Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: UTH1212 højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Heysa allesammen
Efter at ha' bygget en subwoofer med stor succes, har jeg fået blod på tanden og vil gerne kaste mig ud i at bygge en 2vejs kompakt HT med 1 diskant og 2 mellemtone/bas enheder.
En rigtig ht er dog noget mere kompliseret end en subwoofer.

Edit
Projektet er lavet helt om.
Nu bygger jeg et sæt Ht'er magen til disse http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20330&P N=1

da jeg senere ville ha lavet bundkasser af samme type til de små ht'er kunne jeg lige så godt bygge det som en HT når der allerede er nogen som har designet en god højttaler (tak til syncroniq)

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt at det ikke er det du spørger om, hvorfor ikke bare købe kittet gennem frequence?

Med hensyn til materiale, så prøv at gå ind på bibliotek.dk, så kan du bestille bøger hjem til dit lokale bibliotek. Jeg har selv haft bestilt en del materiale hjem, for  for at lære lidt om samme emne. Så ja der findes rigeligt med materiale.

Evt. lidt hyggelæsning: (her startede jeg selv ud)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15266&K W=
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52834&P N=2

Hvis du vil være god selvbygger skal du jo starte et sted, og det er at have en god højtaler som reference

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hey,

Som førstegangskøber ville jeg aldrig købe i udlandet eller webbutikker. Jeg forstår simpelhen ikke hvordan man tør. Du bor på sjælland, hvorfor så ikke gå ned i DanskAudioTeknik og se på nogle enheder, hør nogle af dem og få en god snak med dem i butikken der lever af at lave højttalere? Hvis du så senere løber ind i problemmer, vil du kunne gå ned i butikken og få hjælp. Er det noget galt med enhederne vil du meget nemmere kunne få dem byttet osv.

Som førstegangskøber bør din prioritet ikke være at spare penge, men at få den hjælp du har brug for, for at få et godt resultat. DanskAudioTeknik har også måleudstyr så vidt jeg ved, som du måske med held kan få et par målinger på.

Ellers skal du som musicus siger, købe dit et kit man ved virker, et sted du kan kommet til at høre det inden du køber.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Nu ved jeg godt at det ikke er det du spørger om, hvorfor ikke bare købe kittet gennem frequence?

Med hensyn til materiale, så prøv at gå ind på bibliotek.dk, så kan du bestille bøger hjem til dit lokale bibliotek. Jeg har selv haft bestilt en del materiale hjem, for  for at lære lidt om samme emne. Så ja der findes rigeligt med materiale.

Evt. lidt hyggelæsning: (her startede jeg selv ud)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15266&K W=

har allerede læst det forums indlæg og har prøvet at få fadt i bøgerne. men den lokale bøghandel kunne ikke få dem hjem og på Saxo.dk kan jeg heller ikke finde dem.

jeg har også overvejet at købe en kit. men så skulle det være VP6-XT og tror også det bliver det endelige valg hvis der ikke er nogen som har lavet en ligende HT, som jeg kan "stjæle" et delefilter fra, da jeg jo ikke har udstyret til at tweake delefilteret

Ville være meget glad for hvis nogen havde delefilter tegningerene til et sæt VP6-xt ligende

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52834&P N=2

Hvis du vil være god selvbygger skal du jo starte et sted, og det er at have en god højtaler som reference

Jeg har også været inde på Troelsgravesen hjemmeside, han har nogle virkelig imponerende ht'er især poor man strad. Men der er ikke nogle kompakt ht'er som passer til mig. 
dette kit bruger de samme enheder  http://www.troelsgravesen.dk/HDS134_DX.htm, men med bas enhed mindre og jeg er 99% sikker på der kommer til at mangle bas i forhold til min smag og man kan jo ikke bare tilføje den, ville ellers ha været rart

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Som førstegangskøber ville jeg aldrig købe i udlandet eller webbutikker. Jeg forstår simpelhen ikke hvordan man tør. Du bor på sjælland, hvorfor så ikke gå ned i DanskAudioTeknik og se på nogle enheder, hør nogle af dem og få en god snak med dem i butikken der lever af at lave højttalere? Hvis du så senere løber ind i problemmer, vil du kunne gå ned i butikken og få hjælp. Er det noget galt med enhederne vil du meget nemmere kunne få dem byttet osv.

Som førstegangskøber bør din prioritet ikke være at spare penge, men at få den hjælp du har brug for, for at få et godt resultat. DanskAudioTeknik har også måleudstyr så vidt jeg ved, som du måske med held kan få et par målinger på.

Ellers skal du som musicus siger, købe dit et kit man ved virker, et sted du kan kommet til at høre det inden du køber.

Jeg har luftet ideen med DAT. men så skulle det være til et stører projekt, når jeg får plads til det.
det var kun hvis nogen havde lavet en ligende konstution, at jeg ville kaste mig over det.

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Er selv i gang med næsten sammen enheder som dig, du kan prøve og kigge link
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

takker for linket  men min rigtige tanke var at bygge de små ht'er og så senere lave bundkasser til dem med peerless sls 12 enheder.

Men har set en anden gammel tråd herinde med 2x sls 12, 2x sds 164 og en vifa dx25 og faktisk er den designet af syncroniq og er blevet så intereseret at jeg har valgt at prøve at få fadt på det sæt istedet. link til tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20330&P N=1&TPN=1 
i tråden står der at man kan se hans konstruktion på www.softica.dk men man bliver bare derigeret over til www.speakerbuilder.dk, hvor der ikke er nogen konstruktionstegningere.

Syncroniq hvad er spl'en på de ht'er?

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hey,

Softica er blevet erstattet med speakerbuilder da jeg mener navnet er mere passende, samt jeg har lavet et nyt cms system at køre sitet på.

På speakerbuilder kommer kun kits jeg må vise. UTH serien samt vifa kits'ne var lavet da jeg arbejdede i Q-Sound og tilhører derfor faktisk q-sound. Derfor er de ikke på speakerbuilder. Men send mig en mail, så får du tegningen.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det er også mig du skriver sammen med i det andet forum, så skal vi holdes os til de ene
havde nemlig ikke regnet med at du ville svarer på det andet. men jeg sender lige en mail. så jeg kan gå i gang med beregningerne af kabinettet. Regner ikke med at bruge "dit" kabinet, men konstruerer et magen til audiovector 4

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hey,

Disse her ?

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ja. bare stører, for de basser skal jo ha et ret stor kabinet.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hey,

Ja Det må man sige de skal :)

Men sig til hvis du går igang og skal have lavet filter. Så finder vi ud af noget.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Ja Det må man sige de skal :)

Men sig til hvis du går igang og skal have lavet filter. Så finder vi ud af noget.

ja skal jeg gører, venter somsagt bare på at få solgt min andre ht'er, skulle gerne ske i weekenden.

Det lyder altså bare lækkert

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes