Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2026 | 01:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Problem med riaa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 April 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige investeret i en Trichord Dino riaa som jeg er meget tilfreds med. Derudover spiller jeg med en Rega exact pickup. Problemet er at der indimellem når jeg spiller kommer nogen ordentlige knald i højtaleren. Ved ikke om det er statisk elektricitet? Eller om det er fordi pickup har for højt output ift. hvad riaa kan spille sammen med. Jeg har indstillet riaa til mm high output. Nogen der kender til dette fænomen? Vh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 24 April 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Lyder som statisk elektricitet - kører du i en Rega arm? (De har en lidt anden stelforbindelse).

Men ellers kan du jo prøve at sætte den til lidt lavere følsomhed, og se om det forsvinder.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 24 April 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

ok. Ja , det er en rega arm, rb 700. Hva er det med stelforbindelsen? Har prøvet med lavere følsomhed men så går det helt galt..kan være jeg skal anskaffe mig et instrument til at fjerne statisk elektricitet

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 April 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Hva er det med stelforbindelsen?

Rega arme/pladespillere har ikke en separat stelledning, som de fleste andre har. Du kunne jo evt. prøve at trække en stelledning fra armen til stelskruen på RIAA'en. Om det forbedrer noget (eller giver brum) ved jeg ikke.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Jeg har lige investeret i en Trichord Dino riaa som jeg er meget tilfreds med. Derudover spiller jeg med en Rega exact pickup. Problemet er at der indimellem når jeg spiller kommer nogen ordentlige knald i højtaleren. Ved ikke om det er statisk elektricitet? Eller om det er fordi pickup har for højt output ift. hvad riaa kan spille sammen med. Jeg har indstillet riaa til mm high output. Nogen der kender til dette fænomen? Vh Søren

Kunne det ikke være kontaktstøj på elnettet? Køleskab/fryser/komfur eller lignende. De kan, under uheldige omstændigheder, give nogle alvorlige 'knald' når de slukkes.
Du kan prøve at skrue op til almindelig lyttestyrke gennem RIAA, men uden at have pladen i gang...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes