| Forfatter |
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa... Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre! Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uten å kjenne PH7 vil jeg si at det er vanskelig å forutsi hvilke rør som presterer best i en konfigurasjon. I min Hovland har originalrørene slått knock out på en mengde eldre kremrør. Dårligst av dem alle har faktisk Telefunken prestert.
Det betyr på ingen måte at du ikke skal eksperimentere med rør, for i de fleste konfigurasjoner gir det store utslag og rett rør kan være avgjørende for vellyd.
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes ikke der er stor forskel på orginalrør(eh 6922)
har prøvet telefunken ecc88 og amperex 7308
er faktisk lidt skuffet over den riia til 50000 kr burde den prestere noget bedre
måske er det bare et dårligt match med min zyx pickup
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden
kører med en zyx pickup på 0,48 mv
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Givet dens alder, er det allervigtigste du kan gøre at skifte alle Elektrolytkondensatorer. De er nu så gamle, at de er tørrede ind og lyder slappe. jeg har haft rørforstærkere siden 1978 med mange forskellige rørfabrikater: Jeg kan ikke høre forskel imellem dem (undtagen på ensretterrør)
Vh
Frederik
bimx skrev:
synes ikke der er stor forskel på orginalrør(eh 6922)
har prøvet telefunken ecc88 og amperex 7308
er faktisk lidt skuffet over den riia til 50000 kr burde den prestere noget bedre
måske er det bare et dårligt match med min zyx pickup
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
his047 skrev:
Givet dens alder, er det allervigtigste du kan gøre at skifte alle Elektrolytkondensatorer. De er nu så gamle, at de er tørrede ind og lyder slappe. jeg har haft rørforstærkere siden 1978 med mange forskellige rørfabrikater: Jeg kan ikke høre forskel imellem dem (undtagen på ensretterrør)
Vh
Frederik
|
|
|
Den er altså maximalt 5 år gammel sådan en PH7... så elektrolytkondensatorerne har det nok udmærket nu.. og de næste 15-20 år frem.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa...
Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!
Mvh. Niels L.
|
|
|
LOL jo ældre rør jo bedre Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden
kører med en zyx pickup på 0,48 mv
|
|
|
Narga riaa passer suverænt godt til alle ZYX! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siemns SQ lyder rigtig godt i den PH7..
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden
kører med en zyx pickup på 0,48 mv
|
|
|
Måske passer pickupen bare ikke sammen med RIAA'en :o( mvh. M
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden
kører med en zyx pickup på 0,48 mv
|
|
|
Måske passer pickupen bare ikke sammen med RIAA'en :o(
mvh. M
|
|
|
Det gør den ikke... Har selv prøvet ZYX på PH7. Lyder fladt!
BIMMER. Få fat i en Nagra. Lyder KONGE godt på ZYX __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
skifte lytter,haha den har kørt i 95 timer det bliver sku nok ikke aktuelt
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
skifte lytter,haha den har kørt i 95 timer det bliver sku nok ikke aktuelt
|
|
|
hehe nej. De kan køre MANGE år i sådan en. RIGTIG MANGE ÅR! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups,
Jeg tænkte godtnok på SP6, ikke på PH7: Mea Culpa.
kennethjensen skrev:
bimx skrev:
skifte lytter,haha den har kørt i 95 timer det bliver sku nok ikke aktuelt
|
|
|
hehe nej. De kan køre MANGE år i sådan en. RIGTIG MANGE ÅR! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa...
Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!
Mvh. Niels L.
|
|
|
LOL jo ældre rør jo bedre Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle  |
|
|
Det er simpelthen ikke sandt! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt skrive under på at nos ikke automatisk er bedre en ny produktion rør
kommer helt an på konstruktionen
ang denne ph 7,så er feks telefunken ecc 88 ikke meget bedre end eh 6922
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 13 Juni 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa...
Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!
Mvh. Niels L.
|
|
|
LOL jo ældre rør jo bedre Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle 
|
|
|
Det er simpelthen ikke sandt!
Mvh. Niels
|
|
|
Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved sør'me heller ikke. Jeg har for tre måneder siden købt et sæt nye (NOS) Mullard M8080 rør fra Conrad-Johnson til min PV14. det ene af dem er allerede ved at stå af og er tydeligt støjende (og importøren nægter at bytte det!!!!)
Til gengæld har jeg en beholdning af Amerikanske JAN 6C4 som indgik i deres militærlager i November 1944, og de lyder fænomenalt godt. Så det er nok umuligt at give faste regler om den slags.
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa...
Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!
Mvh. Niels L.
|
|
|
LOL jo ældre rør jo bedre Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle 
|
|
|
Det er simpelthen ikke sandt!
Mvh. Niels
|
|
|
Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia
er det nogen ide at skifte rør(6922 )
erfaringer velkommne
|
|
|
Hejsa...
Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!
Mvh. Niels L.
|
|
|
LOL jo ældre rør jo bedre Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle 
|
|
|
Det er simpelthen ikke sandt!
Mvh. Niels
|
|
|
Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende. |
|
|
Du må ha' været meget uheldig. Jeg er endnu ikke stødt på det fænomen du omtaler...altså at de gamle rør skulle være naturligt "dalende" i styrke. Jeg har masser af "nye" rør fra 40'erne, 50'erne og 60'erne som stadig er helt perfekte. (Men har oplevet at en del "moderne" rør, meget hurtigt er afgået ved døden!). Jeg går ud fra at det skyldes sjusk, dårlige materialer og ikke-eksisterende kvalitetskontrol. Alt sammen noget der, på kortere sigt, giver øget profit. Tænk bare på hvor sølle og kortlivede almindelige glødepærer har været i del år... Men det ville da være herligt hvis du internationalt kunne få spredt det rygte at " gamle rør er begyndt at blive utætte pga. alderen". Det ville naturligvis straks få priserne på NOS-rør til at falde til nærmest ingenting! Keep on going..! ;-) Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |