Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 20:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: NYT! Transformator 240v til 110v (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Da jeg står og overvejer at købe en cd afspiller hjem fra USA vil jeg gerne vide hvro man kan købe en sådan transformator henne... bedst og billigst naturligvis ;O)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvilken afspiller er det?

Hvis du kan finde noget data for den, så er det måske ikke helt utænkeligt at den godt kan klare 230v. også... især hvis det er en switchmode strømfosyning der sidder i den?

Og hvis det er et stor internationalt mærke og det er en "rigtig" strømforsyning der sidder i den, så er det nok heller ikke utænkelig at de har monteret en trafo med 2 110v. primær spoler, som kan kobles i serie, hvis den skal sælges på et marked, hvor man bruger 230v.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt hører sælger om han vil "smide" den ud til producenten så de kan skifte strømforsyningen.. tror du bliver træt af en trans i længden

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det bliver en Classe men jeg kan ikke sige noget om model nummeret endnu, nok en cdp 0.3 eller 0.5

Flere bud ønskes.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 03 August 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

De Classe som jeg har set har ikke swictmode i og de kan ikke stilles om mellem 110 og 230V. Det bedste er simpelthen at skifte transformeren som er i, hvis du skal have den bedste løsning. Dette kan forholdsvis simplet gøres på de modeller jeg har set, hvis man har lidt baggrundsviden om elektronik.

Jeg er dog ikke klar over om Classe ønsker at levere en 230V udgave til det nordamerikanske market. De er jo nok klar og at den bliver eksporteret så.

En transformer bliver du ked af i længden og en så god spille fortjener heller ikke sådan en efter min mening.

Jeg kan se at du går efter en af de ældre Classe. Hvad med de nye i deres Delta serie. Du kan se mit indlæg under andet vedr dette emne.

Jeg fortår godt at du gerne vil importere den selv fra nordamerika, tænker også meget selv på det vedr. den nye serie og de jo er halv pris overthere i forhold til klubben. Ærgerligt at B&W/klubben kører den prispolitik her i landet og  i vores nabolande.

Classe

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 August 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Jeg fortår godt at du gerne vil importere den selv fra nordamerika, tænker også meget selv på det vedr. den nye serie og de jo er halv pris overthere i forhold til klubben. Ærgerligt at B&W/klubben kører den prispolitik her i landet og  i vores nabolande.

Classe

[/QUOTE]

Ja men der skal også transport afgift moms på .

så der er helt ok tro jeg nok
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Hvor meget afgift er der på hifi i DK? 

Moms er 25% og transport/forsikring er ikke det dyreste så det eneste jeg ikke helt kender er hvis der skulle være en afgift på Hifi. Er der det og hvor meget. Er det importafgiften på 6% du tænker på?

Hvis man idag ser på de vejledende priser på Classe i NordAmerika så svarer de til det halve af hvad de sælges til herhjemme. Så for at få det regnestykke til at gå op med moms osv så skal afgiften i DK være ca 60% og det til lidt transport/forsikring også moms. Er der 60% afgift på hifi i DK? nej vel? eller er jeg bare ikke helt opdateret.

Classe

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg Takker for de forskellige inputs...  jeg vil dog stadig gerne vide hvor man kan købe en transformer....  ???

Vil tage kontakt til Classe, og undersøge om kman kan gøre noget ved strøm forsyningen.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 August 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jensen,

Hvor meget afgift er der på hifi i DK? 

Moms er 25% og transport/forsikring er ikke det dyreste så det eneste jeg ikke helt kender er hvis der skulle være en afgift på Hifi. Er der det og hvor meget. Er det importafgiften på 6% du tænker på?

Hvis man idag ser på de vejledende priser på Classe i NordAmerika så svarer de til det halve af hvad de sælges til herhjemme. Så for at få det regnestykke til at gå op med moms osv så skal afgiften i DK være ca 60% og det til lidt transport/forsikring også moms. Er der 60% afgift på hifi i DK? nej vel? eller er jeg bare ikke helt opdateret.

Classe

4,5% på forstærker og 9% på dvd cd maskiner , og den afgigt går op med 1% hver md endtil us og EUR er enig , eller jeg tro når den $ er oppe på EUR .

Lidt til transport ?

kan sige jeg skal af med 10000kr , men nu er $ jo lav så det er ok , men hvasåå når den går op

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

KNOXVILLE

Du kan købe en her http://www.aarhusradiolager.dk/ Eller aogså kan du søge på elektronik komponenter i Google og så kommer der mange forslag op til dig.

Jeg tror ikke du får held til at få Classe til at ændre den for dig, da Classe som jo bekendt bla er ejet af Gruppen bag B&W, Rotel osv. Og de er meget kendt for at styre prissætning i de enkelte lande meget hårdt, og det du er igang med er at omgå deres måde at drive forretning på. Men held og lykke med det.

JENSEN

De lave afgifter du skriver om retfærdiggør jo ikke den store prisforskel. Det det handler om som jeg ser det er marketing og prissætning i forskellige lande. Og det er jo også helt reelt, dog er det blevet noget sværere med Internettet, for ingen priser kan holdes hemmelige mere.  Dette gør så at en del ihærdige personer prøver at importere selv eller lignende. Plus at det jo også rammer firmaerne som Classe en smule synes jeg, for hvem har lyst til at betale 50K for noget hvor man kan tage flyveren til 3K til New York, købe det for 25K og så hjem igen betale moms og afgift og vupti er der sparet. Ok der er nok ikke mange som gør ovenstående, men bare tanken om at det er muligt fraholder da sikkert nogle for at give mere i DK pga en prissætningstrategi.

10000 i transport, det var en del. Du må have sendt en masse for det er absolut ikke de priser jeg plejer at betale fo enkelte enheder udner 100Kg stykket inkl forsikring. Eller også skulle det leveres med 5minutters varsel *GGG*

Classe

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har nu pænt skrevet til dem at det er fordi at jeg er flyttet (!) tilbage til Eu, og vil bede om deres råd. Jeg forventer IKKE at de laver den for mig, vil blot høre om det er muligt.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

SÅ KOM DER SVAR FRA CLASSE , SUPER SERVICE...

Hello Dennis,

All our units are built with multi voltage transformer, so changing operating voltage is only a matter of changing some Jumper settings. I have attached the diagrams to show you what to do.

Så det er tilsyneladende ikke noget problem, det er kun 2 ledninger der skal byttes om.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 August 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

fedt.. sa mangler du bare at finde ud af om den er Ce godkendt..hvis ikke kan du fa problemer med din forsikring hvis dit hus brender ned..den risiko har jeg dog valgt at tage

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Det var da en super positiv overraskelse for os kunder og ikke så god for klubben, da de jo nok mister noget salg.

Classe's produkter er CE mærkede så heller ingen problemer der.

Jeg har også kun oplevet god service fra dem når man spørg om et eller andet via mail. Det var der mange der kunne lære lidt af *S*

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ja, de er Ce mærkede.... og jeg mener også at det er en fin service, som de dog også har ry for.

De kunne jo have valgt at tage penge for en ændring, men nej, diagrammer og det hele uden beregning, det er sq fint.

mvh

Dennis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes