Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom i tanke om jeg havde en Rotel RCD-965BX stående i min kælder, ikke bare en alm version men en Limited Edition Discrete
som bare står og samler støv
Fandt noget billigt 4sound kabel jeg havde og tilsluttede den min marantz PM6005, den spiller bare trods det den har stået og
samlet støv i original kassen i min kælder i mindst 5 år
Min den har bare nogen knapper der sidder,sad løst, track forward knappen er faldet af og open/close knappen sidder
løst (der er ingen open/close knap på fjerenbetjeningen)
Kan man få en ny/brugt front med knapper der virker 100%
så den kan komme til live igen eller skal jeg købe en hel cdafspiller?
Ved ikke hvor god dacen er i min forstærker samlignet med den i min rotel cdafspiller,
men det er en samme som i en Marantz CD6005 som igen (i går) for 3 gang i træk er valg til årets cdafspiller
i klassen op til 500£ (fra 200-500£) af whathifi, så helt tosset vil den nok ikke være at opgradere rotellen med,
den er trods alt 22 år gammel og discrete opgraderingen måske 1-2 år nyere
|
Til top |
|
|
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor godt tror du selv en 22 år gammel CD afspiller spiller ?
Personligt tror jeg både at der er sket meget med digitallyden på 22 år og så tror jeg også der er lidt dele i sådan en gammel maskine der ikke helt
lever op til dagens billigste maskiner
Måske findes der en magen til, til salg på nettet du kan tage knapperne fra, den kan ikke koste mere end en 50´er
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stik imod Gaffarapes mening, mener jeg, at det ikke er en elt ringe CD-afspiller. Selv efter nutidig standard. Det er en "næsten" ren Philipsmaskine. CDM4/19 svingarmslasermekanisme, dr langt overgår det meste af det skrammel, der bli´r produceret i dag. Dac er generationen senere end TDA 1541, nemlig SAA7323GP. Der findes bedrelydende afspillere, men der findes ufattelig mange, der halter langt bagefter, både hvad angår soliditet og lydkvalitet __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager, der skulle selvfølgelig stå "Gaffatapes". Det var ikke ment som en fornærmelse, nok mere skumring i stuen, og de to taster sidder lige ved siden af hinanden. Sorry !!
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffarape
Ja det var måske en overdrivelse jeg skrev men jeg vil mene at man billigt kan finde en ligeså god CD afspiller som den der har stået stille så længe.
Ville være ærgerligt at købe front, knapper mangler i det hele taget og den så lever i en måned
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
leve i en månede,har aldrig haft problemer med den ikke virker.
Kunne du gaffatape evt komme med et billigt bud (skal selvfølgelig være i god
stand) som levere bedre lyd?
Har kigget på dba og gul&gratis, der var ikke nogen jeg kunne bruge,ofre f.eks
500kr vil jeg ikke selv om det er en le discrete version, men er unægteligt en billig
måde at afspille cder på med en lidt anderledes lyd selv om både tidal hifi og en
cdafspiller afpiller ukomprimeret musik og hos mig en mere stabil måde at høre
musik på da tidal hifi ikke altid køre 100% stabilt,jævnt
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffatape skrev:
Hvor godt tror du selv en 22 år gammel CD afspiller spiller ?
Personligt tror jeg både at der er sket meget med digitallyden på 22 år og så tror jeg også der er lidt dele i sådan en gammel maskine der ikke helt
lever op til dagens billigste maskiner
Måske findes der en magen til, til salg på nettet du kan tage knapperne fra, den kan ikke koste mere end en 50´er |
|
|
Jeg tror snarere, at jo ældre cd-maskine man kan fremskaffe jo højere byggekvalitet vil der være tale om!
Det er næsten ingen grænser for hvor sølle mekanikken kan være i vore dage, med enkelte undtagelser. Det er sandsynligvis ikke umuligt at finde en
"high end" (bemærk anførelsestegnene) cd-maskine med en drivværk til en 50'er i indkøbspris. Og det er ikke i hverken Dollars eller Pund..... 😉
mvh.
Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
leve i en månede,har aldrig haft problemer med den ikke virker.
Kunne du gaffatape evt komme med et billigt bud (skal selvfølgelig være i god
stand) som levere bedre lyd?
Har kigget på dba og gul&gratis, der var ikke nogen jeg kunne bruge,ofre f.eks
500kr vil jeg ikke selv om det er en le discrete version, men er unægteligt en billig
måde at afspille cder på med en lidt anderledes lyd selv om både tidal hifi og en
cdafspiller afpiller ukomprimeret musik og hos mig en mere stabil måde at høre
musik på da tidal hifi ikke altid køre 100% stabilt,jævnt |
|
|
Du skal selvfølgelig lave den når du nu har lyst
Det er slet ikke en dårlig maskine i den forstand men der er grænser for hvor lange sådan noget holder og den har jo lidt alder.
Kan du få den fixet for småpenge, så har du jo en ren high end maskine i følge Nilau
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har så også som nævnt mulighed for at opgradere (eller nedgradere) lyden via den dac
som sidder i min forstærker (coaxial) der som nævnt er den samme som i en marantz cd6005
som er en cdafspiller med til prisen rigtig god lyd.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten en magen til, det er ikke en limited edition... Men man kan ikke få alt for et par hundrede eller 3... Spiller ganske fint
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har to ældre cd maskiner...denon dcd 3300 og en pioneer PD 95, ja også en sony scd 777es.... og de står dælme ikke tilbage for meget af det man køber idag....såååå derfor er de her endnu  velkommen
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt en billig
Rotel
Min vil ikke afspille musik vis coaxial udgangen, min forstærker står og blinker
som indikere i følge manualen at sample frekvensen er anderledes end det forstærkeren kan afspille
Ville være synd ikke at kunne bruge den dac der sidder i forstærkeren hvis den lyder bedst
selv om min rotel er en LE Discrete model og burde have god lyd (som jeg også synes den her)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Jeg har næsten en magen til, det er ikke en limited edition... Men man kan ikke få alt for et par hundrede eller 3... Spiller ganske
fint  |
|
|
Det gjorde man så kan du se
200,-
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
jeg har to ældre cd maskiner...denon dcd 3300 og en pioneer PD 95, ja også en sony scd 777es.... og de står dælme ikke
tilbage for meget af det man køber idag....såååå derfor er de her endnu velkommen
|
|
|
Alle dem du nævner er også i en helt anden klasse
Har selv haft en Denon DCD S1 men savner den ikke
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købe den rotel rcd 965bx til 200kr eller købe en anden model?
Vil gerne kunne bruge den optiske udgang hvis nu den dac i min forstæker har bedre lyd?
Hvis jeg vælger det bedste optiske og coaxiale kabel fra supra (hvis jeg køber en cd afspiller med begge udgange)
er det så ikke bare købe det kabel der er billigste når det er samme mærke og et digitalt kabel?
|
Til top |
|
|