| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
TNT kan også ødelægge alt
hvor er det trist at pakke sådan noget ud
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
transport firmaer ansætter ikke altid de skarpeste !
hvad vi ikke har haft af pis, med UPS, FedEX, DHL osv osv. man tror det er løgn.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
transport firmaer ansætter ikke altid de skarpeste !
hvad vi ikke har haft af pis, med UPS, FedEX, DHL osv osv. man tror det er løgn.
|
|
|
Ja det er vildt
Indfor 1år er det blevet til Tact CD AMP
Det værste er sgu man betaler mega meget i fragt
For at sige det lige ud de er nogle .... , den sidste TNT bil der var her glemmer jeg aldrig , alt var bare smidt ind og flere helt små pakker var næsten helt flade .
Man får næsten lyst til at jaaa , de har ikke respekt for de ting de køre med .
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi har en gang fået svaret, vedr. noget der ikke kom frem:
"det lyder underligt, jeg har ellers stillet det frem" DU HAR STILLET DET FREM
hvad fanden er det for en logistik -så hvis telefondamen ikke stiller det frem, kommer det ikke ud -man må da håbe hun ikke bliver syg.
og hvordan de kan være så ringe til at estimere hvornår de kommer.... inden 1700. hurra, selv TDC er mere præcise, det er da som regl før eller efter 1200.
kører de ikke efter en rute, eller går charføren ud og kikker på den næste i stablen for at se hvor han nu skal kører hend.
jeg fatter dem ikke.
når ja, også en smadret reciver. trafoen var revet ud af chassiet, print knækket osv.... ingen forsikring. den var ikke pakket ordentligt ind den var smidt eller tabt fra flere meters højde. om den så havde været pakket ind i 100m bobbel plast var den ødelagt.
ØV
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu man skælder transportfirmaerne ud, så må man ikke glemme at der også rundt omkring er lige så mange klovne der ikke kan finde ud af, at embalere varen ordentlig. Tit når jeg modtager noget tænker jeg da, "det er et held der ik er sket noget". Jeg forstår ikke hvad "fyld" i kasser har gjort dem. Det er så nemt og billigt, men sjælendt og se i brug - luftpuder, flamingo stykker etc.
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er bare træls sådan noget... men det er vel pga den verden vi lever i alt ska gå så stærkt som muligt om det så blir kastet med er ligemeget bare det kommer frem 
har flere gange oplevet med pc'er hvor kunden ringede da han modtog pakken at det raslet fra hans maskine.. og det var luftpost til sverige og sendt som forsigtig det er ik billigt.. plus en 21" skærm som var knækket i printet ved samtlige skruer, den virkede ved afsendelse...
har enda oplevet at sende 2 grafikkort ud hvor der sjovt nok manglede 2 omformer i da den kom frem..
vil ik nævne navne *host* pakketrans *host*
så ja pakkefirmaer gør det super godt..
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så bittert sådan noget! Især når man ved at det ikke kræver meget af pakkefirmaerne at behandle det ordentligt. De fatter ikke hvor meget besvær det giver for alle parterne!
Jeg købte et sæt nye SA1750 som skulle sendes direkte fra fabrikken. Jeg nåede at få 3 sæt der var knust forskellige steder inden jeg modtog et sæt uden skrammer! Man kunne bare se på kasserne hver gang jeg fik et sæt at det var galt igen! Heldigvis for mig vidste fabrikken godt at det ofte var galt når de sendte dem. Men GLS havde selv været med ude på fabrikken for at se hvordan de blev pakket, og de havde godkendt den måde som værende sikker i fremtiden. Derfor dækkede GLS alt der gik i stykker da de jo selv godkendte pakke metoden. Så jeg havde 4 sæt stående herhjemme en overgang inden jeg fik pakkesedler på dem så de kunne komme retur!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
TNT kan også ødelægge alt
hvor er det trist at pakke sådan noget ud
 |
|
|
Hej René
Er det en Audia Amp. der har lidt en krank skæbne ?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
jensen skrev:
TNT kan også ødelægge alt hvor er det trist at pakke sådan noget ud  |
|
|
Hej René
Er det en Audia Amp. der har lidt en krank skæbne ? |
|
|
Ja og en CD afspiller .
Men heldigvis har jeg shippet gemmer DFDS , men de bruger TNT .
Sjovt da de skulle kommer med det igår og de ikke kom ringet jeg til TNT , de sagde du var ikke hjemme og vis har nok ringet 4 gange , ha jeg er hjemme og kan se hvem der ringer og ej de har ikke ringet .
TNT er fyldt med l**t .
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i den grad en bitter pille at sluge når man får leveret grejet på den måde, er der noget forsikring som dækker skaderne ?
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg troede at post dk havde patent på det med at sige at de havde været der og at der ik var nogen hjemme.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
chriller4 skrev:
|
Nu man skælder transportfirmaerne ud, så må man ikke glemme at der også rundt omkring er lige så mange klovne der ikke kan finde ud af, at embalere varen ordentlig. Tit når jeg modtager noget tænker jeg da, "det er et held der ik er sket noget". Jeg forstår ikke hvad "fyld" i kasser har gjort dem. Det er så nemt og billigt, men sjælendt og se i brug - luftpuder, flamingo stykker etc.
|
|
|
Jep giver dig til dels ret. Må dog sige at jeg slet ikke fatter hvor hårde de folk nogen gange kan være ved pakker. Af samme årsag kører jeg også helst land og rige rundt efter mine ting, hvis det ikke lige er kabler det drejer sig om. Det værste eksempel er med Post DK. En Thule Tuner fra KBH til Jylland, den var godt pakket ind med boble og det hele, den var samtidigt sendt som forsigtig post. Da den ankom var der slået et stykke af fronten på 1 x 1 cm, det er stort og når man sår tænker på at fronten er massiv alu. Ingen af knapperne virkede efter den behandling. Den blev sendt ind, fik straks at vide at det var min egen skyld da den ikke var sendt i orig embl., men blev siden hen stillet videre da jeg begyndte at stille spørgsmål til hvordan en pakke der var sendt som forsigtig post kan lide så stor overlast. Fik til sidst medhold, kun fordi det var forsigtig post. Dog erstatter de ikke tunerens værdi, men kun det den er handlet for, samt at de beholder den smadrede tuner(fair nok). Det beløb jeg havde givet brugt var jeg så dum at jeg havde oplyst dem om tidligere. Da jeg havde fået den billigt, endte det med at blive en dårlig forretning, samt en masse besvær. Så husk det hvis I står I en lignende situation...angiv tingens reelle værdi, hverken mere eller mindre.
Nå men det var en lang smøre, blot for at sige at jeg føler med dig Jensen, det er altid træls at modtage noget man har glædet sig til i en så dårlig forfatning. Miseren skyldes tit, men ikke altid, transportfolkenes lidt udetænksomme omgang med andre folks ting.
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i en kort periode arbejdet i et transport firma. Der var tit
store tunge pakker, der kun måtte vende en vej. Der var på kassen en
lille kugle i en labyrint, der, hvis pakken var blevet vendt forkert,
ville løbe fra den ene ende til den anden. Kuglerne lå næsten altid i
den forkerte ende, eller halvvejs. 
Det er som regel når de skal læsses i lastbilen at folk bare stiller
den sådan at den passer ind med de andre pakker så de danner en mur.
Hvis de ikke bliver stillet ordentligt, vælter de. Men folk sender
altså nogen gange de mærkeligste pakker, jeg har oplevet at der var en
spand l**t/gylle/diarré med i sendningen. Ja du læste rigtigt. Og der
var naturligvis gået hul på den  Det var sgu ulækkert.
Men det er rigtigt hvad wuffer siger, det er fordi det skal gå stærkt i
centralen, der kommer x antal lastbiler der bare skal være læsset på x
antal timer. Men stadig burde de behandle pakkerne med nogen respekt.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør helt ondt i HIFI-hjertet at se sådan et billede __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Det er i den grad en bitter pille at sluge når man får leveret grejet på den måde, er der noget forsikring som dækker skaderne ? |
|
|
Ja et stk amp ikke tabt med tæt på .
De dækker nok ikke de henholder sig nok bare til jaa sådan en skal pakkes i en støbt jernkasse .
Men køre gør det da .
Det værste er ham der skulle have den nu kan han vente 6 uger mere , og denne kan blive min amp til center
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det muligt at opsøge den person der har fragtet pakken og så give ham en god gang "fragt" på den hårde måde...så kan han måske lære at være lidt mere forsigtig en anden gang!
For helvede man kan blive gal over at se sådan noget svineri der! 
Tror jeg ville gå fuldstændig amok hvis det var mig der var ude for sådan en situation der! Men det hjælper jo nok desværre ikke på noget  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
er det muligt at opsøge den person der har fragtet pakken og så give ham en god gang "fragt" på den hårde måde...så kan han måske lære at være lidt mere forsigtig en anden gang!
For helvede man kan blive gal over at se sådan noget svineri der! 
Tror jeg ville gå fuldstændig amok hvis det var mig der var ude for sådan en situation der! Men det hjælper jo nok desværre ikke på noget  |
|
|
Ja kunne være sjovt .
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men noge´n gange er man jo nødt til at sende med det ene eller andet selskab. Jeg er selv begyndt at tage rigelige billeder af de ting jeg sender og hvordan det er pakket.. Så har man da det som bevis.
|
| Til top |
|
| |