| Forfatter |
|
niberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Min nuværende sub er desværre blevet for stor efter ommøblering af stuen. Eneste mulighed er 2 mindre kabinetter, der kan gemmes i bunden af bogreolerne. Men det stiller store krav til konstruktionen. Forpladerne får målene 23x52cm så der er kun plads til enten 1x8" eller 2x6,5" i hvert kabinet. Den invendige volumen på kabinetterne kan maksimalt være 25 liter.
Jeg har kigget lidt på nettet efter enheder, der kan præstere fornuftigt (dybt og rimeligt niveau) under disse betingelser, men har ikke rigtig fundet noget. Effekt og elektronisk kompensation nedefter er ikke noget problem, men hvilken enhed skal jeg bruge? Jeg forestiller mig noget der kan tåle høj effekt og har lang slaglængde, men det findes næsten kun indefor bilstereo i disse størrelser (6,5" eller 8"), f.eks. Monacors Raptor enheder.
Nogle gode forslag?
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Syncronic:
Jeg har også kigget lidt på disse SLS enheder, og selv om de ser spændende ud (især den lille 6,5" er fræk), kender jeg ingen der har konkrete erfaringer med dem. Men normalt holder Peerless specifikationerne, så måske er det et godt bud.
Hej Migo:
Ahh, jeg mener at kunne huske en annonce fra High Fidelity med nogle af disse enheder. Ud fra data skulle de give 105 db ved 128W, hvilket er mere end respektabelt med den resonansfrekvens. Men har du kokrete erfaringer som understøtter dette?
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige god for Peerless 8" SLS, dem har jeg virkelig gode erfaringer med..
En robust enhed som tåler de tæsk der skal til, absolut en værdig kandidat.
Ellers er et par gode bil-subs heller ikke af vejen, de gør et ligeså godt arbejde derhjemme som i bilen :-)
Hilsen Johnny JJAZ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På papiret virker den her visaton tiltalende
25 liter, lukket, -3db/45hz, -6db/35
40 liter, port 50x12, -3db/30hz, -6db/25hz
http://www.visaton.de/de/high_end/tiefton/tiw200xs_8.html
Peerless sls 8" i 25 liter lukket giver dog næsten samme resultat, med -3/-6db knap 5hz højere - dog retfærdigvis skal det siges at sls 8" kompencerer med bedre følsomhed/niveau
Dog skal det siges at med EQ er visaton 8" måske at foretrække pga. bedre slaglængde og lavere egenresonans
I øvrigt hvad med at montere en akustisk ventil
Mit umiddelbare gæt er at Visaton er en bedre "musiksub", hvorimod sls er mere til at få "bank"
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scanspeak har en sub-enhed, der i en 25 liter lukket boks kommer tæt på 30Hz. Den er selvfølgeligt effektkrævende, og osse relativt dyr. Den kan findes på Tymphanys hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |