| Forfatter |
|
Keltern Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei! Er det noen som kan komme med specs til Dali 606 driverne?  Dali support svarer ikke..
__________________ Keltern
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keltern skrev:
Hei!
Er det noen som kan komme med specs til Dali 606 driverne? 
Dali support svarer ikke.. 
|
|
|
Det er enheder specielt lavet til Dali, så de vil nok ikke ud med thiele/small parametrene. Men, en del seriøse hjemmebyggere har grej der kan måle parametrene. Mon ikke de vil hjælpe for en god flaske vin
|
| Til top |
|
| |
Keltern Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er laget for Dali. Og jeg har ett sett med drivere som jeg vil bruke til et lite selvbygg! :)
De må da kunne oppgi data på drivere, når man er i besittelse av et dali-produkt??
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keltern skrev:
Ja, de er laget for Dali. Og jeg har ett sett med drivere som jeg vil bruke til et lite selvbygg! :)
De må da kunne oppgi data på drivere, når man er i besittelse av et dali-produkt??
|
|
|
Du får jo heller ikke opskriften når du har spist på restarant. Blot fordi man ejer et produkt, har man da ikke ret til at få info som må betragtes som insiderviden.
|
| Til top |
|
| |
Keltern Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omg! Det er latterlig i mine øyne i alle fall..
De taper da ingenting på å oppgi specs på disse driverne! De har jo ikke blitt produsert på mange år!
Man skulle også tro at det var bedre om driverne ble brukt på nytt, enn at de ble kastet?!?
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Keltern skrev:
|
|
|
Du får jo heller ikke opskriften når du har spist på restarant. Blot fordi man ejer et produkt, har man da ikke ret til at få info som må betragtes som insiderviden.
|
|
|
Sikke noget pjat, prøv at overføre den indstilling til din bil eller andet varigt forbrugsgode.
Hvis det er Vifa enheder så står der sikkert et typenummer på en mærkat anbragt på magneten
|
| Til top |
|
| |
Keltern Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskant: D26TG-47-06
06 Ohm - 703
Bass/mellomtone: TC18BG08-12
12 Ohm - 707
Kanskje noen kan være behjelpelige og finne ut noe med disse tallene? :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Kjeldsen skrev:
Keltern skrev:
|
|
|
|
|
|
Sikke noget pjat, prøv at overføre den indstilling til din bil eller andet varigt forbrugsgode.
Hvis det er Vifa enheder så står der sikkert et typenummer på en mærkat anbragt på magneten
|
|
|
Det er jo netop det, at man kan ikke sige noget som helst om data på baggrund af typenummeret. Enheden er en specialenhed lavet til Dali, med deres egne specifikationer. Jeg har ikke noget med Dali at gøre, men jeg kan godt forstå de ikke servicerer den slags henvendelser. Jeg tror næppe Fiat vil svare mig omkring specifikke detaljer på en 20 år gammel bil.
Det koster altså ikke mange basøre at få målt enheder igennem. Jeg mener at have hørt noget med 100 kr. her på sitet.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:
Kjeldsen skrev:
Keltern skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er jo netop det, at man kan ikke sige noget som helst om data på baggrund af typenummeret. Enheden er en specialenhed lavet til Dali, med deres egne specifikationer. Jeg har ikke noget med Dali at gøre, men jeg kan godt forstå de ikke servicerer den slags henvendelser. Jeg tror næppe Fiat vil svare mig omkring specifikke detaljer på en 20 år gammel bil.
Det koster altså ikke mange basøre at få målt enheder igennem. Jeg mener at have hørt noget med 100 kr. her på sitet.
|
|
|
Mange såkaldte "specialfremstillede" enheder optræder ofte i samlingen af datablade (fylder et par ringbind) fra Vifa. De er yders sjælden mere specielle end at de er samlet af stumper "fra hylden"
Du tager fejl af den "professionelle" del af bilbranchen, de har en helt anden indstilling til omverdenen og deres "udgåede modeller" end "hifi branchen"
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keltern skrev:
Diskant: D26TG-47-06
06 Ohm - 703
Bass/mellomtone: TC18BG08-12
12 Ohm - 707
Kanskje noen kan være behjelpelige og finne ut noe med disse tallene? :)
|
|
|
D26TG diskanterne er enten med eller uden bagkammer men eller meget ens, du kan simpelthen bytte rundt på membraner og forplader. Nominelt er der tale om 6 ohms enheder
DC modstanden er 4.6 ohm, membrandiameter 26mm Følsomheden er ca. 91dB. Hvis den er med bagkammer er Fo ca.850Hz, uden bagkammer ca. 1200Hz
Mit arkiv er for gammelt til at rumme TC18 enhederne men dine er med 12 ohms svingspoler, DC modstanden er sikker lige under 10 ohm så de 2 stk. i parallel svarer til diskanten.
Under alle omstændigheder er du nødt til at have adgang til noget måleudstyr hvis du forventer et fornuftigt resultat af anstrengelserne
|
| Til top |
|
| |