Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Antennesignal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

For nyligt blev alle tv-kanalerne i Kolding lagt om, og fik nye frekvenser. Dette blev gjort, for at give de mest sete kanaler de bedre frekvenser og omvendt med de mindst sete.

Men siden kanalerne er blevet lagt om, har jeg fået mærkbart dårligere billede på flere kanaler, og specielt TV2, som er utroligt dårligt. Desuden har jeg fået et besynderligt problem med at nogle programmer forsvinder helt, når jeg tænder min video - hvilket gør det umuligt at optage noget fra disse programmer. Jeg bruger samme udstyr og kabler som altid, og har aldrig haft disse problemer før omlægningen af kanaler. Jeg har prøvet at køre antennesignalet udenom min video, men dette gjorde ingen forskel på billedkvaliteten.

Jeg har overvejet at anskaffe en antenneforstærker, men jeg er meget i tvivl om det overhovedet vil hjælpe noget. Jeg har desuden overvejet at skrive en mæjl til antenneforeningen, men vil lige spørge de kloge hoveder her på stedet, om der er nogen, der kan give mig nogle idéer til, hvad der kan være galt?

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej Nitroblast

Problemet med at ét eller flere programmer forsvinder, når du tænder for videoen skyldes givetvis at de ligger på samme kanal (frekvens) som videoens udgangskanal (og dermed forstyrrer hinanden), og for at afhjælpe dette problem, skal du stille videoens udgangskanal til en kanal, som ikke bruges af et program på antennenettet. Indstillingen af en videos udgangskanal sker ofte v.h.a. en lille skrue/potmeter i en forsænkning bag på videoen.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Kontroller evt. en ekstra gang, at du har indstillet kanalerne på de nye pladser. Har før set problemer med fjernsyn/videoer, der automatisk kan finde kanaler. Så kan de nogle gange finde de gamle programpladser igen, hvor signalet er ret dårligt.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Hej Nitroblast

Problemet med at ét eller flere programmer forsvinder, når du tænder for videoen skyldes givetvis at de ligger på samme kanal (frekvens) som videoens udgangskanal (og dermed forstyrrer hinanden), og for at afhjælpe dette problem, skal du stille videoens udgangskanal til en kanal, som ikke bruges af et program på antennenettet. Indstillingen af en videos udgangskanal sker ofte v.h.a. en lille skrue/potmeter i en forsænkning bag på videoen.

M.V.H.
Søren

Fuldtræffer! Jeg har godt nok ikke nogen skrue bagpå apparatet, men efter at have gennemlæst manualen igen, fandt jeg ud af at jeg skulle slukke videoen, og holde "eject"/bånd ud knappen inde i 5 sekunder, hvorefter jeg kunne vælge RF kanal og system, eller slå RF kanalen helt fra, hvilket jeg gjorde, fordi jeg alligevel kun bruger scart. Og vupti kom de forsvundende kanaler igen - mange tak for det tip 

Jeg har dog stadig problemer med dårligt billede - specielt på TV2. Alle kanaler er indstillet manuelt, så tuneren er korrekt sat op både på tv og video. Men desværre er der på mange kanaler nogle lodrette "sinuskurver", der blafrer frem og tilbage - og det er møj trælst...

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes