| Forfatter |
|
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det kunne være interessant at høre lidt om folks CD samlinger:
1) Hvor mange CD'ere har du? 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling?
Jeg har ca. 600+ CD'ere. De står i stuen i en lille 60kvm lejlighed. De er opbevaret i CD reoler fra TP - dem er der seks af. Jeg har også nogle kasser under sengen med CD'ere jeg ikke hører så tit, eller som er fejlkøb. Min samling startede i 1989, men der kom først rigtig gang i indkøbene i 1997-98. Jeg køber nok 2 CD'ere om måneden i gennemsnit. Jeg har ikke ubegrænset plads i min lejlighed, så når hylderne er fyldt op, sælger jeg lidt af det jeg er blevet træt af til venner og familie.
Jeg ved ikke om jeg har nogle sjældne CD'ere i min samling? Det skulle da lige være en mini-CD (~5cm) med Bruce Springsteen, "Tougher than the Rest" med fire spor ialt, bla. det sjældne "Roulette". Min mest elskede CD er nok "The God Son" af Nick Cave and the Bad Seeds - af personlige årsager :-)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har omkring 2-300 CDer, begyndte i 93 da jeg fik et microanlæg m/CD
de står i en stor reol i min stue (se billeder i signatur)
hmm har Da Hool - Meet her at the Loveparade på single som er lidt sjældent herhjemme, samt Dj Supreme - Tha horns of jericho. Begge Dance/trance singler. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) 600 ca. 2) 3 reoler med plads til ca. 750 styk 3) 1987. Springsteen Tunnel Of Love som udkom det år.
4) Aerosmith: Get A Grip i denne udgave med ko-hud:

- og Canned Heat: Friends In The Can i en tobaksdåseudgave:

5) Nils Lofgren: Code Of The Road, som faktisk også er en sjældenhed:

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
- over 200 har ikke det præcise tal.
- de 200 er i min afspiller. resten er i covers.
- 1999 tror jeg nok.
- har ikke nogen.
- har ikke nogen favorit desværre

__________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ca 600 Cd´ere i min samling - heldigvis er det kun omkring 10%, jeg aldrig hører.
Jeg fik min første 2 CD´ere i konfirmationsgave i ´92 (Genesis: "We Can´t Dance" og Queen: "Greatest Hits II") .
Mine CD-indkøb har stået MEGET stille de sidste 5 år, men det sidste års tid er der blevet gået til den. Jeg vil tro jeg køber 3-5 om måneden pt.
Jeg ærger mig meget over at jeg, i mine SU-år på gymnasiet hvor weekenderne skulle finansieres, solgte en del af dem fra. Her iblandt kan nævnes Guns ´n Roses´ bagkatalog, Aerosmith´s ditto m.fl..
Mine favoritter er min efterhånden ret habile progressive musiksamling (fra det gamle Genesis, Pink Floyd og Rush over Dream Theater, Spock´s Beard, Pallas, Pain of Salvation, Evergrey, Anathema m.fl). Det er helt klart den genre, jeg hører mest.
Jeg har ikke de vilde sjældne/kostbare skiver:
- en limited Elton John-4CD-box fra slutningen af 80´erne
- "Recordings" med Porcupine Tree (nyindkøb, som dog kan erhverves på Ebay for 400-600, så decideret "sjælden" er den ikke)
- en signeret Alice Cooper CD; "The Last Temptation" (et meget undervurderet konceptalbum fra en undervurderet rockmusiker)
- + andre signerede skiver, der nok ikke kan interessere nogen
De står for de flestes vedkommende i gulv-til-loft reol. Et lækkert møbel, der fylder en hel væg ud med bøger og musik. Det ser godt ud og er plads-økonomisk.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Jeg har ca. 1.200 cd'er i samlingen.
2: De er i nogle ret fede metalreoler (syntes jeg selv) Swerack: Dacapo, hvor der kan være 42 cd'er i hver og jeg har 16 af dem (indtil videre). Resten er pakket ned i 6 store plastikkasser med hjul. Da reolerne koster 200,- kr. stykket er det en større investering at købe ind til resten. Jeg vil hellere bruge de penge på nye cd'er!!!
3: Jeg var så dum at give hele min vinyl samling væk, da jeg begyndte at samle på cd'er engang i midt/slut firserne
4: Sjældne cd'er??? Har nogle ret sjældne SAGA cd'er, bl.a den originale Phase one.
5: Min mest elskede cd må være SAGA: Silent Knight, som i mine øjne er det fedeste musik der nogensinde er lavet. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
tusse 13 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 1600cd.er
de står i reoler til 180stk i hver
jeg startet i 1985 med min første cd
den mest sjældne er nok min pink floyd i sac-audio
min bedste cd er nok peter cetera (world falling down)
min dvd samling har overtaget jeg har 1650dvd-film idag det bruger jeg penge på nu
|
| Til top |
|
| |
Nimda Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vildt 1600 cd'er !! wow. det er mange penge. jeg har selv ca 100. er ikke den store samler  når jeg køber er det tit i større partier da jeg importerer det meste 9-10 ad gangen. dog er jeg også hurtig til at sælge af når jeg ikke lytter til det mere.
jeg startede vel engang i sen 90'erne, kan huske min første cd var med Supergrass
min mest "sjældne" som også er farvoritten er Nitin Swhney's - essenchill
bruger et par billige hjemmelavet træhylder til opbevaring, selv. i org. cases
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Ca. 300-400. Er faktisk ikke helt sikker. Har en stor kasse et eller andet sted. Den er desværre ikke lige blevet fundet frem efter en flytning
2) Reoler fra Ikea, mener de hedder Benno
3) Efteråret 1994
4) Signeret Cæcilie Nordby. Pet Shop Boys - Very (det orange "Lego"-cover).
De er vist ikke specielt sjældne, men de er da lidt ud over det sædvanlige.
5) Den sidste er rigtig svær! Der er mange, så det er svært lige at nævne en enkelt. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så lidt over 300 cd´er.
De er placeret i to glasskabe fra IKEA.
Startede vel I starten af 90´erne med at samle og har ikke solgt ud af en eneste siden da.
Mine mest sjældne cd´er er nok Foo Fighters - Ultra Rare traks Vol 1 (den med Bakerstreet) og så nogle sjældne Metallica udgivelser.
Min samlings øjesten skifter hele tiden
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Ca. 400 cd´er og mange flere på vej - bestillingerne går hurtigt i disse dage!
2. Reoler med plads til 275 i hver.
3. For 16 år siden - men det tog først rigtigt fart på for 6-7 år siden.
4. Soundtracks til den første Star Wars-trilogi, lanceret i forbindelse med Special Editions i 1997 - alle tre indbundet som bøger med al baggrundsviden om filmene og musikken samt ikke mindst John Williams. De er ikke til at opdrive i disse udgaver og blev da også kun produceret i et begrænset oplag.
5. Uha, der er mange, så det ville være unfair at vælge en frem for adskillige andre  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
1.: ca. 800 CDer.
2.: opbevaring i diverse CD-reoler og hylder.
3.: jeg købte min første CD i 1982 (Ry Cooder: Bob Till You Drop)
4.: En CD med Sonny Boy Williamson udgivet på det danske plademærke Storyville. Han og Sunnyland Slim mødtes i Ivar Rosenbergs "studie", hvor det improviserede program blev optaget på en Grundig 2-spors rør-båndoptager (1962). Der er så meget "nerve" i disse optagelser, så musikken går direkte på rygraden.
5.: Count Basie: Warm Breeze.
