Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Tangospinner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 19 Januar 2016 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Ville lige dele mit lille projekt med at opgradere min RP6 med ny subplatter, pulley og remme.

På vinylengine er der mange brugere, som deler deres gode erfaringer med Tangospinner.com
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=3 2&t=66572

Helt basalt er subplatteren på RP6 lavet af plastik. Det kan betale sig at erstatte den med en af bedre kvalitet. Den amerikanske Groovetracer er vist en vinder, men den er pebret. For 840 Danske kroner bestilte jeg derfor et helt kit hos Gustavo hos Tangospinner i Argentina (hence the name). Det tog 7 hverdage, så kom pakken.

Gus vedlægger en idiotsikker 9-punkts instruktion til at fjerne den gamle subplatter, rense leje og isætte den nye. Det er piece of cake.

Lidt større indsats kræver det at fjerne den eksisterende pulley som er limet fast. Men ved at holde en loddekolbe mod i 30 sek af et par omgange og bruge to flade skruetrækkere kan man nemt lirke den forsigtigt af. Fordelen ved den Pulley som Gus vedlægger i kit'et er at den kan holde 3 remme, som derved fordeler træk.

Resultatet? Lyden? er det andet end bare lir? Tjo... grundet ovenstående proces er det ikke lige sådan at lave a-b test. Og som altid når man opgraderer ønsker ørene jo at høre forbedringerne... Men jo. Jeg mener de er der. Det er som om baggrunden er mere tyst/mørk. Lydbilledet er lidt strammere. Men jeg har tilfældigvis også lige opgraderet 12au7 røret i min RIIA, og evt. ændrede karakteristika i lyden kan også skyldes det.

Anyways... jeg tænkte jeg lige ville dele til inspiration

Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 19 Januar 2016 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

 

Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 20 Januar 2016 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Om ikke andet er den da en del kønnere nu.
Kan godt lide det lidt industrielle look.

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 20 Januar 2016 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Er rigtig glad for denne tråd. Jeg har overvejet nøjagtig selvsamme opgradering siden jeg fik min RP6, men tænker nu at jeg dropper det når der ikke er en markant lydforbedring. Men tak for beskrivelsen!
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 20 Januar 2016 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Om ikke andet er den da en del kønnere nu.
Kan godt lide det lidt industrielle look.


tjae..med en plade ovenpå pladetallerken og plademåtte ses det jo ikke
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 21 Januar 2016 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

broelling skrev:
Er rigtig glad for denne tråd. Jeg har overvejet nøjagtig selvsamme opgradering siden jeg fik min RP6, men tænker nu at jeg dropper
det når der ikke er en markant lydforbedring. Men tak for beskrivelsen!


Det var nu ikke ligefrem konklusion på mit indlæg
Jeg forsøger som regel at lave en a/b test, når jeg skal vurdere et nye komponent i mit setup. Det var ikke muligt her. Jeg skrev derfor blot med det
forbehold at det løft i lyden jeg oplever (eller mere præcist: opstramning i lydbilledet) godt kan skyldes mine øres velvilje. Kender du ikke den
fornemmelse når man opgraderer?

For 840 kroner og en lille halv times arbejde, er jeg i hvert fald fuld ud tilfreds med opgraderingen. Gav det lige så markant løft som pickupskifte til 2M
Black. Eller til en bedre RIIA. Nej selvfølgelig ikke. Men alligevel.
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes