Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der advares ofte - og sikkert med god grund- om ikke at overføre penge til en bankkonto hvis ejer man ikke kender.
Gælder den samme problematik hvis man overfører pengene til en bankkonto der tilhører et kendt firma?
Scenariet forekommer f.eks. hvis man ønsker at købe et dyrt hifi produkt over nettet, og kvier sig lidt ved blot at trykke på knappen "læg i kurv", og så betale med dankortet. Hvis man via mail korrespondance med forhandleren når frem til en gunstigere pris, ønskes beløbet sædvanligvis overført til forhandlerens konto. Det er jo på den måde ikke egentlig nethandel, og således ikke omfattet af samme regler?
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman....hvis det er et hæderligt/kendt firma du skriver om så tror jeg såmænd ikke du behøver at være så nervøs for det.....ang betale med dankort kan firmaet faktisk rette i prisen inden du køber den ...f.eks oprindlig pris 12...din pris 8 så retter forhandleren et øjeblik til prisen 8 og det er det du betaler med dankort bagefter retter forhandleren tilbage til de 12 igen og så er du fri for at tænke over det med reglerne ang nethandel...jo sådan har jeg gjort med en forhandler...
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handler ofte med tyske firmaer, der ikke har en betalings- eller kreditkortløsning. Jeg har aldrig oplevet problemer med en pengeoverførsel til en udenlandsk bankkonto, dvs., jeg er aldrig blevet snydt.
Men man skal selvfølgelig være helt og aldeles sikker på, at det er et seriøst firma, for du har absolut ingen brugerbeskyttelse.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent juridisk er det fuldstændig det samme, om du laver bankoverførsel til et firma eller en privatperson... når pengene har forladt din konto, er de "tabt".
Ved kreditkort-køb hæfter kortudbyderen for evt. svindel, og du er derfor sikret, at få pengene tilbage ved svindel.
PayPal er en 3. historie, for de hæfter (selvvalgt) også på samme måde, men kan nægte at refundere pengene. Så skal du til banken, hvis PayPal har fået pengene via et kreditkort.
|
Til top |
|
|
Arne s Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet mange gange i Tyskland og uk uden problemer .. akvarie og mc udstyr. Men en gang hvor jeg købte en pole tshirts i uk sendte forhandler mail om at varen var sendt, pakken kom aldrig så vi kontaktede forhandler som skrev at pakken var sendt.
Vi kontaktede Paypal som bad os vente i en halv time så ville de kontakte forhandler, da paypal skrev tilbage sagde de at vi fik pengene retur i løbet af 15min og det fik vi så ..
Forhandler kunne ikke bevise at varen var sendt da han ikke havde et tracking nr.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da også uden problemer handlet hifi i Tyskland flere gange uden problemer. Men det er jo rart at vide hvor man står rent juridisk. En dansk forhandler kunne også finde ud af kortvarigt at sænke prisen på hjemmesiden, så man kunne købe varen til den nye pris med sit dankort. Helt OK
Men hvis et firma har modtaget betaling, og ikke kan bevise at varen er sendt, må man vel kunne få en slags "opbakning" fra højere myndighed?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en del problemer på det sidste, men det er også kun Danske netbutikker, først trække de penge også venter man 4 uger så kommer der en forkert vare, så vil de ikke give penge tilbage før den forkerte vare er sendt tilbage også går der 2 uger før man får sine penge tilbage.
Et andet trækker penge og skrive vare vil blive afsendt fra vores fjernlager, så går der et par dage og der komme en mail hvori der står. vare en er ikke på lager.
Så nethandel i DK er slut, herfra.
Så dette logo er ikke noget værd
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Sikker-b etaling/Sikker-betaling-paa-internettet?tc=298630B4876A4FBD8 2ADF27F26346578
Fandt lige dette her....læste det, men der findes sikkeret meget mere hos forbruger.dk om emnet....
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting du ikke kan beskytte dig imod ved overførsel til firma, er hvis firmaet efterfølgende går konkurs inden din vare er afsendt, så må du stille dig
i rækken af kreditorer som skal dele resterne.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Men hvis et firma har modtaget betaling, og ikke kan bevise at varen er sendt, må man vel kunne få en slags "opbakning" fra højere myndighed? |
|
|
Kun hvis du har betalt med et kreditkort...
|
Til top |
|
|