| Forfatter |
|
Lasse M Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige erhvervet mig en ny pladespiller, og vidste godt at den ville være følsom overfor tramp i gulvet. Men det er sgu lige overdrevet nok. Jeg kan sgu næsten ikke ikke engang liste stille forbi, så hopper den i nummeret. Den står på et tv/hifi møbel, og det ved jeg godt ikke er optimalt. Jeg har ikke plademåtte, og pladestrammer endnu. Kommer det til hjælpe noget? Tænker lidt på en slags dupper under fødderne! På forhånd tak........
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse. Grammofonpladeafspilleren må op på væggen på en hylde. der er ikke rigtig nogen vej udenom. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Lasse M Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det tænkte jeg nok , Troede bare måske jeg kunne undgå det....
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke du kan. Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger: Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek downforce...
EDIT: og det var trackingforce!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Det tror jeg ikke du kan. Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger: Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren
|
|
|
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling  - prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at se om nåltrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og antiskating på det samme
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Brok skrev:
Det tror jeg ikke du kan. Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger: Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren
|
|
|
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling - prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.
|
|
|
Jessør, men nu lægges der jo netop ikke op til indkøb af ny grammofonpladeafspiller, men derimod afhjælpning af den aktuelle hoppetendens  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et god tyk flise (50 x 50 x 5) kunne måske afhjælpe problemet tilstrækkeligt, med afkoblingsfødder (f.eks. SD-fødder eller Valhalla) imellem møbel og flise, og måske også flise og pladespiller, hvis denne ikke har bløde fødder.
Fødderne vil nok være en god ide uanset, og det er billigt at prøve med en flise.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse M skrev:
Jeg har lige erhvervet mig en ny pladespiller, og vidste godt at den ville være følsom overfor tramp i gulvet. Men det er sgu lige overdrevet nok. Jeg kan sgu næsten ikke ikke engang liste stille forbi, så hopper den i nummeret. Den står på et tv/hifi møbel, og det ved jeg godt ikke er optimalt. Jeg har ikke plademåtte, og pladestrammer endnu. Kommer det til hjælpe noget? Tænker lidt på en slags dupper under fødderne! På forhånd tak........
|
|
|
Prøv også at skrue godt op i en svag passage i musikken. Hvis det hele begynder at gå i sving af sig selv, er der noget der kunne tyde på at pladespilleren er forsynet med en arm/pickup-kombination der resulterer i en alt for lav armresonans. Og så bliver den følsom overfor den almindelige 'skævhed/bløde buler' de fleste lp'er er plaget af. Dine bløde skidt over det svagt gyngende gulv kan også netop anslå den alt for lave armresonans. Hvis det er en ny pladespiller, så er det retur til forhandleren, som forhåbentlig er i stand til at finde en anden pickup der er lidt 'stivere' eller alternativt en arm der er lidt mindre tung... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der fortælles han dårligt kan liste sig forbi på gulvet - er den eneste rigtige løsning at få den op på en væghængt hylde .
Nu er det jo også lidt uheldigt man ikke fortæller hvilken pladespiller det handler om 
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Når der fortælles han dårligt kan liste sig forbi på gulvet - er den eneste rigtige løsning at få den op på en væghængt hylde .
Nu er det jo også lidt uheldigt man ikke fortæller hvilken pladespiller det handler om 
|
|
|
Ja, temmelig uheldigt! Og jeg glemte helt at spørge ovenfor... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Et god tyk flise (50 x 50 x 5) kunne måske afhjælpe problemet tilstrækkeligt, med afkoblingsfødder (f.eks. SD-fødder eller Valhalla) imellem møbel og flise, og måske også flise og pladespiller, hvis denne ikke har bløde fødder.
Fødderne vil nok være en god ide uanset, og det er billigt at prøve med en flise. |
|
|
Evt. kan man erstatte afkoblingsfødderne med en cykelslange, som man så kan "justere på" med mængden af luft i slangen. Det har tidligere fået kombinationen af pladespiller og blødt trægulv til at makke ret
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror vi skal have ham Lasse til lige at afsløre pladespilleren inden det gavner at komme med flere forslag :)
men - hvordan vil du få en cykelslange og et gyngende gulv til at gå i spænd ....
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Tror vi skal have ham Lasse til lige at afsløre pladespilleren inden det gavner at komme med flere forslag :)
men - hvordan vil du få en cykelslange og et gyngende gulv til at gå i spænd ....
|
|
|
Som en form for flydende ophæng - blot under hele pladespilleren. Altså pladespilleren ovenpå flisen, flisen ovenpå cykelslangen og cykelslangen ovenpå racket. Det er naturligvis kun en mulighed, såfremt vi ikke taler om et gulv, der er så gyngende, at det får flisen (og dermed pladespilleren) til at svinge så meget, at pickuppen ikke længere kan spore, men så galt er det forhåbentligt ikke
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
| prøv at se om nåltrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og antiskating på det samme
|
|
|
Pas MEGET på med sådan nogle anbefalinger. Det kommer an på pickup-typen. Alt fra 1g til 4g kan være det rigtige... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Lasse M Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se der har været mange gode forslag  og jeg ved såmænd ikke om pladespilleren er forkert indstillet. den er lige købt igår hos audio consult på Frederiksberg, og Anders der har butikken havde skam vægten fremme til at afbalancere nålen. Det handler om en clearaudio concept, så det det er en plug and play pladespiller. Det er den første pladespiller jeg har, så jeg har jo ingen erfaring med det. Bare lige inden der er nogen som skal til at skælde ud  . Jeg kan godt gå forbi uden der sker noget, men der skal ikke meget vægt på skridtet inden pick-uppen ter sig...... Hvad er anti skating?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling
- prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur. |
|
|
Følsomhed for tramp og akustisk tilbagekobling har ikke samme årsag.
Jensen100 skrev:
prøv at se om nåletrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og
antiskating på det samme |
|
|
nejnejnejnej NEJ NEJ NEJ N E J N E J N E J
Nilau har ret. Tjek at armresonans ikke er for lav. Jan Stevns m.fl. har osse ret. Det går altid bedst hængt op på væggen.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse
Du må se at få hængt den pladespiller op på vægen (hylde) for du vil simpelthen ødelægge dine plader og måske også din pick up.Derved opnår du også en meget bedre lyd !!
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse M skrev:
Jeg kan se der har været mange gode forslag og jeg ved såmænd ikke om pladespilleren er forkert indstillet. den er lige købt igår hos audio consult på Frederiksberg, og Anders der har butikken havde skam vægten fremme til at afbalancere nålen. Det handler om en clearaudio concept, så det det er en plug and play pladespiller. Det er den første pladespiller jeg har, så jeg har jo ingen erfaring med det. Bare lige inden der er nogen som skal til at skælde ud . Jeg kan godt gå forbi uden der sker noget, men der skal ikke meget vægt på skridtet inden pick-uppen ter sig...... Hvad er anti skating? |
|
|
Som du forklarer det - er det vist ikke nogen vej uden om en hylde på væggen.
Antiskating er det der kompenserer for den sideværts kraft der påvirker armen når du spiller en plade
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |