Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 00:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thule riaa (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mølsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Februar 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg fundet et Thule riaa-kort som jeg formoder kan passe til min forstærker - IA100.
Er der nogle som har erfaring med denne riaa? er den bedre end min nuværende Musical Fidelity V90?

Hilsen Kim
Til top Vis Mølsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mølsen
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Vedr. Thule Audio MC100 Balanceret MM/MC Riaa preamp. Jeg husker den som en yderst velspillende MC/MMRiaa som iøvrigt
er en balanceret konstruktion. Mener dog kun den passer ned i de gamle IA100, - den med leadede komponenter. Det er nok
10 år siden jeg sidst lyttede til den, så om den er bedre eller dårligere end nyere Riaa preamps tør jeg ikke udtale mig om.
Mener nyprisen for modulet var i omegnen af 2100 kr.

Ps. Har 2 stk. MC100 moduler liggende, så hvis nogen evt. ligger inde med diagram over modulet vil jeg meget gerne kontaktes
via PB.

Mvh/Mik112
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Har fundet lidt info i gemmerne. Thule MC100 har MC/MM og impedansvalg via omskiftere på Riaa print-modulet; MC indgang
22R eller 100R//10nF. MM indgang 47K//220pF.
Der benyttes (pr kanal) 4 stk. Toshiba 2SC3329 "low noise" transistorer i indgangen, og 4 stk. BB OP275 (Opamp med BJT og
Fet i indgangen) til Riaa korrektionen. Der er ingen udgangsbuffer på printet, - den hentes via driver på IA100 motherboardet.
Lidt ærgeligt, da den kunne være "sjov" at bygge i kasse som ekstern Riaa.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et Thule-RIAA kort liggende som har været brugt i PR200 (den med de grønne knapper).
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes