| Forfatter |
|
Benjaminx Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt bøvl med montering af min Ortofon Rondo blue på min Rega P3-24. Min arm er langt fra i vatter, tilter langt forover, selv med kontravægt helt tilbage. Har fået købt Regas spacer og prøvet at hæve armen 4mm uden held, stadig det samme. Hvad gør jeg galt? 
Ville være lidt ked af at "overbelaste/ødelægge" min pickup, eller pladespiller for den sags skyld.
Eller skal man ikke tage det så tungt og bare indstille nåletryk og antiskating og få hørt nogle plader?
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du stillet drejeknappen på nul når du udbalangcerer armen?
eller er pu'en for tung til kontralodet, din forklaring af problemet er lidt uklar.
spaceren skulle jo gerne kunne kompensere for den noget højere pu.
Du må prøve at forklare hvad dit problem er, om det fks er at du ikke kan opnå korrekt nåletryk. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bestemt ikke bare indstille nåletryk, his armen ikke kan udbalanceres
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
| Du kan bestemt ikke bare indstille nåletryk, his armen ikke kan udbalanceres |
|
|
Sådan en Rondo er vel ikke specielt tung? Jeg må gå ud fra, at spørgeren ikke sat nåletrykket til "0" inden udbalancering. Ellers må der være noget info vi ikke har fået... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjaminx skrev:
Har lidt bøvl med montering af min Ortofon Rondo blue på min Rega P3-24. Min arm er langt fra i vatter, tilter langt forover, selv med kontravægt helt tilbage. Har fået købt Regas spacer og prøvet at hæve armen 4mm uden held, stadig det samme. Hvad gør jeg galt? 
Ville være lidt ked af at "overbelaste/ødelægge" min pickup, eller pladespiller for den sags skyld.
Eller skal man ikke tage det så tungt og bare indstille nåletryk og antiskating og få hørt nogle plader? |
|
|
Prøv lige igen "Benjaminx"... Din tekst er en anelse uklar. F.eks ændrer din hævning af armen (ved armbasen) ikke på dine muligheder for at udbalancere armen. Du bør kunne udbalancere en Rondo på din Rega-arm. Der må være noget du ikke 'fortæller'...? Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Benjaminx Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar, der er dog ikke noget jeg ikke "fortæller".
Jeg kan ikke udbalancere armen, det er problemet. Nåletryk er sat til 0, på det lille hjul på armen.
Den er jo højere og tungere, 10.5g end Regas egne pickupper, men havde læst at mange havde gode erfaringer med den på Rega´s pladespillere alligevel.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nok ude i at skulle finde et tungere kontralod, du kan evt lime noget bly på med dobbeltklæbende tape som forsøg, fks afbalanceringsklodser til alufælge.
Den gamle rb 300 arm kan klare fra 4-11 grams pu, men skruerne vejer jo også, så måske de lige giver det mere end 11 gram. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Du er nok ude i at skulle finde et tungere kontralod, du kan evt lime noget bly på med dobbeltklæbende tape som forsøg, fks afbalanceringsklodser til alufælge.
Den gamle rb 300 arm kan klare fra 4-11 grams pu, men skruerne vejer jo også, så måske de lige giver det mere end 11 gram. |
|
|
Okay...jeg har lige set at en Rondo faktisk vejer 10,5 gram. Det er lidt over gennemsnittet. Men som RP skriver, er det bare med at klæbe en eller anden form for vægt på...så virker det! Husk endelig at sikre at den ekstra vægt ikke kan falde af lige pludselig. Det ville være usundt for pickup'en!  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også snyde lidt, og bruge kontraloddet som delvis vægttilførsel. Sæt nåletrykket på nul, og udbalancer så godt du kan, så vægten er så let som muligt. Brug så en nåletryksvægt, og tilfør resten af vægten med nåletryksknappen.
|
| Til top |
|
| |