Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: RadioBilen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2014 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er gammel og forældet, min bil var lav og med hård kobling, jeg havde knæ-smerter næsten konstant. Så før det blev kronisk, købte jeg en ny høj en, med hydrautisk kobling, og med usb-stik.
Jeg kan godt lide, at høre min "egen" musik på langtur. Så jeg placerede en usb-nøgle i et stik i handskerummet. Tændte for bilradioen. Det lød lidt bedre, end i den gamle, men hifi er det ikke. Efter at have skruet et trin ned for bassen, og to trin op for diskanten, var klang-balancen ok. 0 stereo-virkning.
Glad og tilfreds kørte jeg en tur. Ved et uheld kom jeg til at trykke på en knap på rattet. Musikken forsvandt og en sexet dame, begyndte at sige noget på engelsk, noget med phone og adress-book, jeg ville ikke tale i telefon, jeg ville høre musik, men så hørte jeg, at hun sagde play, så jeg sagde så også play, så måtte musikken komme igen, men nej, hun blev ved med at snakke, artist, genre og noget andet. Jeg svarede artist. Hun sagde what artist, eller sådan noget. Det kørte rundt inde i hovedet på mig, EVA MASSEN sagde jeg. Så kom der musik, hun sang "Tryk på knappen Kurt". Jeg hedder nu ikke Kurt, og jeg ved ikke hvad det var for en knap. Men jeg følte mig ung igen, som i gamle dage, med vennerne på Bakken. Så jeg trykkede på speederen, og suste omkring næste hjørne..............
Hvis nu bare, det var den rigtige Eva Madsen, der sad ved siden af, og vi kørte rundt og rundt og rundt..........

Er det her noget, alle biler kan, og hvorfor kan jeg ikke det, hjemme i stuen?
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2014 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Jeg lider af køresyge, så jeg håber da bestemt ikke, at det er noget alle biler kan, for så kommer jeg nok til at kaste op

PS. Jeg lider ikke af køresyge, men måtte lige vinkle historien lidt. Elektronikken i en bil tegner sig vist i gennemsnit for ca. 70 pct. af bilens pris. Og
set i det perspektiv kan mangelen på brugervenlighed og mangelen på mulighed for selv at kontrollere al elektronikken til tider virke ganske
skræmmende. Bilelektronik lever ofte sit eget uforudsigelige liv - måske er det blot bilproducenternes svar på at forsøge at skabe biler med sjæl
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2014 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Åh jo, jeg har også sådan en dame i min bil.

Efterhånden udtaler jeg alle mine venners navne med engelsk accent, for det er den måde damen vil ha det på, når jeg skal ringe. Egentlig er det
omsonst, for hun ringer næsten altid til Lasse, uanset hvad jeg siger ....

Bortset fra det, så kunne man nok have imponeret en og anden CD-changer-ejer i 80'erne med sin USB-stick med 1000 albums på (om man ellers havde
orket at overfore de 1000 albums)

I øvrigt er det tankevækkende at nutidens bilkøbere tilsyneladende går mere op i elektroniske gadgets, og mulighed for at personificere deres bil med
diverse plastik paneler i forskellige farver - end i bilens grundlæggende kvalitet.

Nå, men jeg er også ved at nærme mig alderen, hvor man skal blive reaktionær ...
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2014 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Vi må lave en klub for reaktionære mænd (og kvinder), der vil have analoge viserinstrumenter tilbage i bilerne
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Vi må lave en klub for reaktionære mænd (og kvinder), der vil have analoge viserinstrumenter tilbage i bilerne

... Og instrumenterne tilbage foran ham der kører !
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 September 2014 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Ja - det er jo ikke godt at kaste op i skødet på Eva Madsen.

Vel det er også en gadget, men det giver også stor trafik-sikkerhed, udelukkende at betjene med stemmen, og ikke at skulle bruge hænder eller øjne.

Når først disse elektroniske dimser er udviklet, koster det ekstremt lidt at implementere.

Rigtig mange af dem, øger sikkerheden: Regnsensor, auto lys, dæktryk-overvågning, auto-klima, mv.

Man kom et stykke hen ad vejen med knap-betjening på rattet af autoradioen, men man er stadig nødt til at kigge ned på autoradioens display for at vide hvad der foregår. Med stemmestyring, kan du hele tiden have øjnene på vejen.
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes