| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu blevet lydmæssigt overtalt til at prøve noget vinyl af min fars Linn pladesafspiller, og med mine nye højttalere kan jeg virkelig høre hvor lækkert det skidt lyder. :) Jeg snusede lidt på DBA, og kan se at der er et kæmpe brugtmarked til rimelige penge.
Kan jeg få noget nybegynder grej til.. let's say 500 kr der lyder bare nogenlunde? :) (Budgettet kan strækkes!)
Hov for resten! Må hellere nævne, at jeg det ikke passer mig så godt med træfarve i anlægget mit. Helst sort eller sølv. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find en Rega Planar 2.
Det er et godt kompromis mellem pris og ydelse - og samtidig giver en blod nok på tanden til at prøve mere..
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for rådet! Jeg har lige sendt de sidste penge til dig for resten.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Kan jeg få noget nybegynder grej til.. let's say 500 kr der lyder bare nogenlunde? :) (Budgettet kan strækkes!) |
|
|
Du skal nok være ret heldig for at komme i gang for 500 kr...
Som foreslået er en Rega 2 en fin spille, men for 500 kr. får du nok kun selve spillen, ikke en pickup der er i orden.
Og har din forstærker en indbygget RIAA?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så.. skal jo bare starte i det små...  Kan sagtens lægge 1000 kr hvis det går en stor forskel? Det skal bare ikke være sådan noget 30-40.000 kroners værk som min fars Linn. Nej har ikke en RIAA, men er klar over det er nødvendigt. I min research af den omtale Planar 2, så jeg at der findes en NAD der er helt magen til, bare med RIAA også? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Okay, tak for rådet! Jeg har lige sendt de sidste penge til dig for resten.  |
|
|
 Fjernbetjeningen sendes onsdag eller senest torsdag. Stik mig lige din adresse pr. pb
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville satse på en denon DP-47F hvis du kan finde den til rigtig pris.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender den omtalte NAD?
inter - Jeg ser lige efter hvad det er for en sjover!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en brugt Thorens, For de penge du vil ligge, så er det jo nok bare vigtigt vi finder dig noget der får dig lyst til noget endnu bedre  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Ariston-Qdeck, jeg har sådan en stående og en Stanton 500 pu som ligger i skuffen, den må du da få kvit og frit og starte på....og den virker!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
|
Hvad med en Ariston-Qdeck, jeg har sådan en stående og en Stanton 500 pu som ligger i skuffen, den må du da få kvit og frit og starte på....og den virker!
|
|
|
Mener du det? 
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Jdluxe skrev:
|
|
|
|
Mener du det? 
|
|
|
Selvfølgelig sender Pb
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået spillet nogle timers vinyl på pladespilleren, og det er fantastisk at lytte til vinyl! Jeg kan slet ikke takke dig nok John! Det var ualmindeligt pænt af dig, og jeg LOVER dig at det er værdsat! Jeg har nusset godt om Aniston'en og gjort den rigtig pænt ren. Heldigvis havde jeg min far til at hjælpe mig med at indstille den, da det var fremmed land for mig. Men han havde heldigvis en lille vægt og nogle aluminiumsskruer, således at PU'en kunne blive sat helt korrekt på. Desværre virkede strømforsyningen ikke lige i første omgang, og jeg var bange for, at jeg skulle til at lodde i den, men efter at have masseret ledningen godt, kom der liv i den. Så fik tallerkenen en dråbe olie, og så har den ellers bare kørt upåklageligt i går eftermiddags og den kommer nok til at køre hele dagen i dag. Den lidt bløde vinyllyd, er rigtig god sammen med min Cayin som, især ved MP3'er, kan være hård i toppen. Nu skal pladesamlingen bare udvides mest muligt. - Er der nogle gode steder på nettet til at finde plader?
Endnu en gang tak John, det er bare super lækkert at være kommet ind i vinylens verden! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Nu har jeg fået spillet nogle timers vinyl på pladespilleren, og det er fantastisk at lytte til vinyl! Jeg kan slet ikke takke dig nok John! Det var ualmindeligt pænt af dig, og jeg LOVER dig at det er værdsat! Jeg har nusset godt om Aniston'en og gjort den rigtig pænt ren. Heldigvis havde jeg min far til at hjælpe mig med at indstille den, da det var fremmed land for mig. Men han havde heldigvis en lille vægt og nogle aluminiumsskruer, således at PU'en kunne blive sat helt korrekt på. Desværre virkede strømforsyningen ikke lige i første omgang, og jeg var bange for, at jeg skulle til at lodde i den, men efter at have masseret ledningen godt, kom der liv i den. Så fik tallerkenen en dråbe olie, og så har den ellers bare kørt upåklageligt i går eftermiddags og den kommer nok til at køre hele dagen i dag. Den lidt bløde vinyllyd, er rigtig god sammen med min Cayin som, især ved MP3'er, kan være hård i toppen. Nu skal pladesamlingen bare udvides mest muligt. - Er der nogle gode steder på nettet til at finde plader?
Endnu en gang tak John, det er bare super lækkert at være kommet ind i vinylens verden! |
|
|
Jeg har købt en del på Juno Records  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
På www.imusic.dk finder du et stort og billigt udvalg, bare vær opmærksom på leveringstider (der er høj i enkelte tilfælde), samt at de en gang i mellem har udgåede plader til salg, som de derfor ikke kan levere..
www.moby-disc.dk er også en fin, dansk side.
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Endnu en gang tak John, det er bare super lækkert at være kommet ind i vinylens verden!
|
|
|
Velbekomme Bjarke
Det er dejlig læsning, Ariston'en er kommet det helt rigtige sted hen, det er jeg slet ikke i tvivl om
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de forskellige links! Nu skal jeg da ind og lade mig lokke! 
Jeg må indrømme, at min digitale lydkvalitet er blevet overhalet indenom. Den nye baby har fået en fin plads i racket: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58060&P N=1
Hvad vil i sige man skal finde sig af RIAA? Skal jeg bare tulle ned i hifiklubben og købe en NAD eller Cambridge?  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
TKKK Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarke
Nu ved jeg jo ikke, hvad du hører, men der er mange penge og tid at spare, hvis du går uden om de danske sider. Inden for EU er Amazon.co.uk
og www.flight13.com gode.
Amazon bruger jeg kun ved udgåede vinyler af europæiske kunstnere. Der kan de amerikanske sider nemlig sjældent slå de europæiske priser,
da man i de tilfælde.
Flight13 er en tysk side, der har ret rimelige priser og tit sætter de danske priser til vægs. De leverer dog med fragtmand, hvilket kan
besværliggøre modtagelse af din pakke med mindre du er meget hjemme eller du kan få den leveret på dit arbejde.
imusic kan jeg ikke anbefale, da deres lagerstatus overhovedet ikke er til at regne med. Den er kalkuleret. Efter min mening bør en internet-butik
slå den ægte butik på, at de kan skaffe produkter hjem hurtigt, OG at man kan regne med den estimerede leveringstid, der angives (jeg kender
flere fra Århus, der er blevet skuffede over den angivede leveringstid; eller endnu værre at pladen er udgået)
Well, amerikansk musik kan man altid med fordel købes over eksempelvis ebays forhandlere eller www.cdpacific.com (ja, navnet er ikke så godt,
men de sælger altså vinyl). Det helt gode ved cdpacific er, at deres lagerstatus er til at regne med, og at de opdaterer udgivelsesdatoer prompte
(eksempelvis pressemeddelelsen fra Capitol Records fra idag om, at Radioheads "ok Computer" mfl. er blevet udsat fra imorgen til 2. september).
Se sådan skal en internet-butik fungere efter min mening. Man bliver så skuffet, hvis man bestiller en produkt og først en uge senere finder ud af,
at produktet er udsolgt. Den skuffelse kan man dog også få på www.amazon.co.uk - og her taler jeg virkelig af bitter erfaring.
Hvis du slet ikke kan finde en udgået og sjælden plade, som du bare skal have, kan du ruinere dig selv på www.gemm.com
Der er sikkert mange flere sider. Ovenstående er dem, jeg nyder godt af.
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hvor er det herlig læsning det her! |
|
|
Agree! Bliver i helt godt humør! Thumbs op til John og trådstarter!
|
| Til top |
|
| |