Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 06:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: nybegynder med pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

jeg har anskaffet mig min første pladespiller, og er helt blank hvad angår indstillinger på sådan en.

det er en secondhand pladespiller, og jeg kan ikke få den til at spille ordenligt.

der er lyd i højttalerne, og jeg kan sagtens høre hvilken melodi der spiller, men den skratter meget og lyder bestemt ikke godt, kan dette ordnes med små indstillinger eller skal der en ny pick-up til.

jeg har kun mulighed for at indstille noget med "anti-skating" og så vægten på armen.

det er som sagt min første pladeafspiller, så er der nogle tommelfinger regler jeg skal vide eller andet må i meget gerne skrive.

håber i vil hjælpe.

 

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hej, hvis det brummer, mangler du jord forbiendelse, ellers lydder det som en ny pick up, MEN nu har du sat den til en riaa forstærker eller i PHONO indgangen på din forstærker ??
Hvilken forstærker bruger du og hvilken pladespiller er det ?


__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

jeg har sat den i phono indgangen på min Denon PMA-1055R, og jordforbindelsen er tilsluttet.

pladespilleren er en mitsubishi DP-12.

jeg kan godt høre musikken spille, men det skratter og er meget ujævn.

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

så kunne det lyde som en ny pick up, en ortofon måske, til et par hunderes kroner ;-)

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

ok. et par hundrede kroner skulle nok være til at klare, selvom det måske ikke er den dyreste pladespiller jeg har fundet..:-)

men mange tak for hjælpen, nu ved jeg da hvor jeg skal starte.

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

er det en MM pickup? Og kan din riaa skifte mellem MM og MC?

det skal passe sammen

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

øh.. godt spørgsmål..:-)

det er som sagt min første afspiller, og jeg aner intet om det.

på pick-uppen står der 3D-47M

ved ikke om det kan bruges til noget.

jeg har kigget lidt på nettet efter en pick-up og kan se at der ved nogle af dem står at de passer til de fleste modeller, men hvad skal man være opmærksom på?

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror din Denon både kan klare MM og MC. Jeg ved ikke om det er bagpå man skifter...

Hvis det er en MM pu  - og det formoder jeg - skal Phonoindgangen også stå på MM.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

her er en udskiftningsnål til $26.95 hvis den skulle vise sig at være færdig...
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

ok, tak.

og den kan uden problemer udskiftes?

skal den gamle bare hives af?

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

ja! Men du skal nok ikke hive for hårdt!

Men tjek nu lige først at det ikke er indstillingen på din denon, som står forkert!!!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

på forstærkeren står der MM cartridge.

så det er bare det jeg skal gå ud fra.

men er det så muligt at erstatte den med fx denne http://www.dj-udstyr.dk/product.asp?product=1769 ?

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Om den passer til armen og dens stivhed, er der nok andre som har et bedre bud på. Men det er en MM!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

er det sådan en her vi taler om her ???

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=39005 3078343

vis det er kan den her stift god fungere fint med den

http://www.dj-udstyr.dk/product.asp?product=1769

Klik på billedet, for at se et større billede

har i tidernes morgen sat denne stift på nogle bilige gramofoner med et fint resultat

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
dms2009
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

ja, det er rigtig nok den på billedet.

så vil jeg da prøve det

Til top Vis dms2009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dms2009
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes