Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Problem med montering af Pick-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Har lidt bøvl med montering af min Ortofon Rondo blue på min Rega P3-24. Min arm er langt fra i vatter, tilter langt forover, selv med kontravægt helt tilbage. Har fået købt Regas spacer og prøvet at hæve armen 4mm uden held, stadig det samme. Hvad gør jeg galt?

Ville være lidt ked af at "overbelaste/ødelægge" min pickup, eller pladespiller for den sags skyld.

Eller skal man ikke tage det så tungt og bare indstille nåletryk og antiskating og få hørt nogle plader?

Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

har du stillet drejeknappen på nul når du udbalangcerer armen?

eller er pu'en for tung til kontralodet, din forklaring af problemet er lidt uklar.

spaceren skulle jo gerne kunne kompensere for den noget højere pu.

Du må prøve at forklare hvad dit problem er, om det fks er at du ikke kan opnå korrekt nåletryk.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Du kan bestemt ikke bare indstille nåletryk, his armen ikke kan udbalanceres

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Janop skrev:
Du kan bestemt ikke bare indstille nåletryk, his armen ikke kan udbalanceres


Sådan en Rondo er vel ikke specielt tung?

Jeg må gå ud fra, at spørgeren ikke sat nåletrykket til "0" inden udbalancering. Ellers må der være noget info vi ikke har fået...


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Benjaminx skrev:

Har lidt bøvl med montering af min Ortofon Rondo blue på min Rega P3-24. Min arm er langt fra i vatter, tilter langt forover, selv med kontravægt helt tilbage. Har fået købt Regas spacer og prøvet at hæve armen 4mm uden held, stadig det samme. Hvad gør jeg galt?

Ville være lidt ked af at "overbelaste/ødelægge" min pickup, eller pladespiller for den sags skyld.

Eller skal man ikke tage det så tungt og bare indstille nåletryk og antiskating og få hørt nogle plader?



Prøv lige igen "Benjaminx"...

Din tekst er en anelse uklar. F.eks ændrer din hævning af armen (ved armbasen) ikke på dine muligheder for at udbalancere armen. Du bør kunne udbalancere en Rondo på din Rega-arm.

Der være noget du ikke 'fortæller'...?


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, der er dog ikke noget jeg ikke "fortæller".

Jeg kan ikke udbalancere armen, det er problemet. Nåletryk er sat til 0, på det lille hjul på armen.

Den er jo højere og tungere, 10.5g end Regas egne pickupper, men havde læst at mange havde gode erfaringer med den på Rega´s pladespillere alligevel.

Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Du er nok ude i at skulle finde et tungere kontralod, du kan evt lime noget bly på med dobbeltklæbende tape som forsøg, fks afbalanceringsklodser til alufælge.

Den gamle rb 300 arm kan klare fra 4-11 grams pu, men skruerne vejer jo også, så måske de lige giver det mere end 11 gram.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Du er nok ude i at skulle finde et tungere kontralod, du kan evt lime noget bly på med dobbeltklæbende tape som forsøg, fks afbalanceringsklodser til alufælge.

Den gamle rb 300 arm kan klare fra 4-11 grams pu, men skruerne vejer jo også, så måske de lige giver det mere end 11 gram.



Okay...jeg har lige set at en Rondo faktisk vejer 10,5 gram. Det er lidt over gennemsnittet.
Men som RP skriver, er det bare med at klæbe en eller anden form for vægt på...så virker det!
Husk endelig at sikre at den ekstra vægt ikke kan falde af lige pludselig. Det ville være usundt for pickup'en! 


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Du kan også snyde lidt, og bruge kontraloddet som delvis vægttilførsel. Sæt nåletrykket på nul, og udbalancer så godt du kan, så vægten er så let som muligt. Brug så en nåletryksvægt, og tilfør resten af vægten med nåletryksknappen. 
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes