| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ville lige dele mit lille projekt med at opgradere min RP6 med ny subplatter, pulley og remme. På vinylengine er der mange brugere, som deler deres gode erfaringer med Tangospinner.com http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=3 2&t=66572 Helt basalt er subplatteren på RP6 lavet af plastik. Det kan betale sig at erstatte den med en af bedre kvalitet. Den amerikanske Groovetracer er vist en vinder, men den er pebret. For 840 Danske kroner bestilte jeg derfor et helt kit hos Gustavo hos Tangospinner i Argentina (hence the name). Det tog 7 hverdage, så kom pakken. Gus vedlægger en idiotsikker 9-punkts instruktion til at fjerne den gamle subplatter, rense leje og isætte den nye. Det er piece of cake. Lidt større indsats kræver det at fjerne den eksisterende pulley som er limet fast. Men ved at holde en loddekolbe mod i 30 sek af et par omgange og bruge to flade skruetrækkere kan man nemt lirke den forsigtigt af. Fordelen ved den Pulley som Gus vedlægger i kit'et er at den kan holde 3 remme, som derved fordeler træk. Resultatet? Lyden? er det andet end bare lir? Tjo... grundet ovenstående proces er det ikke lige sådan at lave a-b test. Og som altid når man opgraderer ønsker ørene jo at høre forbedringerne... Men jo. Jeg mener de er der. Det er som om baggrunden er mere tyst/mørk. Lydbilledet er lidt strammere. Men jeg har tilfældigvis også lige opgraderet 12au7 røret i min RIIA, og evt. ændrede karakteristika i lyden kan også skyldes det. Anyways... jeg tænkte jeg lige ville dele til inspiration
|