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) CA 2000 STK.
2) PÅ CD HYLDER FRA HIFI KLUBBEN.
3) 1985.
4) FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD-RAGE HARD CD MAXI
CLAUDIA BRUCKEN CDALBUM.
5) STEELY DAN - GAUCO.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
|
Jeg syntes det kunne være interessant at høre lidt om folks CD samlinger:
1) Hvor mange CD'ere har du? 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling?
Jeg har ca. 600+ CD'ere. De står i stuen i en lille 60kvm lejlighed. De er opbevaret i CD reoler fra TP - dem er der seks af. Jeg har også nogle kasser under sengen med CD'ere jeg ikke hører så tit, eller som er fejlkøb. Min samling startede i 1989, men der kom først rigtig gang i indkøbene i 1997-98. Jeg køber nok 2 CD'ere om måneden i gennemsnit. Jeg har ikke ubegrænset plads i min lejlighed, så når hylderne er fyldt op, sælger jeg lidt af det jeg er blevet træt af til venner og familie.
Jeg ved ikke om jeg har nogle sjældne CD'ere i min samling? Det skulle da lige være en mini-CD (~5cm) med Bruce Springsteen, "Tougher than the Rest" med fire spor ialt, bla. det sjældne "Roulette". Min mest elskede CD er nok "The God Son" af Nick Cave and the Bad Seeds - af personlige årsager :-)
|
|
|
1.Tror jeg har 15-1600 stykker, men har ikke det præsise tal.
2. De 3-400 som jeg hører "mest" hænger på væggen i tommy larsen holdere.
3. Kan ikke huske hvordan det startede, men mener at det var noget med et "Nena´s" 99 balloner var den første jeg fik i gave.
4. Det ved jeg ikke helt, men har nogle EC som jeg ikke har set andre steder i mange år.
5. Har ikke noget specifik som jeg er særlig glad for, min musiksmag er meget blandet og bliver hørt alt efter humør
Michael
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy sh*t! 
Jeg går stærkt ud fa at de står i alfabetisk rækkefølge, ellers er det da komplet umuligt at finde rundt i så mange skiver!
Jeg selv er den stolte ejer af 25 cd'er. Dog skal jeg bestille 15 mere på mandag (løn).
Mandag bestiller jeg også en cd holder fra AM Denmark, spring rack 60.
En af de mere sjældne må være Usher - Confessions Bonus cd... Som slet ikke er sjælden.
Den sidste er svær - selv for mig . Jeg tror det må blive John Mayer - Room for Squares.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg har ca. 60 cd'er.
2. De står på en cd-hylde med plads til 100stk vil jeg tro.
3. 1999-2000 - deromkring. Jeg er dog ekstrem kræsen mht. hvilke cd'er der for lov at blive i samlingen. Derfor har jeg solgt mange af dem, jeg har købt i tidens løb.
4. Der er 2:
HIM: Deep Shadows and Brilliant Highlights - 12-track digipak
HIM: Buried Alive By Love - 4-track Limited Edition af singlen som indeholder live-versioner af Lonely Road (Ozzy cover - mener jeg) og Hand Of Doom.
5. Det må være HIM: Razorblade Romance og Dream Theater: Images & Words. Sidstnævnte er mit første bekendtskab med progressiv rock. Derfor har den en speciel status. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har cirka 70 Albums (derudover vinyl).
Jeg startede med at købe en del musik sidste år.
En yndlingscd er svær, der er mange. Mike Oldfield - Tubular Bells
eller AC/DC - Stiff Upper Lip. De er i hvert fald gode. Men jeg kan
lide rigtig meget af mit musik rigtig meget så den er svær.
Tror ikke jeg har noget særligt sjældent.
Pt. ligger de i en pose da jeg er flyttet ind på et andet værelse, så
der roder lidt. Men skal have fundet en løsning med en hylde snart.
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Hvor mange CD'ere har du? ca. 1200 stk 2) Hvordan opbevarer du dine CD'ere? lakerede reoler fra TP 3) Hvornår startede du at samle på CD'ere? i slutningen af 80erne; den første var meet el presidente med duran duran 4) Hvad er den/de mest sjældne CD'ere du har i din samling? skinny puppy - back and forth series two (i metal box og med autografer, kun lavet i 194 eksemplarer (har selv nr 128)) 5) Hvad er den mest elskede CD du har i din samling? tja...
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pr. d.d. 497 cd'er (har i min egen tråd skrevet ca. 600 stk. men nu har jeg talt efter) plus de 80 HF reference cd'er. Der er købt mange det sidste års tid, vel ca. 12-15 stk om måneden hovedsalig inspireret af diverse tråde her på h4a
Skiverne, eller ihverfald dem der plads til opbevares i 4 stk Montana 6164 moduler

De er ganske praktiske men også urimeligt dyre - knap 4k stykket - hvilket ikke er sagen når man er løbet tør for plads
Jeg startede med at købe cd'er under en rejse til Argentina i 1992 hvor jeg hørte Ottmar Liebert og derefter købte cd'en "Borasca"

Jeg blev derfor nød til at investere i en afspiller da jeg kom hjem. Det er btw den Sony der stadig spiller på kontoret
Den mest sjældne cd i samlingen må være "Hans Theesink - Bridges" da hr. Theesink har været så venlig at signere den Ellers er der nogle MoFi, Audioquest og XRCD som måske er sjældne men ihvertfald dyre
Min gennem tiderne favorit cd må siges at være "Van Morrison - A night in San Fransisco" Det er nok den der har snurret allerflest gange på husalteret.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|