Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 02:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny riaa eller ny pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sansui SR-222 MKV pladespiller. Pick up'en er en Denon DL-110. Riaa'en er en NAD PP2. Jeg er i tvivl om jeg skal opgradere pladespilleren eller Riaa'en. Eller begge.

Jeg har kig på en brugt Linn Axis (med akito arm og adikt pick up), men er pludselig kommet i tvivl om hvorvidt det er den mest oplagte opgradering. Hvor meget bedre vil den være end min gamle Sansui? Og vil det give mere blot at anskaffe mig en seriøs riaa?

Jeg kunne også starte med pladespilleren og derefter sælge den gamle og købe en bedre riaa for pengene. Men jeg er i tvivl...

Er Linn Axis meget bedre end Sansui SR-222 MKV ???

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvis det er denne Sansui vi taler om har jeg aldrig hørt den,

http://www.sansui.us/images/MySansui/Group03/80768.jpg

men den ser da fornuftig ud og pick-up'en er fin hvis du renser den ind i mellem.

PP2 er en fornuftig Riaa men så er den heller ikke bedre.
Jeg vil umiddelbart tro at den er begrænsningen i dit set-up hvis pladespilleren stadig fungerer nogenlunde optimalt mekanisk,
Jeg synes ikke det giver mening at skiftepladespiller hvis du så kører videre med PP2eren.
 


__________________
hilsen Tonka
Til top Vis tonka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonka
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Ja, det er den på billedet! Den spiller sådan set fint, jeg kan ikke konstatere nogle fejl. Det jeg savner er generelt lidt mere "hul igennem" lydmæssigt. Vil en bedre riaa mon kunne give mig det?

Og ja, du har nok ret i at PP2'en skal udskiftes under alle omstændigheder. Hvordan renser du en pick up?

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Pas godt på den Sansui. Det er en fin spille http://www.vinylengine.com/library/sansui/sr-222.shtml

Den fortjener bestemt en bedre riaa end PP2. Den er lidt ulden i lyden, så det er nok derfor du oplever manglende hul igennem.

 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt en Creek OBH-18 med seperat OBH-2 strømforsyning. Så må vi se hvad der sker! Tak for svarene, det gjorde lige beslutningen lidt nemmere:-)
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Spiller med den ny Creek nu. Det er en fantastisk god opgradering til prisen, så lige nu er jeg en meget glad vinyl-lytter. Jeg fik præcis det, jeg var ude efter. Der er forsvundet meget "mudder" fra lyden, der er meget mere ren lyd og "hul igennem"!
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Godt at høre det var succes
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes