| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget tæt på at have købt arm og værk i den tungere ende. Men da det ripper mit budget totalt, så bliver jeg nødtil at starte meget småt hvad angår Riaa og PU.
Jeg har læst lidt omkring Benz Micro Silver MC PU og den får jo virkelig gode ord med på vejen, så sådan en starter jeg nok med, da den ikke koster alverdens 
Men jeg er så ude efter en brugt riaa som heller ikke må koster alverden, for pengepungen er død efter køb af arm og værk Men jeg er 100% på bar bund efter hvad jeg skal bruge som nødløsnings riaa Den skal være til MC, så meget kan jeg sige, men derudover så ved jeg sku ikke hvad jeg skal kigge/ gå efter.
Det skal være en som er billig nok til at bruge i et års tid og derefter kasseres 
Den må dog gerne være med rør, men er ikke et krav, kun et ønske  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
P. M. Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er budgettet?
__________________ Venlig hilsen
P. M. Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max 2.000,-
Den bliver udelukket kun købt for at kunne få lyd ud af lp-setuppet indtil jeg lige får $$$$ nok til at købe en drømme riaa  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
P. M. Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke
mistet min nordvestjyske "nærighed":
I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er
der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad
for den
Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.
__________________ Venlig hilsen
P. M. Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, køb en gammel forforstærker med MC RIAA. Accuphase skulle også være godt.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. M. Hedegaard skrev:
Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke mistet min nordvestjyske "nærighed":
I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad for den
Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.
|
|
|
Så den vil sagtens kunne bruges som riaa alene og forbigå dens forforstærker????
Det er jo en ældre sag, omk de 20år  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det er jo en ældre sag, omk de 20år  |
|
|
Det er bestemt ikke at kimse ad, de er fra en tid hvor LP var i højsædet og tingene blev skruet rigtigt sammen. Som "nød"
løsning ville jeg nok vælge en gammel Lux eller Accu, de lyder formiddabelt.
Alternativt er også at du lige kigger forbi mig og låner min Pro-Ject Phono Box II som bare står stille og har gjort det et halvt
års tid...? __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
P. M. Hedegaard skrev:
Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke mistet min nordvestjyske "nærighed":
I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad for den
Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.
|
|
|
Så den vil sagtens kunne bruges som riaa alene og forbigå dens forforstærker????
Det er jo en ældre sag, omk de 20år  |
|
|
Brug den fixet udgang til båndoptageren (rec out)  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
P. M. Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah.... jeg kører selv med en forforstærker (og iøvrigt også effektforstærker og pladespiller) der er ældre.
Du kan eksempelvis tilslutte pladespilleren til CA5'erens MC-indgang, derefter køre "tape out" og ind i tuner el. aux, afhængig af
hvilke muligheder din forstærker har.
__________________ Venlig hilsen
P. M. Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
P. M. Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups... der kom lige et par stykker ind i mellem
__________________ Venlig hilsen
P. M. Hedegaard
|
| Til top |
|
| |