Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad er din "sound of music"? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2015 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Den tekniske side af hifi og lydreproduktion har massere af interessante aspekter, men bliver, for mig at se i hvertfald, kun "means to and end" da det i sidste instans, er hvad mit øre opfanger der er det vigtigeste.

Min egen erfaring er, at folk, generelt, ikke hører så forskelligt som man umiddelbart skulle tro.

Men da folk er forskellige, har vi hver især også forskellige tilgange til hifi og lydreproduktion. Oven i det er der selvfølgelig aspekter som økonomi og plads.

Oplægget til denne tråd er, hvilken tilgang/filosofi man har til lydreproduktion og hvilke overvejelser man har gjort sig, for at få den lyd man har fået. Hvilke ting lægger du vægt på i.f.t hvad du opfatter som god lyd.

Emner jeg godt kunne tænke mig at få belyst kunne være følgende:

• Valg af højttalere, der er selvfølgelig ting som pris, størrelse, princip og sæføli  WAF  m.m.
  • Er man til analog eller må nuller og et-taller gerne blande sig i lyden og i så fald hvor meget.
  • Aktiv vs. passiv.
  • Så få led i kæden som muligt.
  • Forstærkervalg, rør, transistor eller digital.
  • Kabler.
  • Kæpheste, aspekter der bare skal være på plads/være der i forbindelse med musikaflytning.
Fremtidige hifi-planer/opgraderinger kunne også nævnes.

Jeg ved godt det er en stor mundfuld, men jeg håber vi kan få nogle interessante synspunkter/diskussioner på banen.

Kom også gerne med billeder af herlighederne.

Mvh Sebastian.

Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Sendt: 09 April 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Tjo , ja i stuen er der surround og Hi-fi , bestående af en Denom X3000 og Creek Evolution 2 og Marantz 6000ose som drev .ProJect 1.3 Genie , Nad pp2 riaa.
Musical Fidelity VDAC II , med tilhørende VPSU II.Monitor Audio RX 6 Silver hele vejen rundt i 5.1 og XTZ sub 10.16.
I køkkenet er der Dali 18MKII , Sony X202ES , Musical Fidelity VDAC .AMC Av81Ht samt en Rotel RB 1070 og en tuner.

Så kommer vi til sove værelset , der bliver det sjovt .Rør grej på kvartbølge horn F3/Lyd Focus og ShengYa a80CS.
Denon 1460 som drev VDAC 90 samt VPSU og Dynavox TP 2 rør riaa ..Goldring GR 1 samt Goldring 1006 pickup .

Plus det løse som enten venter på at blive solgt.Dali Ikon 2 og Ikon 6 .Dali 2 . Dali 2a .

Alt er købt brugt og har ikke stået mig i ret mange basse øre.

Det tekniske går jeg ikke så meget op i , det skal spille musik .

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

schlager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007
Sendt: 09 April 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej madmax, nu har du jo flere anlæg at lege med, så selvom at de alle spiller musik, så gør de det på forskellig vis.
Hvad er dit favorit anlæg, hvilke forcer har det som de andre ikke har, det kunne jo være interessant, at få belyst.

Selv vil jeg tror at kvartbølgehornet med rørslæde, vil give meget musikalitet, mens monitor audio vil give mere smæk for skillingerne. Hvad er dine egne observationer?

Mvh

Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Sendt: 09 April 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt , rør og horn det er det bedste med mest nerve , spiller lige for tiden Led Zepperlin , en ny skive de har sendt ud .Der er en skive kun med rå optagelser uden redigering og alt hvad en teknikker kan komme på at lyd kosmetik.Der kan man rigtig høre dynamikken på horn og rør , den følelse har jeg ikke i stuen , med Monitor Audio.

Men igen så kan MA nogle helt andre ting , min kone kan lide dem , de spille faktisk ok .

Vi har hvert vort sove værelse , i mit er der hi-fi og i konens himmelseng og lavendel duft.

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes