Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 14:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
asgerfrost
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej....

Jeg har et spørgsmål angående en pladespiller om det kan tilsluttes en måde på den forstærker jeg har fået fat i? NAD C
326BEE, om der er en mulighed for den kan blive tilsluttet en pladespiller ved form af ekstra tilkobling eller anden vis?
sådan ser den ud bagfra så i kan se
dens indgange

På forhånd mange tak
//Asger
Til top Vis asgerfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgerfrost
 
asgerfrost
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

http://nadelectronics.com/img/img.php?100423142228-C326BEE-r ear.jpg/1200 der er linket hvis billedet ikke virker
Til top Vis asgerfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgerfrost
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Velkommen til.

Du kan godt slutte pladespilleren til din forstærker, selvom den ikke har en phono indgang. Men du behøver en riaa (extern pick up forstærker) da signalet skal forstærkes.

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
asgerfrost
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak for informationen :)
Så må jeg bare ud og have fat i sådan en så jeg kan tilslutte pladespilleren.
Til top Vis asgerfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgerfrost
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Så skal du så også være obs på, hvilken type pickup du har.
MM (moving magnet) eller MC (moving coil) kræver forskellig forstærkning. Du kan selvfølgelig blot købe en der kan håndtere begge typer.

Ex:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154584

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
asgerfrost
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

ja det må jeg heller finde ud af :) jeg har nemlig sådan en gammel pladespiller (technics quartz sl-1600mk2) så må jeg heller
finde ud af om den tager MM eller MC
Til top Vis asgerfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgerfrost
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med projektet. Fin pladespiller.
Men husk at en pick up er en slid del som bør udskiftes fra tid til anden. Selvom den ikke har spillet længe, kan gummi ophænget til nålefanen miste sin elasticitet.


__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
asgerfrost
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de oplysninger du har givet mig det har været en kanon hjælp. Ja det vil jeg da også mene det er selvom det har
været min fars er den i fin stand, og det skal jeg nok huske at få skiftet når jeg får gang i det hele når Riaa'en er købt hjem.
Til top Vis asgerfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgerfrost
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes