

Derfor blev DAB teoretisk friholdt fra blive fordelt i Kabel Net, fordi herover regerer samme to Dyr fra إbenbaringen betingelseslّst. 

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

En trådløst routere, er låst til den PC men, ville bruge, men den kan også give adgang til andre, hvad ikke er en god ide, hvis de download noget ulovlig, er det dig der sidder med aben.

Og en trådløse routere, sender på en godkændt bånd, netop, lave til dette brug.

Apple, kan måske hjælpe med AirPort Express, og det er fuldt lovlig, men det kræve selfølig at man har en PC eller Mac. computer.

http://www.apple.com/dk/airportexpress/

AirPort Express, skal så værre inde hos naboen, og sat til hans anlæge, kan sætte til opisk digital, eller anloge RCA, men kan køre med to AirPort Express, på samme tid hvor man kan vælge hvor at musiken skal spilles.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes