Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 02:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Valg af RIAA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Som overskriften antyder, vil jeg høre en til en RIAA.
Jeg bruger i dag den RIAA som sidder i min pre, en Rotel RC1570.
Den har ikke MC-RIAA.
Da jeg oplever ret lav lydstyrke med min OM40, tænker jeg at en ekstern RIAA måske vil hjælpe på det.
Og når jeg så er i gang, må det meget gerne være med mulighed for MC også.
Vinyl er ikke mit primære medie, men det skal være i orden når jeg spiller det.
Jeg har fundet frem til at det måske nok vil være en fordel om man kan justere kapitans og Ohm´sk belastning.
Der er jo masser på markedet som har de features, men hvis jeg nu siger at jeg helst ikke vil bruge mere end 2000 på en RIAA, gerne brugt, så bliver jeg nødt til at høre her inde om eventuelle emner der vil kunne gøre det.
Hvis det altså overhovedet vil gøre en forskel når vi alene taler om følsomhed/lydstyrke.

Alternativt skal jeg være heldig at der er en her inde fra som bor ved Kbh, som vil lade mig låne en RIAA, så jeg kan afprøve om det ændrer noget.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige indskyde at jeg har kigget lidt på Pro Ject Box DS og DS+, men har ellers ingen umiddelbar ide om hvad jeg kan vælge.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej. At vælge riaa er svært , men der findes vitterlig guldkorn til små penge. Jeg var så heldig at have adgang til Project DS+ og Nad og Vincent PHO-700 og endelig Analogis resume . Vincent skilte sig klart ud fra starten og var med i opløbet, men vinderen i min opfattelse blev Analogis resume , pga den fine formidling og dybdeperspektiv og prisen var lige omkring halvdelen af Vincenten . Så der blev bestilt en Analogis resume , og den har alle de muligheder du efterspørger, og er fyldt op med gode komponenter og kan alt fra MM/MC med omskiftere i bunden . Jeg er glad for min .
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg havde på et tidspunkt denne. mk II godt nok, dette er 1'eren. Men sammenlignet med Pro-ject Phonobox SE var det et kvantespring rent
lydmæssigt. Den er meget alsidig når det gælder indstilling af kapitans og belastning.

http://www.ebay.co.uk/itm/Trichord-Dino-Phono-Stage-/2522659 83826?hash=item3abc396f52:g:r~cAAOSwGotWpglQ

Har dog aldrig lyttet til DS eller +'eren

Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Og en kort prisjagt på internettet viser, at det søreme er billigst at købe Analogis Résumé i DK

Dejligt at se, at danske forhandlere (endnu en gang) godt kan konkurrere på pris i forhold til det store udland
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Den Analogis ser spændende ud og det sjovt at vi har kigget på næsten de samme forskellige Riaa :-)

Kan umiddelbart kun finde 1 forhandler i DK.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Når nu jeg kigger videre, kan jeg ikke finde frem til output på en OM40.
Jeg kan se følsomheden på min pre er 2,5 mV
Mit håb med denne operation er jo at opnå højere lydstyrke, så det bedre matcher med mine andre lydkilder.
En bonus er så en bedre Riaa :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Der er jo også den her.
http://www.dba.dk/andet-vincent-pho-700si/id-1021645521/

Den bruger jeg nu og er meget begejstret for den. Især after at jeg skiftede det kinesiske stock rør ud med et NOS rør fra Mazda. :)

(Det skal siges at jeg dog kun har testet MM delen)
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej Nigro.

Jeg har en kammerat med samme Riaa, men her er ingen justeringsmuligheder som jeg husker det.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1138
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet disse kinesere med rør? Ex. Yanqin ? Finder også i en størr model. Kan pilles ved....

preamplifier.267043/">http://forums.stevehoffman.tv/threads/ i-review-the-175-tubed-yaqin-ms-22b-phono-
preamplifier.267043/
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
Nogen der har prøvet disse kinesere med rør? Ex. Yanqin ? Finder også i en størr model. Kan pilles ved....

preamplifier.267043/">http://forums.stevehoffman.tv/threads/ i-review-the-175-tubed-yaqin-ms-22b-phono-
preamplifier.267043/


Jeg købte en Yaqin MS-11B for at høre hvad den kunne, og det er en af de allerværste RIIA'er jeg nogen sinde har testet.
Rent frekvensmæssigt er den sikkert fin, men den har absolut ingen dynamik og er bare virkelig, virkelig kedelig.

Jeg har ikke hørt Yaqin's rør-ting, men efter oplevelsen med MS-11B kan jeg ikke forestille mig at de skulle være gode.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Mht disse rørsager fra Kina, tænker jeg ikke man kan regne med det er de bedste rør på deres billige produkter.
Det er heller ikke rørvejen jeg som sådan søger.
Har intet imod rør, men har heller ikke nogen drøm om at gå den vej.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1138
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Man får ofte hvad man betaler for, osse i Kina. Jeg tænkte nu mere på de dyrere modeller. Men til 2 kg er der vel Rega Fono MM da
du kører MM. Da phono ikke er din første prioritet, og til prisen, er den da et godt bud.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt at jeg pt kører med en MM pickup, men det ligeså meget fordi min pre ikke har MC Riaa :-)
Det er bestemt ikke umuligt jeg anskaffer mig en MC i løbet af året :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Isvendborg, inden det hele bli´r for vægelsindet, tror jeg faktisk, at Space2 har givet det bedste bud for pengene med den dér Analogis Resume. Billederne vidner om en rigtig god komponentkvalitet, og den virker i det hele taget gennemtænkt trods prisen.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej B.

Jeg tænker det samme her. Har læst side op og side ned om den :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Mange gange kan den oplevede lave styrke ved pladespiller ofte skyldes den noget hårde komprimering på digitalt indspillet musik, som gør at det lyder som om, der er fuld knald på, når man går fra lp til cd. Jeg oplever nemlig selv med min mc pickup, at jeg må skrue en del højere op, for at opnå nogenlunde samme styrke, lige indtil jeg får sat en cd i afspilleren som er af noget ældre dato uden al den ødelæggende komprimering vi har set de sidste 16 år eller mere. Så ligger de nemlig mere på niveau med hinanden. Et eksempel er, Paul Simon Hearts and Bones både på cd og lp. Går man fra lp'en til cd'en, bli'r man ikke udsat for det kavaleri angreb man ellers plejer at oplkeve, men det lyder lige så dynamisk og afslappet for ørene....altså ren kakao fro trommehinderne.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Du har en pointe, men det er ikke sådan det opleves her, tænker jeg.
Min pre kan skrues op til 99 på skalaen.
Ved normal lytte niveau fra streaming eller cd og for at ramme det på vinyl skal jeg op omkring 70.
Det skal siges at det blev mere udtalt efter skiftet til OM40 fra en Shure M97xe.
Tænker output er lavere på OM40.

Men det er også bare lige meget, for jeg har netop bestilt den Analogis Resume. :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Retteknap.

Ved normal lytning til streaming/cd står volumen på 45-50.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 29 Januar 2016 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

Hej. Du bliver ikke skuffet med dit valg. Snarere omvendt . Glemte at fortælle , lille tysk firma drevet af entuiaster, hvor lyd kommer i første række og pris sekundært . Varen bliver leveret i en flot trææske og der er gods i den bette fætter .
Nå ja den er også håndbygget , efterset og et kanont sidestykke til 5 gange prisen af Riaa. Så gør det jo heller ikke noget at den er udført i silketryk på oversiden . Den eneste anke er ikke lyden , men det irreterende hvide lys , der er i midten af den, men det kan man gøre noget ved , men lyden - men lyden er fantastiskt . Du fortryder ikke dit valg . Forvent 1 uges leveringstid , da firmaet arbejder på højtryk . Et lille niche produkt med sin fulde berettigelse , der kommer vinyl entuiasten til gode , med en sand overflod af vellyd . Et ægte Highend produkt , med den gode pris. Det kan lade sig gøre , alt andet er nok profit i Navnets Ry
mhs Space


__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes