| Sendt: 26 Februar 2016 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum.
Håber ikke at det her er et totalt tåbe spørgsmål eller at det har været skrevet mange gange før, jeg kan i hvert fald ikke finde det.
Men sagen er at jeg har købt en Pro-ject Phono Box S til min Rega RP1. Og modsat min gamle RIAA så har denne jo en masse indstillinger. Og så står der jo så fint i manualen at de settings dem finder man da bare lige på pickupproducentens hjemmeside. Nå, jamen super, det finder jeg da bare. Der sidder jo en Rega Carbon pickup på sådan en RP1 men jeg kan ved min død da ikke finde nogen som helst former for specifikationer på den nogen som helst steder, og da slet ikke på Regas hjemmeside! Så hvad gør jeg? Lader jeg den bare stå "uden indstillinger" som den kommer fra fabrikken? For de giver jo som eksempel tallene fra en Ortofon 2M Red som også er en MM pickup og den skal jo på ingen måde bare stå i standard mode.
Jeg skal bruge følgende værdier for pickuppen: - Input gain (i dB) - Input capacitance (i pF) - Input impedance (i kohm)
Håber i kan hjælpe og mens jeg venter på jeres dejlige hjælp så vil jeg gå ud og vaske mine seneste vinyl loppefund. :)
__________________ //If it's too loud you'r too old!
|