| Forfatter |
|
domino4evers Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Pioneer VSX-818V forstærker + en pladespiller sat til mit anlæg.
Jeg synes lyden er meget tam når jeg hører plader i forhold til når jeg f.eks. ser en film eller hører CD'er.
Skal jeg have noget koblet imellem mit anlæg og pladespilleren, jeg har læst om nogen pre-amps, men lyden går jo godt nok igennem, der er bare ikke meget bund i f.eks. bassen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der ikke noget at sige til (tam lyd). Din Pioneer har ikke "phono" indgang. Du skal have en ekstern "Riaa" imellem din Grammo og din Pioneer og så f.eks. sætte udgangen af riaa´en til AUX  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
domino4evers Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha... tænkte jeg nok!!  Hvad kan anbefales? Bare et eller andet mærke?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mere end svært at svare på. Det blivcer aldrig bedre, end det svageste led. Hvilken grammofon er der atle om, hvilken pickup sidder der på??? Så vil det være lidt nemmere at gi´ dig et råd, der hverken er over- eller underkill  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
domino4evers Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som bare en billig pladespiller fra Pioneer jeg har købt PL-990
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Nad PP1. Koster vel en 4-500kr og billigere brugt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
domino4evers Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DOG!
Jeg kan se her: http://www.vinylplayerreview.com/pioneer-pl-990-turntable-re view/
At den allerede har en Pre-Amp indbygget?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK så..... Din pladespiller HAR indbygget riaa. Den kan tilsynelandende ikke slå´s fra, så det er ikke problemet. Det bli´r nok ikke bedre med den pickup, der er monteret. Hverken den eller den indbyggede riaa hører til i gruppen "Verdens ottende vidunder", så du må nok forberede dig på at leve med den lyd, den nu kan frembringe. Skal du "op ad stigen", hedder det desværre ny grammo, ny og bedre prickup, riaa o.s.v __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
domino4evers Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Februar 2016 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må jeg jo i gang med at sparer op... takker for svaret
|
| Til top |
|
| |