Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Valg af Pladespiller t. mit setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tjuhl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej her på HIFI4ALL!

Jeg er liddt i tvivl om hvor langt jeg skal gå i valget af pladespiller til mit anlæg. Jeg vil gerne finde en der macher mit anlæg
bedst muligt. Det vil sige at jeg ikke vil smide for mange penge efter en pladespiller, der alligevel ikke kommer til sin ret på
mit anlæg, samtidig med at den heller ikke skal være for dårlig. Jeg vil ramme balancen hvor pladespiller og resten af
mit anlæg fungerer godt sammen. :-)

Mit nuværende anlæg:
Højttalere: Dali 850
Forstærker: Thule IA150B (balanceret forstærker på 150W)
DAB radio: Thule TU150

Derudover har jeg en NAD Phono preamp PP-1 enhed.

CD afspiller: NAD DVD/CD player T512
DAC: Cambridge Auio - DacMagic

Billeder af Sagerne:
Forstærker & DAB:


CD afspiller & DAC:


Højttaler:


Jeg har tidligere brugt en B&O (en jeg har 'lånt' af min fatter) m. tangential arm og en ny MMC 2 pickup. Men jeg har haft
problemer med motoren på denne.
Først begyndte motoren at sige en 'tikke-tikke-tikke' lyd. Denne fik jeg skiftet til en anden moter. Problemet er at nu kan
motoren ikke holde hastigheden. Når man starter ud med at afspille plader på B&O'en kører den fint. Men ind i mellem slår
den ud i hastighed og kører lige pluseligt for hurtigt. Det hjælper ikke at 'fin-indstille' hasigheden, da den ikke kan holde
hastigheden konstant. Jeg har mistanke om at det er fordi at motoren ikke passer til den B&O model jeg har (lånt).
Resultatet er at den pladespiller jeg har pt. ikke er til at holde ud at høre på...

- Så hvis jeg skal køre videre i B&O -sporet, har jeg en MMC 2 picup til rådiged allerede. Her kan jeg vælge at reperere den
eksisterende pladespiller (endnu en gang), eller købe en brugt og sætte min MMC 2 pickup over på den.

- Ellers kan jeg gå ud og købe nyt eller brugt. Det ser ud til at der er masser af brugte spillere på markedet. Jeg har
eksempelvis kigget lidt på: Rega Planar 3, Thorens TD 318, Rotel RP-855, som alle kan skaffes brugte til lidt under 2.000 kr.

Mit spørgsmål er så: Skal jeg højere op i prisklasse for at finde noget der 'macher' mit anlæg. Jeg vil jo gerne have noget
der spiller godt. Jeg har masser af nye og brugte LP'er og har tænkt mig at blive ved at købe LP'er. Men pladespilleren skal
ikke være 'overkill' ifht. anlægget, og jeg er ikke rig, så derfor kigger jeg mest efter brugt.

Er der andre med Thule-anlæg, eller Dali 850, som har erfaringer med pladespillere? Hvis ja hvilke pladespillere har det
fungeret godt sammen med.

Folk er meget velkomne til at komme med gode råd...

Mvh. TJuhl

__________________
Thank you Bob!
Til top Vis Tjuhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tjuhl
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

De du selv har i kikkerten er da helt fine til dit grej, du kan købe en 1/2 tomme adapter til din B&O pick up, så du kan bruge den på alle andre pladespillere, den kan fås for et par hundrede kr.

Rega p3 fks er jo bare plug and play så det basker, og har faktisk sjællent problemer med mekanikken. uden pu bør den kunne fås for 1000kr.

Men Thorens pladespillerne er heller ik tosset, de er blot flydende ophængt, og der er mange flere ting der kan gå i tu.

Rotellen tror jeg faktisk er ok også, den er vist lavet så simpelt som muligt også.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Henning
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Enig med R.P. vedr rega 3.

David har en til salg, noget opgraderet!! se den i køb og salg. 2200 skal han vist ha for den, det er den værd.

Så kan den også følge med hvis (når) du får en bedre riaa ;-)

Vh Henning 

Til top Vis Henning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning
 
Tjuhl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej R.P & Henning

Tak for svarene. Det er godt at høre andres syn på sagen.

@R.P. Ja, mit indtryk er også at Rega er ret simple, og at der dermed også er mindre risiko for defekter og irriterende pille-pille
arbejde, for at få den til at virke. Selvom det gerne skal være hifi. Må det også meget gerne kunne betjenes af andre end mig
selv. Så plug and play er et plus!
Go' ide med 1/2 tomme adapter. Den havde jeg ikke overvejet. :-)

@Henning. Ja, du har nok ret i at min nuværende Riaa, kan gå hen og blive lidt af en akilleshæl. :-)

__________________
Thank you Bob!
Til top Vis Tjuhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tjuhl
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hv is du er træt af motorer der svinger i hastighed, slappe remme, remme der knækker, fiskesnørre der rykker sig, besværligt pladeskift, skift i hastighed uden man skal tage tallerknen af og skifte en elastik, låg der ikke kan sættes hvor man vil, PU der ikke kan udskiftes uden det hele skal splittes ad etc , er Direct Drive og en MK2 måske sagen.

Brugt:
http://www.dba.dk/pladespiller-technics/id-65987203/ ( Technics 1600 MK2 til 1.000 , men er vidst solgt )

Ny:
Technics SL-1200 MK2 ( mørkegrå eller champagne grøn/sølv).
http://www.panasonic.com/consumer_electronics/technics_dj/pr od_intro_sl1200mk2.asp

Få er opmærksom på:
- Stylus lys, om aftenen når pladekanten skal findes, støv på nålen ?
- Momentant start/stop
- Armen kan hæves/sænkes ved at dreje på en stor ring på arm-basen ( det bør man ved PU- eller måtte skift)
- Antiscating sættes og holder positionen
- SME fatning til hurtig PU skift
- Momentant skift 45/33, skift til 45 når du renser pladen
- Ingen rem , ingen motor, men Direct Drive, stort set vedligeholdelsesfrit
- Nul rummel, sort sort baggrund, superb lyd
- Låg kan sættes i en hvilken som helst position, og blir der ( bemærk billedet )
- Bygget til at holde (næsten) evigt med nul vedligeholdelse




Jeg var selv i markedet sidste år, og overvejede brugt Thorens etc, men valgte denne fra ny da jeg så denne ultimative spille minsanten stadig fås sprit ny, for én gang for alle at løse problemet med en ordentlig spille ( har haft 4 der alle havde problemer ).

Den eneste spille jeg har haft der virkelig fungerer, altid - til den latterlige pris af 450 Euro, når du pakker den ud ved du valget var rigtigt.

Det er samme værk der bruges i alle MK2 modeller, dvs en brugt semi-automatisk koster i dba 500-1.000, ( 1600MK2 er den jeg selv leder efter, armen op når pladen er slut ).

Held og lykke !
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes