| Forfatter |
|
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har anskaffet mig min første pladespiller, og er helt blank hvad angår indstillinger på sådan en.
det er en secondhand pladespiller, og jeg kan ikke få den til at spille ordenligt.
der er lyd i højttalerne, og jeg kan sagtens høre hvilken melodi der spiller, men den skratter meget og lyder bestemt ikke godt, kan dette ordnes med små indstillinger eller skal der en ny pick-up til.
jeg har kun mulighed for at indstille noget med "anti-skating" og så vægten på armen.
det er som sagt min første pladeafspiller, så er der nogle tommelfinger regler jeg skal vide eller andet må i meget gerne skrive.
håber i vil hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hvis det brummer, mangler du jord forbiendelse, ellers lydder det som en ny pick up, MEN nu har du sat den til en riaa forstærker eller i PHONO indgangen på din forstærker ?? Hvilken forstærker bruger du og hvilken pladespiller er det ?
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har sat den i phono indgangen på min Denon PMA-1055R, og jordforbindelsen er tilsluttet.
pladespilleren er en mitsubishi DP-12.
jeg kan godt høre musikken spille, men det skratter og er meget ujævn.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kunne det lyde som en ny pick up, en ortofon måske, til et par hunderes kroner ;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. et par hundrede kroner skulle nok være til at klare, selvom det måske ikke er den dyreste pladespiller jeg har fundet..:-)
men mange tak for hjælpen, nu ved jeg da hvor jeg skal starte.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det en MM pickup? Og kan din riaa skifte mellem MM og MC?
det skal passe sammen 
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
øh.. godt spørgsmål..:-)
det er som sagt min første afspiller, og jeg aner intet om det.
på pick-uppen står der 3D-47M
ved ikke om det kan bruges til noget.
jeg har kigget lidt på nettet efter en pick-up og kan se at der ved nogle af dem står at de passer til de fleste modeller, men hvad skal man være opmærksom på?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror din Denon både kan klare MM og MC. Jeg ved ikke om det er bagpå man skifter...
Hvis det er en MM pu - og det formoder jeg - skal Phonoindgangen også stå på MM.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er en udskiftningsnål til $26.95 hvis den skulle vise sig at være færdig...
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak.
og den kan uden problemer udskiftes?
skal den gamle bare hives af?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja! Men du skal nok ikke hive for hårdt! 
Men tjek nu lige først at det ikke er indstillingen på din denon, som står forkert!!!
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den passer til armen og dens stivhed, er der nok andre som har et bedre bud på. Men det er en MM!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dms2009 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er rigtig nok den på billedet.
så vil jeg da prøve det
|
| Til top |
|
| |