Forfatter |
|
jbh1 Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har jo før fået god hjælp herinde så jeg kaster mig nu igen ud i et lille projekt. I min CD-afspiller sidder der et kineserrør som hedder: 6n2. I sin tid fortalte ham jeg købte den af at dette rør med fordel kunne udskiftes med et såkaldt Russerrør kaldet 6h2n, disse skulle være identiske men det russiske langt bedre.
Kan man bekræfte dette og hvis sandt hvor køber jeg så det nye russerrør ?
Evt. en der har et til salg ?
På forhånd tak.
hilsen Jens
(sidste hjælp var til en NIKKO 1415 som stadig kører)
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvis du kan finde et 6ax7 , det skulle kun erstatte det rør .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
•US: 6AX7 - European none = Chinese 6N2, 6H2N = Russian 6N2P-EB, 6N2 pi
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madmax, læs nu dit eget link ordentligt. Et Kinesisk 6N2 kan i følge dit eget link 2 erstattes af 6AX7 og Russisk 6N2P/6N2P-EV/6h2n som de staver det på Russisk. (6.3 volt glød mellem ben 4 og 5, ben 9 ikke benyttet eller som skærm mellem de 2 trioder). Det er altid rart, når folk checker deres bagland en ekstra gang, inden de gi´r råd til andre.  Trådstarter kan sende mig en PB. Har en kasse stående et eller andet sted af Russiske 6N2P-EV (long life). Der burde være et eller to til overs  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
•US: 6AX7 - European none = Chinese 6N2, 6H2N = Russian 6N2P-EB, 6N2 pi
|
|
|
Det fik jeg vist også skrevet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Madmax, læs nu dit eget link ordentligt. Et Kinesisk 6N2 kan i følge dit eget link 2 erstattes af 6AX7 og Russisk 6N2P/6N2P-EV/6h2n som de staver det på Russisk. (6.3 volt glød mellem ben 4 og 5, ben 9 ikke benyttet eller som skærm mellem de 2 trioder). Det er altid rart, når folk checker deres bagland en ekstra gang, inden de gi´r råd til andre. Trådstarter kan sende mig en PB. Har en kasse stående et eller andet sted af Russiske 6N2P-EV (long life). Der burde være et eller to til overs . |
|
|
Og du skal lade være med at rive hovedet af folk .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan her
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Sådan her |
|
|
To use 12ax7 instead of 6n2p you just need to "redirect" pin 9 to pin 4 or pin 5. On this photo the first from the left is a 12ax7 adapter.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Boydk skrev:
Madmax, læs nu dit eget link ordentligt. Et Kinesisk 6N2 kan i følge dit eget link 2 erstattes af 6AX7 og Russisk 6N2P/6N2P-EV/6h2n som de staver det på Russisk. (6.3 volt glød mellem ben 4 og 5, ben 9 ikke benyttet eller som skærm mellem de 2 trioder). Det er altid rart, når folk checker deres bagland en ekstra gang, inden de gi´r råd til andre. Trådstarter kan sende mig en PB. Har en kasse stående et eller andet sted af Russiske 6N2P-EV (long life). Der burde være et eller to til overs . |
|
|
Og du skal lade være med at rive hovedet af folk . |
|
|
Det gjorde jeg heller ikke (bevidst i hvert fald  . I dit indlæg skrev du: kan desværre kun ersatte af et 6n2 Og fortsatte med at soklen skulle revires, hvis man skulle bruge 12AX7. Hvad du ikke fortalte var, at trådstarter havdre ret i det, han havde hørt, nemlig at et Russisk 6h2n = 6N2P suser direkte ned i hullet/soklen uden nogen form for modifikationer, og det virker. Mente bare, at det var bedre, at fortælle ham det, når det nu var det, han spurgte om  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki alt på der rene , mente det bare godt , men kom vist til at skrive noget vrøvl fra starten .My bad
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se, du havde postet endnu et svar, før jeg fik postet mit første, deraf misforståelsen. (du skriver også så mange indlæg så hurtigt efter hinanden)  . Retteknap???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig rette knap
|
Til top |
|
|
jbh1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2015 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen hold da helt op hvor der kommer en god debat ud af mit spørgsmål. Vi kommer lidt omkring men som Boydk skriver så tolker jeg det som at hvis jeg kan finde et russerrør kaldet 6H2N så vil det virke.
Jeg fandt et her:
http://pyndtshop.dk/advanced_search_result.php?search_in_des cription=1&inc_subcat=1&keywords=6n2p&osCsid=e7f20ddfbacd976 012c63d595ba403a7&x=0&y=0
Kan alle nu tilslutte sig at hvis dette rør kommer i så spiller det hele og nu med bedre lydkvalitet ?
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 05 Februar 2015 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det vil spille.
Om det vil spille bedre ... det kan kun dine ører afgøre! Vi har jo ingen anelse om, hvad det skal spille sammen med, og hvad dit lydideal er
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må vi høre, hvordan det lød???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
jbh1 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke spillet så meget siden jeg hentede rør hos dig Boydk men lidt er det blevet til. Har hørt mest Kåre Norge på guitar og her er en tydelig forskel: Hans guitar lyder mere nu som en ægte naturlig lyd uden at jeg kan forklare præcist hvad det er. Det er som om man hører en der spiller guitar I stuen som I virkeligheden, og det er godt.
Har også hørt lidt I en anden boldgade med mere dynamik og smæk på drengen: Tina Turner. Her syntes jeg dog at der mangler noget. Det er somom at en stortromme bliver lidt mere rund/blød/behagelig i lyden. Her lyder kineserrøret bedre i mine ører. Kort fortalt: Der er mere rå "plastisitet lyd" og solidt spark I kineseren end I russerrøret. Men lyd er jo heldigvis en smagsag og de 2 rør har hver deres lyd det er jeg ikke mere I tvivl om
 Jeg havde ikke troet der kunne være så stor forskel på rør (lyd) men dejligt at blive klogere.
P.S. Set en Vincent forstærker til salg pt, hvor man selv kan vælge rørbestykning/typer, sælger beskriver også her at lyden ændres med andre typer rør .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige skiftet til russiske rør 6np2 og syntes også de er lidt mere runde i lyden.
Jeg har en rørhybrid Forstærker Shang Ya A-80CS , der sidder også et Tung-Sol 12xa7 samt 2 6np2 .Men de kineske rør har mere rum og bedre mellemtone .
Måske er det bare fordi de nye rør lige skal køres til .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2015 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|