| Forfatter |
|
vandmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Finn V Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nettet vil ikke ændre/forbedre lyden, den vil vandre lige igennem, men du kunne fylde kassen op med skum evt. fra en madras, eller rockwol, og så sætte net på til sidst for at pynte, skummet vil opsuge eller absorbere de bas toner der ellers ville blive forstærket i kassen.
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.
Jeg har 5cm fri plads i bunden af højtaleren,
Jeg har 6cm fri plads i hver side af højtaleren
Jeg har 5cm fri plads i hver side i højden af højtaleren
men skal jeg så skærer det skum så det passer hele vejen rundt, og helt tæt til min højtaler, eller skal der være lidt luft imellem skum og højtalere,
synes du jeg skal sætte spikes på hver hjørne, eller skal den bare ligge oven på det skum.
jeg har også en bas udgang bag på højtaleren, hvad skal jeg gøre der, tænker på at den skal jo nok ikke dækkes til med det skum.
__________________ jesper
|
| Til top |
|
| |
Finn V Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det er ikke godt med basport bagud og så ligge den i en kasse, men du kan nok ikke bruge den med skummet, så vil du nok miste noget bas, hvis du er lidt kreativ så flytter du porten om på fronten, ellers vil du få en noget buldrende og upræcis bas, da kassen vil forstærke den, &n bsp; du kan stille højtaleren på spikes eller 4 små stykker gummi, prøv at lytte hvad der er bedst
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I første omgang skal basporten blot have plads til at 'ånde'. Der skal være plads til, at portens output kan slippe forbi reolen og/eller højtalerboksen, ellers virker den ikke korrekt. Du vil måske opdage, at basniveauet bliver for heftigt p.g.a. den tætte placering på bagvæggen, så kan du godt 'hæmme' porten med en uldsok, om nødvendigt.
Spikes virker bedst på et tungt og stabilt underlag, f.eks. et betongulv. Til en reolplacering ville jeg anbefale en form for fjedrende fødder, der afkobler, ikke tilkobler, højtaleren.
Sørg for at placere højtaleren så langt fremme i reolen som muligt, for at hæmme reflektioner mest muligt - lidt diffraktionshæmmende skum omkring kanten af hylden ville nok ikke være af vejen.
Hvis du vil bruge det omtalte net, bør du nok ikke have frontstoffet på selve højtaleren - så skal diskanten spille gennem to lag, det er lidt synd.
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|