| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da 2016 står i familieforøgelsens tegn, må jeg jo sande at tiden til at hellige sig hifi bliver voldsomt skåret ned. Ihvertfald de næste par år.
Men derfor skal pladerne jo stadig motioneres og har netop fået en åbenbaring.
I forbindelse med oprettelse af en musik lytteklub på min arbejdsplads, fik jeg til opgave at indkøbe udstyr, som leverede varen til en billig pris.
Og jeg var skeptisk, da jeg er vant til udstyr af en vis kaliber. Men valget faldt på følgende, som jeg har hjemme til test og opsætning.
Pladespiller : Argon TT2 med M2 red pickup.
Højttaler: Dali Zensor 1
Ældre technics forstærker og cd afspiller, som min arbejdsplads havde i forvejen.
Og har efter 2 dage med lytning til alt mellem himmel og jord blevet vildt overrasket. ( har ikke skiftet pickup endnu, så den kører med ortofons 5E.
Sikke det spiller. Bevares byggekvalitet og finish er så som så. Men den musikalske glæde gør noget ved mig.
Og sikke de kan spille de små Dali'er er vanvittig overrasket. De lyder ikke som de små bitte kasser de jo er.
Så nu skal der kigges efter små højttalere til stuen og børnesikre en af de andre pladespillere. Troede slet ikke småt og billigt kunne være så godt.
Havde ellers svoret at jeg ikke ville nedgradere, men sådan er det jo med standpunkter
Go hifi jul derude.
|
| Til top |
|
| |
Jens EK Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står mit i snart overtagelse af villa og bor pt til leje. Alt det
dyre grej er pakket ned og jeg ha spillet i ca 6 mdr på rega brio r
og et par gamle Rega R1 og en pioneer dvd afspiller. Det spiller
satme godt det lille setup. Man får meget for pengene i dag. Ikke
finishen og prestigen måske. Men lyden er altså blevet god på
mange af de ting til lige under ti tusinde. Brio R er et strålende
eka syntes jeg. Eller f.eks Dynaudio højttalere entry modellerne,
også meget for pengene syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Superfrg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også have noget at gøre med ens forventninger - man har jo netop meget få da det er "klasser dårligere" end det man er
vandt til.
Så man bliver positivt overrasket.
Jo flere penge og tid man smider i det, jo større forventninger har man til at det skal spille 1000% hver gang.
Det er ihvertfald min egen erfaring.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Lencofyn
Jamen man kan komme langt for forholdsvis små penge
Rart at høre at der er tilvækst på Klippeøen.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Less is more.....det vigtige er musikken og den tur den tager én på. Nyd det her i julen!
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 22 December 2015 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man kan komme langt med en Nad C316BBE, en argon,project pladespiller, nad,denon eller
marantz cd afspiller, f.eks en dragonfly til computeren, dali zensor 1 eller 3 og argon rød eller blå kabel
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ret glad for min nad c316bbe faktisk så meget af jeg har ændre mening om nad som jeg før ikke var glad for lyden i
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
De flest har ikke brug for mere havde tænkt på hvis jeg engang skulle have en forstærker uden dac
så kunne jeg købe en audioquest jitterbug (har en) bruge min behringer uca 202 og et billigt men godt kabel
så har man en billig dac/lydkort løsning til pcen
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det har du ret i jeg køre osse mit simpelt mit musik på en hdd i flac og en dvd til og styre det vidre til min mectrum octave mk2 nos dac og så til
min nad og vide et par hændelhorn (fuldtone markaudio alpair 12 p) jeg skal godtr nok en del år tilbage for og havde været så tilfreds og ikke
mærke trang til og vil forny i kæden
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan f........ bruger du dvden til at styre din hhd med?
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hdd til usb på dvd og så coax til dac så kan jeg se alle sange på mit tv og vælge lyder super
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nååå kunne også også være fedt hvis man kunne styre musikken på en tablet eller telefonen (ved jeg man kan)
og det så køre via kabel fra hardisken til dac/forstærker de har pt nogen billige tablets hos wupti/bilka
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan man jeg vælger nu bare og gøre det på denne simple og billige måde oprindeligt blev jeg inspireret af det hos min hifi ven som har musik
på hdd og så til oppo dvd og så til metrum dac videre til thorhauge pre og effekt men da jeg er en fattigrøv bruger jeg en sony dvd og nad amp
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvordan interfacet er men forstillier mig det er meget basic
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaa simpelt og godt
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Da 2016 står i familieforøgelsens tegn, må jeg jo sande at tiden til at hellige sig hifi bliver voldsomt skåret ned. Ihvertfald de næste par år.
Men derfor skal pladerne jo stadig motioneres og har netop fået en åbenbaring.
I forbindelse med oprettelse af en musik lytteklub på min arbejdsplads, fik jeg til opgave at indkøbe udstyr, som leverede varen til en billig pris.
Og jeg var skeptisk, da jeg er vant til udstyr af en vis kaliber. Men valget faldt på følgende, som jeg har hjemme til test og opsætning.
Pladespiller : Argon TT2 med M2 red pickup.
Højttaler: Dali Zensor 1
Ældre technics forstærker og cd afspiller, som min arbejdsplads havde i forvejen.
Og har efter 2 dage med lytning til alt mellem himmel og jord blevet vildt overrasket. ( har ikke skiftet pickup endnu, så den kører med ortofons 5E. Sikke det spiller. Bevares byggekvalitet og finish er så som så. Men den musikalske glæde gør noget ved mig. Og sikke de kan spille de små Dali'er er vanvittig overrasket. De lyder ikke som de små bitte kasser de jo er.
Så nu skal der kigges efter små højttalere til stuen og børnesikre en af de andre pladespillere. Troede slet ikke småt og billigt kunne være så godt.
Havde ellers svoret at jeg ikke ville nedgradere, men sådan er det jo med standpunkter
Go hifi jul derude. |
|
|
Man behøver ikke et stort prangende setup, bare musikken spiller :-) - Men, hvad for noget udstyr er du gået fra??
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 23 December 2015 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadig mit lytterum på førstesal.
Det indeholder: Dynavector forforstærker, Dynavector Effektforstærker, Dali RIAA, Tom Kejser højtalere (er jo bornholmer), Sony ES 55 cdafspiller, Garrard 301/SME 3009(Denon DL160.
Og det spiller så englene synger. Men på sigt skal anlægget gemmes lidt væk og fylde knap så meget mens børnene er små.
Jeg blev bare overrasket over at en halvflad forstærker små billige højttalere og en discount pladespiller kan give så meget aaaaahhhh oplevelse. Så vil nyde mit lånte mini anlæg julen over og så gå på jagt efter et sæt små Dalier.
Dynavectoren kan stadig bruges og garrard'en får et stort låg over sig, så den er pilfinger sikret
|
| Til top |
|
| |